Prof. Dr. habil. Jan Drengner
Touristik & Verkehrswesen, Hochschule Worms
Drengner, Jan; König, Werner; Wiebel, Alexander
Pervasive mobile Spiele und Virtual Reality als Instrumente der digitalen Ansprache von Veranstaltungsbesuchern: Auf schaz-Suche beim Rheinland-Pfalz-Tag 2018Zanger, Cornelia (Hrsg). Eventforschung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 2019 S. 227 - 245
Jahn, Steffen; Drengner, Jan; Gaus, Hansjörg et al.
Brand Values als Instrument der Markenführung – Konzeptualisierung, Messung und Abgrenzung von der MarkenpersönlichkeitBaumgarth, Carsten ; Boltz, Dirk-Mario (Hrsg). Impulse für die Markenpraxis und Markenforschung: Tagungsband der internationalen Konferenz DerMarkentag 2011. Wiesbaden: Springer Gabler 2013 S. 215 - 239
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Furchheim, Pia
Customer Engagement-Praktiken auf Social Networking-Plattformen und deren Bedeutung für die KundenintegrationBruhn, Manfred ; Hadwich, Karsten (Hrsg). Dienstleistungsmanagement und Social Media : Potenziale, Strategien und Instrumente (Forum Dienstleistungsmanagement). Wiesbaden: Springer Gabler 2013 S. 217 - 238
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Gaus, Hansjörg
Der Beitrag der Service-Dominant Logic zur Weiterentwicklung der MarkenführungDie Betriebswirtschaft. Bd. 73. H. 2. Stuttgart: Schäffer-Poeschel 2013 S. 143 - 160
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Furchheim, Pia
Die Eignung von Social Networking-Plattformen für die Ablaufkontrolle von Events : eine empirische Untersuchung unter Rückgriff auf die ErlebnisqualitätZanger, Cornelia (Hrsg). Events und Sport : Stand und Perspektiven der Eventforschung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2013 S. 153 - 178
Drengner, Jan; Jahn, Steffen
Erlebniswelten im SponsoringMarketing review St. Gallen. Bd. 30. H. 2. Wiesbaden: Gabler 2013 S. 60 - 67
Drengner, Jan
Eventmarketing und Social Media-Kommunikation als Instrumente des Managements von Markenbeziehungen aus der Pespektive der Service-Dominant LogicZanger, Cornelia (Hrsg). Events im Zeitalter von Social Media - Stand und Perspektiven der Eventforschung. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 2013 S. 63 - 84
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Furchheim, Pia
Flow Revisited: Process Conceptualization and Extension to Reactive Consumption ExperienceRindfleisch, A.; Burroughs, J. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators´Conference 2013, February 15-17, 2013, Las Vegas, USA. USA. 2013
Drengner, Jan
Markenkommunikation mit Sport : Wirkungsmodell für die Markenführung aus Sicht der Service-Dominant LogicWiesbaden: Springer Gabler 2013 400 S.
Drengner, Jan
Sporterlebniswelten als Kommunikationsplattform im EventmarketingZanger, Cornelia (Hrsg). Events und Sport : Stand und Perspektiven der Eventforschung. Wiesbaden: Springer Gabler 2013 S. 1 - 29
Drengner, Jan; Köhler, Julia
Stand und Perspektiven der Eventforschung aus Sicht des MarketingZanger, Cornelia (Hrsg). Events und Sport : Stand und Perspektiven der Eventforschung. Wiesbaden: Springer Gabler 2013 S. 89 - 132
Jahn, Steffen; Drengner, Jan
Transzendente Konsumerlebnisse bei Events und ihre Wirkungen auf die EventloyalitätZanger, Cornelia (Hrsg). Events im Zeitalter von Social Media : Stand und Perspektiven der Eventforschung. Wiesbaden: Springer Gabler 2013 S. 109 - 128
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Gaus, Hansjörg
Creating loyalty in collective hedonic services : the role of satisfaction and psychological sense of communitySchmalenbach business review. Bd. 64. H. 1. Düsseldorf: GBI-Genios Deutsche Wirtschaftsdatenbank GmbH 2012 S. 59 - 76
Köhler, Julia; Drengner, Jan
Events As A Platform For Host Regions To Co-Create Value In Terms Of Economic, Social And Tourism Benefits, Proceedings of the 41th EMAC Conference 2012 (Tourism Marketing track), May 22-25, Lisbon41th EMAC Conference Marketing to Citizens Going beyond Customers and Consumers. Portugal. 2012
Drengner, Jan; Jahn, Steffen
Konsumerlebnisse im Dienstleistungssektor : die Konzeptualisierung des Erlebniskonstrukts am Beispiel kollektiv-hedonistischer DienstleistungenBruhn, Manfred, Hadwich, Karsten (Hrsg). Customer Experience. Forum Dienstleistungsmanagement. Wiesbaden: Springer Gabler 2012 S. 227 - 249
Drengner, Jan
Service-dominant logic : Konzept und Implikationen für das MarketingmanagementBusiness + Innovation. Bd. 3. H. 4. Wiesbaden: Gabler, Springer-Fachmedien Wiesbaden 2012 S. 8 - 15
Jahn, Steffen; Drengner, Jan; Cornwell, B.T.
A Comparison of Three Different Approaches to Measure Sponsor-Event CongruenceProceedings of the 40th EMAC Conference 2011 (Advertising, Promotion and Marketing Communications track), May 24-27, Ljubliana, Slovenia. Slovenia. 2011
Jahn, Steffen; Drengner, Jan; Gaus, Hansjörg et al.
Connected Consumers: The Influence of Temporal Sense of Community, Socio-Emotional Experience, and Satisfaction on Event Loyalty Proceedings of the ACR Annual North American Conference 2011, October 13-16, St. Louis,Proceedings of the ACR Annual North American Conference 2011, October 13-16, St. Louis,. USA. 2011
Drengner, Jan
Customer Management aus Sicht der Service-Dominant Logic : Herausforderungen und HandlungsempfehlungenKeuper, Frank (Hrsg). Customer Management : Vertriebs- und Servicekonzepte der Zukunft. Berlin: Logos Verl. 2011 S. 45 - 65
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Gaus, Hansjörg et al.
Delivering Linking Value through Events: Investigating Communal and Experiential Drivers of LoyaltyProceedings of the AMS World Marketing Congress 2011, July 19-23, Reims, France. France. 2011
Köhler, Julia; Drengner, Jan
Eine kritische Betrachtung der ökonomischen Wirkungsanalyse von VeranstaltungenZanger, Cornelia (Hrsg). Erfolg mit nachhaltigen Eventkonzepten. Wiesbaden: Gabler 2011 S. 201 - 224
Drengner, Jan
Etkinilk Pazarlamasinin Etki Faktörü Olarak Tanimlanan Imaj TransferiBreuer, Christoph u. a. (Hrsg). Spor Yönetimi. Istanbul: Beta 2011 S. 277 - 289
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Zanger, Cornelia
Measuring event-brand congruenceEvent management. Bd. 15. H. 1. Elmsford, NY: Cognizant Communication Corp. 2011 S. 25 - 36
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Gaus, Hansjörg
Collective Hedonic Services and the Co-Creation of Value – Is Satisfaction the Silver Bullet?Brady, M. K.; Hartline, M. D. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators’ Conference 2010, February 19-22, 2010, New Orleans, USA. New Orleans, USA. 2010
Drengner, Jan; Jahn, Steffen
Is Event Sponsorship Always Rewarding? An Examination of Risks for Sponsors caused by the Event EnvironmentBrady, M. K.; Hartline, M. D. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators’ Conference 2010, February 19-22, 2010, New Orleans, USA. New Orleans, USA. 2010
Jahn, Steffen; Drengner, Jan; Gaus, Hansjörg et al.
Collective Hedonic Services and Loyalty Intentions: The Role Of Customer Satisfaction, Psychological Sense of Community, Emotional Experience, and Frequency of UseProceedings of the 39th EMAC Conference 2010 (Services Marketing track), June 1-4, Copenhagen, Denmark. Denmark. 2010
Drengner, Jan; Jahn, Steffen; Gaus, Hansjörg
Events and Loyalty Formation: The Role of Satisfaction, Felt Community, Emotional Experience, and Frequency of UseZanger, Cornelia (Hrsg). Stand und Perspektiven der Eventforschung. 1. Aufl. Wiesbaden: Gabler 2010 S. 151 - 165
Gaus, Hansjörg; Jahn, Steffen; Kiessling, Tina et al.
How to Measure Brand Values?Campbell, Margaret C. / Inman, Jeff / Pieters, Rik Duluth (Hrsg). Advances in Consumer Research,. Duluth. 2010 S. 697 - 698
Sachse, Manuela; Drengner, Jan; Jahn, Steffen
Negative Effects of Event Sponsoring and Ambushing: The Case of Consumer ConfusionCampbell, Margaret C. / Inman, Jeff / Pieters, Rik Duluth (Hrsg). NA - Advances in Consumer Research. Bd. 37. Duluth. 2010 S. 546 - 547
Sachse, Manuela; Drengner, Jan
The dark side of sponsoring and ambushing mega sports events : is successful communication hampered by too many, too Similar, and too ambiguous stimuli?Zanger, Cornelia (Hrsg). Stand und Perspektiven der Eventforschung. Wiesbaden: Gabler 2010 S. 37 - 58
Drengner, Jan; Sachse, Manuela; Furchheim, Pia
Flow in Consumer Research: A novel ApproachMcGill, A. L.; Shavitt, S. (Hrsg). Advances in Consumer Research, Volume 36, Duluth, MN: Association for Consumer Research. Duluth. 2009 S. 670 - 671
Köhler, Julia; Drengner, Jan; Geier, Ruth
The Significance of Media Effects within Impact Analysis of Major Sports Events: The Case of the Bob and Skeleton World Championships 2008Westerbeek, H.; Fahlström, P. (Hrsg). Best Practices in Sport Facility & Event Management, Proceedings of the 17th EASM European Sport Management Conference 2009, September 16-19, Amsterdam, Netherlands. Amsterdam. 2009 S. 98 - 100
Gaus, Hansjörg; Drengner, Jan; Jahn, Steffen et al.
Toward a Brand Values Scale: Concept and First Empirical StepsReynolds, K.; White, J. C. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators’ Conference 2009 (Consumer Psychology and Behavior track), February 20-23, Tampa, USA. Tampa, USA. 2009 S. 190 - 191
Drengner, Jan; Köhler, Julia; Geissler, Mario
Critical Issues and Pitfalls within Economic Impact Analyses of Major Sports Events: The Case of the Bob and Skeleton World Championships 2008Westerbeek, H. / Fahlström, P. (Hrsg). Best Practices in Sport Facility & Event Management, Proceedings of the 17th EASM European Sport Management Conference 2009, September 16-19, Amsterdam, Netherlands. Amsterdam. 2009
Gaus, Hansjörg; Jahn, Steffen; Kiessling, Tina et al.
Developing a Brand Values Scale Based on Schwartz’s Value SurveyProceedings of the 38th EMAC Conference 2009 (Consumer behavior track), May 26-29, Nantes, France. Nantes, France. 2009
Gaus, Hansjörg; Jahn, Steffen; Drengner, Jan et al.
Developing a Scale to Measure Brand ValuesProceedings of the AMS World Marketing Congress 2009, July 22-25, Oslo, Norway. Oslo, Norway. 2009
Zanger, Cornelia; Drengner, Jan
EventmarketingBruhn, Manfred; Esch, Franz-Rudolf; Langner, Tobias (Hrsg). Handbuch Kommunikation Grundlagen — Innovative Ansätze — Praktische Umsetzungen. Wiesbaden: Springer Gabler 2009 S. 195 - 213
Drengner, Jan; Uhrich, Sebastian
How On-the-spot and Retrospective Evaluations of Positive Emotional Experiences at Festivalscapes Influence Patrons’ Satisfaction and LoyaltyProceedings of the 38th EMAC Conference 2009 (Services Marketing track), May 26-29, Nantes, France. Nantes, France. 2009
Sachse, Manuela; Drengner, Jan; Jahn, Steffen
Negative Effects of Multiple Sponsoring and Ambushing of Mega Sports Events: The Case of FIFA Soccer World Cup 2006 and UEFA Euro 2008Westerbeek, H.; Fahlström, P. (Hrsg). Best Practices in Sport Facility & Event Management, Proceedings of the 17th EASM European Sport Management Conference 2009, September 16-19, Amsterdam, Netherlands. Amsterdam. 2009 S. 236 - 238
Sachse, Manuela; Drengner, Jan
The Dark Side of Sponsoring and Ambushing: Negative Consumer Responses to Stimuli Overload, Stimuli Similarity, and Stimuli AmbiguityProceedings of the 38th EMAC Conference 2009 (Advertising, promotion and marketing communication track), May 26-29, Nantes, France. Nantes, France. 2009
Drengner, Jan; Gaus, Hansjörg; Jahn, Steffen
Does flow influence the brand image in event marketing?Journal of advertising research. Bd. 48. H. 1. Oxfordshire [u.a.]: WARC 2008 S. 138 - 147
Drengner, Jan; Furchheim, Pia; Sachse, Manuela
Flow Experience: New Approaches for Conceptualization and Modeling of a Multifaceted ConstructBrown, T.; Gurhan-Canli, Z. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators’ Conference 2008 (Consumer Psychology and Behavior track), February 15-18, Austin, USA. Austin, USA. 2008 S. 116 - 117
Drengner, Jan
Imagewirkungen von Eventmarketing : Entwicklung eines ganzheitlichen Messansatzes3., aktualisierte. Aufl. Wiesbaden: Gabler 2008 293 S. (Gabler Edition Wissenschaft)
Drengner, Jan; Kiessling, Tina; Sachse, Manuela
The Impact of Sport Consumption Motives on Individuals' Expected Hedonic Experience of Sport EventsPreuß, H.; Gemeinder, K. (Hrsg). Management at the Heart of Sport, Proceedings of the 16th EASM European Sport Management Conference 2008, September 10-13, Heidelberg, German. Heidelberg. 2008 S. 62 - 64
Drengner, Jan
State of the Art der Wirkungs- und Erfolgsforschung im EventmarketingNickel, Oliver (Hrsg). Eventmarketing: Grundlagen und Erfolgsbeispiele. 2., vollst. überarb. Aufl. Aufl. München: Franz Vahlen 2007 S. 135 - 148
Drengner, Jan; Sachse, Manuela; Thiele, Jana
Die Zufriedenheit der Zielgruppen von Sportvereinen als Grundlage eines erfolgreichen QualitätsmanagementsHorch, H.-D.; Breuer, C.; Hovemann, G.; Kaiser, S.; Römisch, V. (Hrsg). Qualitätsmanagement im Sport - Beiträge des 5. DeutschenSportökonomie-Kongresses, Köln. Köln. 2007 S. 69 - 79
Drengner, Jan; Gaus, Hansjörg; Jahn, Steffen
Image Effects of Marketing Events: The Impact of Flow ExperiencesDixon, A.; Machleit, K. A. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators’ Conference 2007 (Creating Value Through Brand Identity and Communications track), February 16-19, San Diego, USA. San Diego, USA: American Marketing Association 2007 S. 87 - 88
Drengner, Jan
Ansätze zur Analyse der Wirkungen von Händler-Events in der AutomobilbrancheZeitschrift für Automobilwirtschaft. Bd. 9. H. 3. 2006 S. 64 - 68
Leschnikowski, Katja; Schweizer, Markus; Drengner, Jan
Celebrity Endorser as “Image Conditioner” for Brands? An Empirical Study Based on the Match-up HypothesisJohnson, J. L.; Hulland, J. (Hrsg). Proceedings of the AMA Winter Educators’ Conference 2006 (Branding and Communication track), February 17-20, St. Petersburg, USA. Volume 17. Aufl. St. Petersburg, USA: American Marketing Association 2006 S. 7 - 8
Drengner, Jan
Imagewirkungen von Eventmarketing: Entwicklung eines ganzheitlichen Messansatzes2. Aufl. Wiesbaden: Deutscher Universitätsverlag 2006 293 S., Zugl.: Chemnitz, Techn. Univ., Diss., 2003