Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Prof. Dr . Marion Felder

FB Sozialwissenschaften, Hochschule Koblenz

Raum: KU11

  • 0261/9528-253
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  100

Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion; Kunze, Axel Bernd et al.

Worüber wird in der Pädagogik publiziert? Welche Themen bleiben ausgespart? Eine Auswertung von vier Fachzeitschriften

Jahrbuch Wissenschaftsfreiheit. Bd. 1. H. 1. 2024 S. 11 - 36


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Burke, Mack D. et al.

Adventures in Naming EBD Realities : How Words Matter for Special Education

Journal of Emotional and Behavioral Disorders. Bd. 2023. SAGE Publications 2023 106342662311729


Felder, Marion; Wilhelmsen, Gunvor Berkeland

Continuous Professional Development for In-service Teachers on Vision Assessment and Education Module

Daressalam: Tanzania Institute of Education 2023 167 S.


Wilhelmsen, G.B.; Felder, Marion; Massawe, J.

Improving learning for children with intellectual disabilities with a focus on visual functioning

Saebjornsen, S.E.N.; Makuu, M.; Odegard, Al. (Hrsg). Change agents : An interprofessional book about children with disabilities in Tanzania and Norway. o. A.: Scandinavian University Press 2023 S. 262 - 281


Kauffman, James; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.

The unintended consequences of the full inlcusion movement

Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 2023. 2023 S. 1 - 5


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Transsexualität und Transgender – Fakten und Meinungen

Kinder- und Jugendlichen-Psychotherapie : Zeitschrift für Psychoanalyse und Tiefenpsychologie. Bd. 2023. H. 3. 2023 S. 397 - 415


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Geboren im falschen Körper : Genderdysphorie bei Kindern und Jugendlichen

1. Aufl. Stuttgart: Kohlhammer 2022 233 S.


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Hornby, Garry et al.

Imagining and Reimagining the Future of Special and Inclusive Education

Education Sciences. Bd. 12. H. 12. MDPI 2022 S. 903


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion; Etschenberg, Karla

Neo-emancipatory sex education in Germany : Sexual abuse and gender confusion

Dignity : A Journal of Analysis of Exploitation and Violence. Bd. 7. H. 1. 2022 o. A.


Kauffman, James M.; Felder, Marion; Hornby, Garry et al.

On Seeking Simplicity

Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 10. H. 2. Juniper Publishers 2022 555782


Kauffman, James M.; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.

Parents’ and Educators’ Perspectives on Inclusion of Students with Disabilities

Boyle, Christopher; Allen, Kelly-Ann (Hrsg). Research for Inclusive Quality Education. Singapore: Springer 2022 S. 205 - 217


Kaufmann, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.

Recent debates in special and inclusive education

Tierney, Rob; Rizvi, Fazal; Ercikan, Kadriye (Hrsg). International Encyclopedia of Education. 4. Aufl. USA: Elsevier 2022 12004


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.

The Allure of Neurodiversity

Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 10. H. 5. Juniper Publishers 2022 555796


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.

Trends and Issues Involving Disabilities in Higher Education

Trends in Higher Education. Bd. 2. H. 1. MDPI 2022 S. 1 - 15


Felder, Marion; Ahrbeck, Bernd

Was in Schulen los ist

Schwarzer, Alice; Louis, Chantal (Hrsg). Transsexualität : Was ist eine Frau? Was ist ein Mann? - Eine Streitschrift. Köln: Kiepenheuer & Witsch 2022 S. 168 - 174


Wilhelmsen, Gunvor Birkeland; Felder, Marion

About the importance of vision screening by teachers in schools : A study from Tanzania

Improving Schools. Bd. 2021. SAGE Publications 2021 o. A.


Birkeland Wilhelmsen, Gunvor; Eide, Mads Gjerstad; Felder, Marion

Assessment of eye movements and selected vision function tests in three pupils with albinism : A case study in Tanzania

British Journal of Visual Impairment : BJVI. Bd. 40. H. 2. London: SAGE Publications 2021 S. 360 - 368


Felder, Marion; Wilhelmsen, Gunvor Birkeland; Schneiders, Katrin

Developing “Vision-for-Learning” Competencies among Teachers in Tanzania : an Innovative Higher Education Initiative

Creative Education. Bd. 12. H. 01. Irvine, Calif.: Scientific Research Publishing 2021 S. 82 - 102


Birkeland Wilhelmsen, Gunvor; Felder, Marion

Learning is visual: why teachers need to know about vision

Waller, Sharon (Hrsg). Education at the Intersection of Globalization and Technology. online: IntechOpen 2021 o. A.


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Sexualerziehung, Gender und Transgender : Selbst- und Fremdbestimmung, Meinungsdiktat und Orientierungslosigkeit

Katholische Bildung : Verbandsorgan des Vereins Katholischer Deutscher Lehrerinnen e.V. (VkdL). Bd. 122. H. 11/12. Essen: Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen 2021 S. 246 - 254


Bundschuh, Stephan; Arendt, Ines; Felder, Marion et al.

Social Work and Inclusive Society in Germany

Bundschuh, Stephan; José Freitas, Maria; Palacín Bartrolí, Càndid; Žganec, Nino (Hrsg). Ambivalences of Inclusion in Society and Social Work : research-based reflections in four European countries. Cham, Switzerland: Springer 2021 S. 97 - 132 (European Social Work Education and Practice)


Wilhelmsen, Gunvor B.; Felder, Marion

Structured Visual Learning and Stimulation in School : an Intervention Study

Creative Education. Bd. 12. H. 04. Irvine, Calif.: Scientific Research Publishing 2021 S. 757 - 779



Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

'Gender Identity', das Elternrecht und die pädagogische Kapitulation

Pädagogische Korrespondenz : Zeitschrift für kritische Zeitdiagnostik in Pädagogik und Gesellschaft. Bd. 2020. H. 61. 2020 S. 88 - 103


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Analysis of barriers to inclusive schools in Germany : why special education is necessary and not evil

Education Sciences. Bd. 10. H. 12. MDPI 2020 S. 358


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Die klassische Familie wird zum Ausnahmefall

Frankfurter Allgemeine : Zeitung für Deutschland. o. A. 2020


Kauffman, James M.; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.

Special Education Policy Prospects : Lessons From Social Policies Past

Exceptionality. Bd. 29. H. 1. 2020 S. 16 - 28


Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion; De Miranda Correia, Luís Augusto et al.

The impact of article 24 of the CRPD on special and inclusive education in Germany, Portugal, the Russian federation, and the Netherlands

Kauffman, James M. (Hrsg). On Educational Inclusion. London: Routledge 2020 S. 216 - 248


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

The Politicisation of Education : A perspective from Germany

online. 2020


Ahrbeck, B.; Badar, J.M.; Felder, Marion et al.

Totale Inklusion? Full Inclusion?

Profil : das Magazin für Gymnasium und Gesellschaft ; Verbandsorgan des Deutschen Philologenverbandes. Bd. 2019. H. 4. Berlin: DBB Verlag 2019 S. 20 - 29


Ahrbeck, Bernd; Badar, Jeanmarie; Kauffman, James et al.

Full Inclusion? Totale Inklusion? Fakten und Überlegungen zur Situation in Deutschland und den USA

Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete. Bd. 2018. H. 3. München: Reinhardt 2018 S. 218 - 231


Kauffman, James M.; Felder, Marion; Ahrbeck, Bernd et al.

Inclusion of All Students in General Education? International Appeal for A More Temperate Approach to Inclusion

Journal of International Special Needs Education. Bd. 21. H. 2. Reston: Division of International Special Education and Services of the Council for Exceptional Children 2018 S. 1 - 10


Schneiders, Katrin; Felder, Marion

Inklusion : Kindeswohl oder Kindeswohlgefährdung?

Kinder- und Jugendschutz in Wissenschaft und Praxis : KJuG. Bd. 63. H. 3. Berlin: Bundesarbeitsgemeinschaft Kinder- und Jugendschutz e.V. 2018 S. 79 - 83


Ahrbeck, Bernd; Schneiders, Katrin; Felder, Marion

Lessons from Educational Reform in Germany : One School May Not Fit All

Journal of International Special Needs Education. Bd. 21. H. 2. 2018 S. 23 - 33


Felder, Marion

Schulische Inklusion in den USA und deren mögliche Bedeutung für Deutschland

Leonhardt, Annette; Pospischil, Melanie (Hrsg). Internationale Ansätze zur schulischen Inklusion. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt 2018 S. 189 - 204


Beudels, W. B.; Felder, Marion

Anregungen für eine gelingende Integration von Flüchtlingskindern in der Kita

Kinderleicht : die Zeitschrift für engagierte Erzieherinnen und Erzieher. Bd. 2016. H. 1. Stuttgart: Klett Kita GmbH 2016 S. 4 - 6


Bundschuh, Stephan; Ghandour, Ehsan; Herzog, Esra

Inklusion

Bundschuh, Stephan; Ghandour, Ehsan; Herzog, Esra (Hrsg). Bildungsförderung und Diskriminierung - marginalisierte Jugendliche zwischen Schule und Beruf. Weinheim: Beltz Juventa 2016 S. 137 - 144


Felder, Marion; Schneiders, Katrin

Inklusion kontrovers : Herausforderungen für die Soziale Arbeit

1. Aufl. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag 2016 141 S.


Högner, Nadja; Nater, Paul

Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemispheräktomie

Högner, Nadja; Nater, Paul (Hrsg). Sehschädigung und ihre Kompensation : Festschrift zum 70. Geburtstag des Blinden- und Sehbehindertenpädagogen Paul Nater. Marburg: Tectum Verlag 2016 S. 67 - 86


Felder, Marion

Assessments linked to interventions : Orientation and Mobility

Lueck H., A.; Dutton, G. (Hrsg). Vision and the brain : understanding cerebral visual impairment in children. New York, NY: AFB Press 2015 S. 450 - 465


Felder, Marion

Inklusion

Friesenhahn, Günter J.; Braun, Daniela; Ningel, Rainer (Hrsg). Handlungsräume Sozialer Arbeit. Opladen: Budrich 2014 S. 126 - 134


Felder, Marion

Working with families of children with disabilities in China - a brief report on the Lam Woo Social Work Series in Beijing, China

Social Dialogue : free magazine of the International Association of Schools of Social Work. Bd. 9. H. 3. Hong Kong. 2014 S. 50 - 53


Grinnell, Cindy; Power, Julie; Joly, Christina et al.

Curriculum guide for students with severe disabilities

North Shore Education Consortium (Hrsg). o. A. 2012


Felder, Marion

Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemisphärektomie : Folge 1

Blind, sehbehindert : Zeitschrift für das Sehbehinderten-Bildungswesen im deutschsprachigen Raum. Bd. 129. H. 2. Würzburg: Ed. Bentheim der Johann-Wilhelm-Klein-Akademie 2009 S. 139 - 143


Felder, Marion

Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemisphärektomie : Folge 2

Blind, sehbehindert : Zeitschrift für das Sehbehinderten-Bildungswesen im deutschsprachigen Raum. Bd. 129. H. 3. Würzburg: Ed. Bentheim der Johann-Wilhelm-Klein-Akademie 2009 S. 186 - 196


Felder, Marion

Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemisphärektomie : Folge 3

Blind, sehbehindert : Zeitschrift für das Sehbehinderten-Bildungswesen im deutschsprachigen Raum. Bd. 129. H. 4. Würzburg: Ed. Bentheim der Johann-Wilhelm-Klein-Akademie 2009 S. 283 - 290


Felder, Marion

Fallstudie : Mathias - ein blindes Kind mit Autismus-Spektrum-Störung

Orientierungshilfe : OH ; Fachzeitschrift des Bundesverbandes der Rehabilitationslehrer /-innen für Blinde und Sehbehinderte e.V. Bd. 2008. 2008 S. 10 - 13


Felder, Marion

Förderdiagnostik und Verlaufsdiagnostik im O&M-Unterricht : Das Projekt TAPS

Orientierungshilfe : OH ; Fachzeitschrift des Bundesverbandes der Rehabilitationslehrer /-innen für Blinde und Sehbehinderte e.V. Bd. 2008. 2008 S. 64 - 65


Felder, Marion

Functional Vision and Visual Functions after right hemispherectomy

Berlin: Humboldt-Univ., Diss. 2008 356 S.


Gosselin-Alfiero, Marcia; Felder, Marion; Grinnell, Cynthia et al.

Curriculum Guide for children and youth with multiple disabilities

North Shore Education Consortium (Hrsg). Boston, Massachusetts, USA. 2005