FB 1: Bildungswissenschaften
Universität Koblenz
- 0261/287-1801
- 0261/287-1802
Heinecke-Müller, Michaela; Quaiser-Pohl, Claudia; Kariuki, Priscilla W. et al.
Feeling capable in an Ubuntu wayS. 1 - 42
Dedering, K.; Demski, Denise; Gerick, J. et al.
Editorial zum Schwerpunktthema Widerstand und Schulentwicklung.Die Deutsche Schule. Bd. 115. H. 1. S. 8 - 12
Bebbon, Michelle; Schmid-Kühn, Svenja Mareike; Waburg, W.
Widerstand im Kontext von Schulentwicklung – Potenziale einer Betrachtung aus der Perspektive der dokumentarischen Schulforschung.Hinzke, J.-H.; Bauer, T.; Damm, A.; Kowalski, M.; Matthes, D. (Hrsg). Dokumentarische Schulforschung. Schwerpunkt: Schulentwicklung – Schulkultur – Schule als Organisation. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt Bad Heilbrunn
Rapoport, Olga; Möcklinghoff, Sarah; Merz, Simon et al.
"Can I please postpone my dentist appointment?" - Exploring a new area of procrastinationCurrent Psychology. Bd. 43. H. 5. New York, NY: Springer 2024 S. 4526 - 4535
Kremsner, Gertraud; Schmoelz, Alexander; Proyer, Michelle
Against the rules - disrupting and reassessing discursive practices of playfulnessDisability & Society. Bd. 39. H. 3. London: Taylor & Francis 2024 S. 620 - 641
Jansen, Petra; Rahe, Martina; Hoja, Sabine et al.
Are Character Strengths and Attitudes towards Vegetarian Food Related?International Journal of Applied Positive Psychology. Bd. 9. H. 1. Cham: Springer International Publishing 2024 S. 1 - 25
Läpple, Miriam; Beil-Hildebrand, Margitta
Community Nurses’ Perspectives on Conceptual Challenges Related to the Need for Nursing Care in Germany: A Constructivist Grounded Theory StudyPolicy, Politics, & Nursing Practice. Bd. 25. H. 2. Thousand Oaks, CA: SAGE 2024 S. 119 - 126
Jansen, Petra; Hoja, Sabine; Rahe, Martina
Connectedness and sustainable attitudes and behavior in athletesGerman Journal of Exercise and Sport Research. Bd. 54. H. 1. Berlin: Springer 2024 S. 55 - 63
Jansen, Petra; Hoja, Sabine; Rahe, Martina
The relationship between the aspects of connectedness and sustainable consumptionFrontiers in Psychology. Bd. 14. Lausanne: Frontiers Research Foundation 2024
Rapoport, Olga; Ruppenthal, Lisa; Möcklinghoff, Sarah et al.
When the night is too short: Bedtime procrastination, self-compassion, and sleep in a daily diary studyPsychology & Health. Bd. 0. Informa UK Limited 2024 S. 1 - 19
Rapoport, Olga; Ruppenthal, Lisa; Möcklinghoff, Sarah et al.
When the night is too short. Bedtime procrastination, self-compassion, and sleep in a daily diary studyPsychology & Health. Abingdon: Routledge 2024 S. 1 - 19
Hattendorff, Claudia; Abendschön, Simone; Schnurr, Ansgar et al.
Bilder der Pandemie - eine EinleitungClaudia Hattendorf;Simone Abendschön;Ansgar Schnurr;Nicole Zillien (Hrsg). Bilder der Pandemie: Interdisziplinäre Perspektiven auf die Visualisierungen einer unsichtbaren Gefahr. Frankfurt am Main: Campus 2023 S. 9 - 25
Läpple, Miriam; Beil-Hildebrand, Margitta
„…plötzlich gibt es das Puzzleteil…" – zur pflegefachlichen Einschätzung von Pflegebedürftigkeit im ambulanten SettingQuPuG : Journal für qualitative Forschung in Pflege- und Gesundheitswissenschaft. Bd. 2023. H. 2. Wien: Medical Update Marketing & Media 2023 S. 14 - 23
Schmid-Kühn, Svenja M.; Graber, Jannis; Fuchs, Thorsten
„Irgendwie fühlt sich das gar nicht so an, als würde ich gerade beigebracht bekommen, wie es ist, Lehrerin zu sein oder Lehrerin zu werden.“ Ergebnisse der Studie Lehrer*in werden in Corona-ZeitenSchulverwaltung, Ausgabe Hessen und Rheinland-Pfalz. Bd. 32. H. 1. 2023 S. 4 - 8
Zillien, Nicole
»Flatten the Curve!« Wissenschaftssuggestion als AktivitätsgeneratorClaudia Hattendorf;Simone Abendschön;Ansgar Schnurr;Nicole Zillien (Hrsg). Bilder der Pandemie: Interdisziplinäre Perspektiven auf die Visualisierungen einer unsichtbaren Gefahr. Frankfurt am Main: Campus 2023 S. 95 - 108
Schubert, Cornelius; Zillien, Nicole
»Making Up Misophonic People«Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik. Bd. 53. H. 4. Cham: Springer 2023 S. 893 - 914
Rahe, Martina; Jansen, Petra
A closer look at the relationships between aspects of connectedness and flourishingFrontiers in Psychology. Bd. 14. Lausanne: Frontiers Research Foundation 2023 S. 1137752
Wolff, Fabian
A longitudinal experiment examining the joint effects of social, dimensional, and temporal comparisons on self- and external assessments of students’ abilitiesSocial Psychology of Education. Bd. 26. H. 6. Dordrecht: Springer 2023 S. 1723 - 1758
Kuhn, Katina; Polat-Menke, Selma; Steiniger, Yves et al.
Achtsames Erkunden in- und außerhalb der Schule - Kartenset zur Umsetzung achtsamkeitsorientierter Zugänge in der Schule und an außerschulischen Lernorten2023 S. 1 - 70
Kater-Wettstädt, Lydia; Schürmann, Henrike; Polat-Menke, Selma et al.
Achtsames Erkunden in- und außerhalb der Schule - Materialien2023 S. 1 - 7
Kater-Wettstädt, Lydia; Schürmann, Henrike
Achtsamkeitsorientierte Zugänge im Kontext nachhaltiger Grundschulbildung - ein systematisches LiteraturreviewMichael Haider;Richard Böhme;Susanne Gebauer;Christian Gößinger;Meike Munser-Kiefer;Astrid Rank (Hrsg). Nachhaltige Bildung in der Grundschule. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt 2023 S. 104 - 109
Petrak, Alexandra; Helm, Friederike; Wolff, Fabian et al.
Agentic and communal self-evaluations: The role of dimensional comparisonsLearning and Individual Differences. Bd. 105. Amsterdam: Elsevier 2023 S. 102303
Barberi, Alessandro; Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle
Ain’t I a person? Oder: Wer spricht wo wann was wie? Zum Verhältnis von Inklusion und IntersektionalitätZeitschrift für Inklusion. H. 1. Frankfurt am Main: Johann-Wolfgang-Goethe Universität 2023
Henk, Katharina; Rosing, Florian; Wolff, Fabian et al.
An examination and extension of the Peltzman effect during the Covid-19 pandemicCurrent Research in Ecological and Social Psychology. Bd. 4. Amsterdam: Elsevier 2023
Kruse, Philipp; Rosing, Florian
An Experimental Investigation of Perceived Differences in Personality and Leadership Attributes of Social Entrepreneurs Compared to for Profit Entrepreneurs and Non-Profit Organisations LeadersJournal of Entrepreneurship. Bd. 32. H. 1. Thousand Oaks, CA: SAGE 2023 S. 75 - 110