Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion; Kunze, Axel Bernd et al.
Worüber wird in der Pädagogik publiziert? Welche Themen bleiben ausgespart? Eine Auswertung von vier FachzeitschriftenJahrbuch Wissenschaftsfreiheit. Bd. 1. H. 1. 2024 S. 11 - 36
Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Burke, Mack D. et al.
Adventures in Naming EBD Realities : How Words Matter for Special EducationJournal of Emotional and Behavioral Disorders. Bd. 2023. SAGE Publications 2023 106342662311729
Felder, Marion; Wilhelmsen, Gunvor Berkeland
Continuous Professional Development for In-service Teachers on Vision Assessment and Education ModuleDaressalam: Tanzania Institute of Education 2023 167 S.
Wilhelmsen, G.B.; Felder, Marion; Massawe, J.
Improving learning for children with intellectual disabilities with a focus on visual functioningSaebjornsen, S.E.N.; Makuu, M.; Odegard, Al. (Hrsg). Change agents : An interprofessional book about children with disabilities in Tanzania and Norway. o. A.: Scandinavian University Press 2023 S. 262 - 281
Kauffman, James; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.
The unintended consequences of the full inlcusion movementGlobal Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 2023. 2023 S. 1 - 5
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
Transsexualität und Transgender – Fakten und MeinungenKinder- und Jugendlichen-Psychotherapie : Zeitschrift für Psychoanalyse und Tiefenpsychologie. Bd. 2023. H. 3. 2023 S. 397 - 415
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
Geboren im falschen Körper : Genderdysphorie bei Kindern und Jugendlichen1. Aufl. Stuttgart: Kohlhammer 2022 233 S.
Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Hornby, Garry et al.
Imagining and Reimagining the Future of Special and Inclusive EducationEducation Sciences. Bd. 12. H. 12. MDPI 2022 S. 903
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion; Etschenberg, Karla
Neo-emancipatory sex education in Germany : Sexual abuse and gender confusionDignity : A Journal of Analysis of Exploitation and Violence. Bd. 7. H. 1. 2022 o. A.
Kauffman, James M.; Felder, Marion; Hornby, Garry et al.
On Seeking SimplicityGlobal Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 10. H. 2. Juniper Publishers 2022 555782
Kauffman, James M.; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.
Parents’ and Educators’ Perspectives on Inclusion of Students with DisabilitiesBoyle, Christopher; Allen, Kelly-Ann (Hrsg). Research for Inclusive Quality Education. Singapore: Springer 2022 S. 205 - 217
Kaufmann, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.
Recent debates in special and inclusive educationTierney, Rob; Rizvi, Fazal; Ercikan, Kadriye (Hrsg). International Encyclopedia of Education. 4. Aufl. USA: Elsevier 2022 12004
Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.
The Allure of NeurodiversityGlobal Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 10. H. 5. Juniper Publishers 2022 555796
Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.
Trends and Issues Involving Disabilities in Higher EducationTrends in Higher Education. Bd. 2. H. 1. MDPI 2022 S. 1 - 15
Felder, Marion; Ahrbeck, Bernd
Was in Schulen los istSchwarzer, Alice; Louis, Chantal (Hrsg). Transsexualität : Was ist eine Frau? Was ist ein Mann? - Eine Streitschrift. Köln: Kiepenheuer & Witsch 2022 S. 168 - 174
Wilhelmsen, Gunvor Birkeland; Felder, Marion
About the importance of vision screening by teachers in schools : A study from TanzaniaImproving Schools. Bd. 2021. SAGE Publications 2021 o. A.
Birkeland Wilhelmsen, Gunvor; Eide, Mads Gjerstad; Felder, Marion
Assessment of eye movements and selected vision function tests in three pupils with albinism : A case study in TanzaniaBritish Journal of Visual Impairment : BJVI. Bd. 40. H. 2. London: SAGE Publications 2021 S. 360 - 368
Felder, Marion; Wilhelmsen, Gunvor Birkeland; Schneiders, Katrin
Developing “Vision-for-Learning” Competencies among Teachers in Tanzania : an Innovative Higher Education InitiativeCreative Education. Bd. 12. H. 01. Irvine, Calif.: Scientific Research Publishing 2021 S. 82 - 102
Birkeland Wilhelmsen, Gunvor; Felder, Marion
Learning is visual: why teachers need to know about visionWaller, Sharon (Hrsg). Education at the Intersection of Globalization and Technology. online: IntechOpen 2021 o. A.
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
Sexualerziehung, Gender und Transgender : Selbst- und Fremdbestimmung, Meinungsdiktat und OrientierungslosigkeitKatholische Bildung : Verbandsorgan des Vereins Katholischer Deutscher Lehrerinnen e.V. (VkdL). Bd. 122. H. 11/12. Essen: Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen 2021 S. 246 - 254
Bundschuh, Stephan; Arendt, Ines; Felder, Marion et al.
Social Work and Inclusive Society in GermanyBundschuh, Stephan; José Freitas, Maria; Palacín Bartrolí, Càndid; Žganec, Nino (Hrsg). Ambivalences of Inclusion in Society and Social Work : research-based reflections in four European countries. Cham, Switzerland: Springer 2021 S. 97 - 132 (European Social Work Education and Practice)
Wilhelmsen, Gunvor B.; Felder, Marion
Structured Visual Learning and Stimulation in School : an Intervention StudyCreative Education. Bd. 12. H. 04. Irvine, Calif.: Scientific Research Publishing 2021 S. 757 - 779
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
Transgender children? Medicalizing children in the name of human rightsonline. 2021
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
'Gender Identity', das Elternrecht und die pädagogische KapitulationPädagogische Korrespondenz : Zeitschrift für kritische Zeitdiagnostik in Pädagogik und Gesellschaft. Bd. 2020. H. 61. 2020 S. 88 - 103
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
Analysis of barriers to inclusive schools in Germany : why special education is necessary and not evilEducation Sciences. Bd. 10. H. 12. MDPI 2020 S. 358
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
Die klassische Familie wird zum AusnahmefallFrankfurter Allgemeine : Zeitung für Deutschland. o. A. 2020
Kauffman, James M.; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.
Special Education Policy Prospects : Lessons From Social Policies PastExceptionality. Bd. 29. H. 1. 2020 S. 16 - 28
Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion; De Miranda Correia, Luís Augusto et al.
The impact of article 24 of the CRPD on special and inclusive education in Germany, Portugal, the Russian federation, and the NetherlandsKauffman, James M. (Hrsg). On Educational Inclusion. London: Routledge 2020 S. 216 - 248
Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion
The Politicisation of Education : A perspective from Germanyonline. 2020
Ahrbeck, B.; Badar, J.M.; Felder, Marion et al.
Totale Inklusion? Full Inclusion?Profil : das Magazin für Gymnasium und Gesellschaft ; Verbandsorgan des Deutschen Philologenverbandes. Bd. 2019. H. 4. Berlin: DBB Verlag 2019 S. 20 - 29
Ahrbeck, Bernd; Badar, Jeanmarie; Kauffman, James et al.
Full Inclusion? Totale Inklusion? Fakten und Überlegungen zur Situation in Deutschland und den USAVierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete. Bd. 2018. H. 3. München: Reinhardt 2018 S. 218 - 231
Kauffman, James M.; Felder, Marion; Ahrbeck, Bernd et al.
Inclusion of All Students in General Education? International Appeal for A More Temperate Approach to InclusionJournal of International Special Needs Education. Bd. 21. H. 2. Reston: Division of International Special Education and Services of the Council for Exceptional Children 2018 S. 1 - 10
Schneiders, Katrin; Felder, Marion
Inklusion : Kindeswohl oder Kindeswohlgefährdung?Kinder- und Jugendschutz in Wissenschaft und Praxis : KJuG. Bd. 63. H. 3. Berlin: Bundesarbeitsgemeinschaft Kinder- und Jugendschutz e.V. 2018 S. 79 - 83
Ahrbeck, Bernd; Schneiders, Katrin; Felder, Marion
Lessons from Educational Reform in Germany : One School May Not Fit AllJournal of International Special Needs Education. Bd. 21. H. 2. 2018 S. 23 - 33
Felder, Marion
Schulische Inklusion in den USA und deren mögliche Bedeutung für DeutschlandLeonhardt, Annette; Pospischil, Melanie (Hrsg). Internationale Ansätze zur schulischen Inklusion. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt 2018 S. 189 - 204
Beudels, W. B.; Felder, Marion
Anregungen für eine gelingende Integration von Flüchtlingskindern in der KitaKinderleicht : die Zeitschrift für engagierte Erzieherinnen und Erzieher. Bd. 2016. H. 1. Stuttgart: Klett Kita GmbH 2016 S. 4 - 6
Bundschuh, Stephan; Ghandour, Ehsan; Herzog, Esra
InklusionBundschuh, Stephan; Ghandour, Ehsan; Herzog, Esra (Hrsg). Bildungsförderung und Diskriminierung - marginalisierte Jugendliche zwischen Schule und Beruf. Weinheim: Beltz Juventa 2016 S. 137 - 144
Felder, Marion; Schneiders, Katrin
Inklusion kontrovers : Herausforderungen für die Soziale Arbeit1. Aufl. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag 2016 141 S.
Högner, Nadja; Nater, Paul
Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter HemispheräktomieHögner, Nadja; Nater, Paul (Hrsg). Sehschädigung und ihre Kompensation : Festschrift zum 70. Geburtstag des Blinden- und Sehbehindertenpädagogen Paul Nater. Marburg: Tectum Verlag 2016 S. 67 - 86
Felder, Marion
Assessments linked to interventions : Orientation and MobilityLueck H., A.; Dutton, G. (Hrsg). Vision and the brain : understanding cerebral visual impairment in children. New York, NY: AFB Press 2015 S. 450 - 465
Felder, Marion
InklusionFriesenhahn, Günter J.; Braun, Daniela; Ningel, Rainer (Hrsg). Handlungsräume Sozialer Arbeit. Opladen: Budrich 2014 S. 126 - 134
Felder, Marion
Working with families of children with disabilities in China - a brief report on the Lam Woo Social Work Series in Beijing, ChinaSocial Dialogue : free magazine of the International Association of Schools of Social Work. Bd. 9. H. 3. Hong Kong. 2014 S. 50 - 53
Grinnell, Cindy; Power, Julie; Joly, Christina et al.
Curriculum guide for students with severe disabilitiesNorth Shore Education Consortium (Hrsg). o. A. 2012
Felder, Marion
Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemisphärektomie : Folge 1Blind, sehbehindert : Zeitschrift für das Sehbehinderten-Bildungswesen im deutschsprachigen Raum. Bd. 129. H. 2. Würzburg: Ed. Bentheim der Johann-Wilhelm-Klein-Akademie 2009 S. 139 - 143
Felder, Marion
Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemisphärektomie : Folge 2Blind, sehbehindert : Zeitschrift für das Sehbehinderten-Bildungswesen im deutschsprachigen Raum. Bd. 129. H. 3. Würzburg: Ed. Bentheim der Johann-Wilhelm-Klein-Akademie 2009 S. 186 - 196
Felder, Marion
Sehfunktionen und funktionales Sehen nach rechter Hemisphärektomie : Folge 3Blind, sehbehindert : Zeitschrift für das Sehbehinderten-Bildungswesen im deutschsprachigen Raum. Bd. 129. H. 4. Würzburg: Ed. Bentheim der Johann-Wilhelm-Klein-Akademie 2009 S. 283 - 290
Felder, Marion
Fallstudie : Mathias - ein blindes Kind mit Autismus-Spektrum-StörungOrientierungshilfe : OH ; Fachzeitschrift des Bundesverbandes der Rehabilitationslehrer /-innen für Blinde und Sehbehinderte e.V. Bd. 2008. 2008 S. 10 - 13
Felder, Marion
Förderdiagnostik und Verlaufsdiagnostik im O&M-Unterricht : Das Projekt TAPSOrientierungshilfe : OH ; Fachzeitschrift des Bundesverbandes der Rehabilitationslehrer /-innen für Blinde und Sehbehinderte e.V. Bd. 2008. 2008 S. 64 - 65
Felder, Marion
Functional Vision and Visual Functions after right hemispherectomyBerlin: Humboldt-Univ., Diss. 2008 356 S.
Gosselin-Alfiero, Marcia; Felder, Marion; Grinnell, Cynthia et al.
Curriculum Guide for children and youth with multiple disabilitiesNorth Shore Education Consortium (Hrsg). Boston, Massachusetts, USA. 2005