Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Prof. Dr. Wilfried Smidt

Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25



Smidt, Wilfried

Early childhood education and care in Austria: challenges and education policies

EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 188. H. 5. 2018 S. 624 - 633


Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried

Handbuch empirische Forschung in der Pädagogik der frühen Kindheit

1. Aufl. Münster: Waxmann 2018 536 S.


Bloch, Bianca; Cloos, Peter; Koch, Sandra et al.

Kinder und Kindheiten. Frühpädagogische Perspektiven

Weinheim: Juventa Verlag ein Imprint der Julius Beltz GmbH & Co. KG 2018 312 S.


Smidt, Wilfried; Schmidt, Thilo

Kompensatorische Förderung "unter der Hand" - Eine Untersuchung frühpädagogischer Bildungsprogramme des Bundes

Zeitschrift für Sozialpädagogik. Bd. 16. H. 2. 2018 S. 168 - 187


Smidt, Wilfried; Burkhardt, Laura

Professionalisierung in Kindertageseinrichtungen und in der Kindertagespflege

Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried (Hrsg). Handbuch empirische Forschung in der Pädagogik der frühen Kindheit. 1. Aufl. Münster: Waxmann 2018 S. 463 - 484


Smidt, Wilfried; Lehrl, Simone

Teacher–child interactions in Early Childhood Education and Care classrooms: characteristics, predictivity, dependency and methodological issues.

Research Papers in Education. Bd. 33. H. 4. London: Routledge 2018 S. 411 - 413


Schmidt, Thilo

What do pedagogues in daycare do? Empirical analyses of the occupational activities of pedagogues in children's daycare centres in Germany

EUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL. Bd. 26. H. 3. 2018 S. 446 - 460


Smidt, Wilfried

Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany

1. Aufl. London: Routledge 2017 0 S.


Smidt, Wilfried; Roux, Susanna; Fiala, Christiane

Prädiktoren für den Berufserfolg von früh- und kindheitspädagogischen Fachkräften

Fuchs-Rechlin, Kirsten; Kammermeyer, Gisela; Roux, Susanna; Züchner, Ivo (Hrsg). Was kommt nach der Ausbildung und Studium? Untersuchungen zum Übergang von Erzieherinnen und Kinderpädagoginnen in den Arbeitsmarkt. Wiesbaden: Springer VS 2017 S. 179 - 210


Smidt, Wilfried

Professionalization of Teaching Staff in Day Care Centres in Austria Models, Findings, Desiderata

ZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK. Bd. 63. H. 2. 2017 S. 121 - 138


Smidt, Wilfried

Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany

Early Child Development Care. Bd. 186. H. 1. London: Routledge 2016 S. 1


Smidt, Wilfried

Educational process quality in preschools at the individual child level: findings from a German Study

EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 186. H. 1. 2016 S. 78 - 95


Koch, Bernhardt; Smidt, Wilfried

Für eine geschlechtsneutrale Interpretation von Professionalität in der Elementarpädagogik

Zeitschrift für Sozialpädagogik. Bd. 14. H. 2. 2016 S. 155 - 165


Smidt, Wilfried

Occupational activities of nonacademic and academic pedagogues working

EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 186. H. 1. 2016 S. 2 - 22




Smidt, Wilfried

Educational processes in early childhood education: activities of target children in preschools

Schnotz, Wolfgang; Kauertz, Alexander; Ludwig, Heidrun; Müller Andreas; Pretsch Johanna (Hrsg). Multidisciplinary research on teaching and learning. Houndmills: Palgrave Macmillan 2015 S. 3 - 18



Fuchs-Rechlin, Kirsten

Personnel Structure and Employment Conditions in Preschool Education - Implications for Process Quality

FRUHE BILDUNG. Bd. 4. H. 2. 2015 S. 63 - 70


Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried

Professionalisierung in der Frühpädagogik

Landau: VEP 2015 (Themenheft der Zs. Empirische Pädagogik (Jahrgang 29, Heft 3))




Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried

Wie werden Kinder im Kindergarten am besten gefördert? Orientierungen frühpädagogischer Fachkräfte im Spannungsfeld zwischen Selbstbildung und Instruktion

Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried (Hrsg). Empirische Pädagogik. Landau: Empirische Pädagogik e.V. 2015 S. 393 - 414 (Empirische Pädagogik ; 29. Jahrgang, 3. Heft (2015))