FB 1: Bildungswissenschaften
Universität Koblenz
- 0261/287-1801
- 0261/287-1802
Ruthsatz, Vera; Quaiser-Pohl, Claudia
Performance and emotion in the STEM field: Relationship between spatial anxiety and mental rotation with polyhedral stimuli
Dimbath, Oliver; Sebald, Gerd
Bilanz und Perspektiven kultur- und sozialwissenschaftlicher Gedächtnisforschung : Zur EinleitungOliver Dimbath; Gerd Sebald (Hrsg). Vergangenheitsbezüge : Bilanz und Perspektiven sozialwissenschaftlicher Gedächtnisforschung. Wiesbaden: Springer VS 2025 S. 11 - 27
Laun, Martin; Puderbach, Leonard; Hirt, Katharina et al.
Chatbots in education: Outperforming students but perceived as less trustworthyContemporary Educational Psychology. Bd. 81. Amsterdam: Elsevier 2025
Heinecke-Müller, Michaela; Miczka, Julia; Arasa, Josephine N. et al.
Competence and control beliefs in three cultures : a German personality test applied at home, in Kenya and PolandBMC Psychology. Bd. 13. London: BioMed Central 2025
Heinecke-Müller, Michaela; Miczka, Julia; Arasa, Josephine N. et al.
Competence and control beliefs in three cultures: a German personality test applied at home, in Kenya and PolandBMC Psychology. Bd. 13. Springer Nature 2025 S. 1 - 13 1008
Dimbath, Oliver; Hoffmann, Nicole
Crossing lines… : Interdisziplinäre und feldübergreifende Grenzgänge am Beispiel von Jane Addams1. Aufl. Weinheim; Basel: Beltz Juventa 2025 168 S.
Schmitz, Benjamin
Das pandemische Sicherheitsdispositiv : Eine Situationsanalyse der Corona-Ambulanz in Koblenz1. Aufl. Weinheim: Beltz Juventa 2025 312 S.
Hofbauer, Susann; Meseth, Wolfgang; Vogel, Katharina
Die Wissensproduktion erziehungswissenschaftlicher Wissenschaftsforschung : Epistemologie - Zugänge - BefundeVierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik. Bd. 101. H. 1. Paderborn: Ferdinand Schöningh 2025 S. 5 - 22
Buck, Marc Fabian
Digitalisierung der Bildung : Eine Einführung1. Aufl. Stuttgart: Kohlhammer 2025 150 S.
Schmölz, Alexander; Kremsner, Gertraud; Proyer, Michelle
Diskursive Praktiken und humanistische Potenziale des Spiel(en)s im Kontext von BehinderungVolker Mehringer; Wiebke Waburg (Hrsg). Diversity und Inklusion bei Spielzeug und Spielen. 1. Aufl. Weinheim: Beltz Juventa 2025 S. 219 - 237