Smidt, Wilfried
Career success of preschool teachers in Germany - the significance of the Big Five personality traits, locus of control, and occupational self-efficacyEARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 188. H. 10. 2018 S. 1340 - 1353
Lehrl, Simone
Differential effects of preschool quality on children's emergent literacy skills in the final preschool year in GermanyRESEARCH PAPERS IN EDUCATION. Bd. 33. H. 4. 2018 S. 538 - 560
Smidt, Wilfried
Early childhood education and care in Austria: challenges and education policiesEARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 188. H. 5. 2018 S. 624 - 633
Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried
Handbuch empirische Forschung in der Pädagogik der frühen Kindheit1. Aufl. Münster: Waxmann 2018 536 S.
Bloch, Bianca; Cloos, Peter; Koch, Sandra et al.
Kinder und Kindheiten. Frühpädagogische PerspektivenWeinheim: Juventa Verlag ein Imprint der Julius Beltz GmbH & Co. KG 2018 312 S.
Smidt, Wilfried; Schmidt, Thilo
Kompensatorische Förderung "unter der Hand" - Eine Untersuchung frühpädagogischer Bildungsprogramme des BundesZeitschrift für Sozialpädagogik. Bd. 16. H. 2. 2018 S. 168 - 187
Smidt, Wilfried; Burkhardt, Laura
Professionalisierung in Kindertageseinrichtungen und in der KindertagespflegeSchmidt, Thilo; Smidt, Wilfried (Hrsg). Handbuch empirische Forschung in der Pädagogik der frühen Kindheit. 1. Aufl. Münster: Waxmann 2018 S. 463 - 484
Smidt, Wilfried; Lehrl, Simone
Teacher–child interactions in Early Childhood Education and Care classrooms: characteristics, predictivity, dependency and methodological issues.Research Papers in Education. Bd. 33. H. 4. London: Routledge 2018 S. 411 - 413
Schmidt, Thilo
What do pedagogues in daycare do? Empirical analyses of the occupational activities of pedagogues in children's daycare centres in GermanyEUROPEAN EARLY CHILDHOOD EDUCATION RESEARCH JOURNAL. Bd. 26. H. 3. 2018 S. 446 - 460
Smidt, Wilfried
Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany1. Aufl. London: Routledge 2017 0 S.
Smidt, Wilfried; Roux, Susanna; Fiala, Christiane
Prädiktoren für den Berufserfolg von früh- und kindheitspädagogischen FachkräftenFuchs-Rechlin, Kirsten; Kammermeyer, Gisela; Roux, Susanna; Züchner, Ivo (Hrsg). Was kommt nach der Ausbildung und Studium? Untersuchungen zum Übergang von Erzieherinnen und Kinderpädagoginnen in den Arbeitsmarkt. Wiesbaden: Springer VS 2017 S. 179 - 210
Smidt, Wilfried
Professionalization of Teaching Staff in Day Care Centres in Austria Models, Findings, DesiderataZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK. Bd. 63. H. 2. 2017 S. 121 - 138
Smidt, Wilfried
Contemporary Issues in Early Childhood Education in GermanyEarly Child Development Care. Bd. 186. H. 1. London: Routledge 2016 S. 1
Smidt, Wilfried
Educational process quality in preschools at the individual child level: findings from a German StudyEARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 186. H. 1. 2016 S. 78 - 95
Koch, Bernhardt; Smidt, Wilfried
Für eine geschlechtsneutrale Interpretation von Professionalität in der ElementarpädagogikZeitschrift für Sozialpädagogik. Bd. 14. H. 2. 2016 S. 155 - 165
Smidt, Wilfried
Occupational activities of nonacademic and academic pedagogues workingEARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 186. H. 1. 2016 S. 2 - 22
Hachfeld, Axinja
Triggering parental involvement for parents of different language backgrounds: the role of types of partnership activities and preschool characteristicsEARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 186. H. 1. 2016 S. 190 - 211
Smidt, Wilfried
Big Five personality traits as predictors of the academic success of university and college students in early childhood educationJOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING. Bd. 41. H. 4. 2015 S. 385 - 403
Smidt, Wilfried
Educational processes in early childhood education: activities of target children in preschoolsSchnotz, Wolfgang; Kauertz, Alexander; Ludwig, Heidrun; Müller Andreas; Pretsch Johanna (Hrsg). Multidisciplinary research on teaching and learning. Houndmills: Palgrave Macmillan 2015 S. 3 - 18
Smidt, Wilfried
How extraverted, open, agreeable, conscientious, and neurotic are prospective early childhood pedagogues? A comparison with the German Socio-Economic PanelEARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE. Bd. 185. H. 5. 2015 S. 766 - 778
Fuchs-Rechlin, Kirsten
Personnel Structure and Employment Conditions in Preschool Education - Implications for Process QualityFRUHE BILDUNG. Bd. 4. H. 2. 2015 S. 63 - 70
Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried
Professionalisierung in der FrühpädagogikLandau: VEP 2015 (Themenheft der Zs. Empirische Pädagogik (Jahrgang 29, Heft 3))
Smidt, Wilfried
Relations between the Big Five personality traits of prospective early childhood pedagogues and their beliefs about the education of preschool children: Evidence from a German studyLEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. Bd. 37. 2015 S. 96 - 106
Fuchs-Rechlin, Kirsten
Which Graduates of Vocational Childcare Training and Bachelor Courses Prefer Working in Day-Care Facilities?FRUHE BILDUNG. Bd. 4. H. 1. 2015 S. 33 - 45
Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried
Wie werden Kinder im Kindergarten am besten gefördert? Orientierungen frühpädagogischer Fachkräfte im Spannungsfeld zwischen Selbstbildung und InstruktionSchmidt, Thilo; Smidt, Wilfried (Hrsg). Empirische Pädagogik. Landau: Empirische Pädagogik e.V. 2015 S. 393 - 414 (Empirische Pädagogik ; 29. Jahrgang, 3. Heft (2015))
Schmidt, Thilo
Compensatorical Support of underpriviledged ChildrenZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK. Bd. 60. H. 1. 2014 S. 132 - 149
Schmidt, Thilo; Smidt, Wilfried
Kompensatorische Förderung benachteiligter Kinder - Entwicklungslinien, Forschungsbefunde und heutige Bedeutung für die FrühpädagogikZeitschrift für Pädagogik. Bd. 60. H. 1. Weinheim: Beltz 2014 S. 132 - 149
Lehrl, Simone
Patterns of literacy and numeracy activities in preschool and their relation to structural characteristics and children's home activitiesRESEARCH PAPERS IN EDUCATION. Bd. 29. H. 5. 2014 S. 577 - 597
Smidt, Wilfried; Theisen, Christiane; Fuchs-Rechlin, Kirsten
Platzierung und Etablierung von Kindheitspädagog(inn)en auf dem Arbeitsmarkt der FrühpädagogikK. Fröhlich-Gildhoff, I. Nentwig-Gesemann, N. Neuss (Hrsg). Forschung in der Frühpädagogik VII. Schwerpunkt: Profession und Professionalisierung. Freiburg: FEL 2014 S. 197 - 218 (Materialien zur Frühpädagogik Band 15)
Smidt, Wilfried
Vorschulische Förderung im KindergartenalltagFaust, Gabriele (Hrsg). Einschulung - Ergebnisse aus der Studie „Bildungsprozesse, Kompetenzentwicklung und Selektionsentscheidungen im Vorschul- und Schulalter (BiKS). Münster: Waxmann 2013 S. 69 - 82
Smidt, Wilfried; Schmidt, Thilo
Die Umsetzung frühpädagogischer Bildungspläne: eine Übersicht über empirische StudienZeitschrift für Sozialpädagogik. Bd. 10. H. 3. 2012 S. 244 - 256
Smidt, Wilfried; Lehrl, Simone; Anders, Yvonne et al.
Emergent literacy activities in the final preschool year in the German federal states of Ba-varia and HesseEarly Years. Bd. 32. H. 3. 2012 S. 301 - 312
Smidt, Wilfried
Zielkindbezogene pädagogische Qualität im Kindergarten : eine empirisch-quantitative StudieMünster; New York, NY; München; Berlin: Waxmann 2012 256 S. (Internationale Hochschulschriften ; Bd. 564), Zugl.: Bamberg, Univ., Diss., 2011
Kuger, Susanne
Gender in Kindergarten - Empirical data on differences between girls and boysZEITSCHRIFT FUR PADAGOGIK. Bd. 57. H. 2. 2011 S. 269 - 288
Smidt, Wilfried
Pädagogische Qualität in integrativen Kindergärten und RegelkindergärtenEmpirische Pädagogik. Bd. 22. H. 4. 2008 S. 537 - 551