Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Prof. Dr . Marion Felder

FB Sozialwissenschaften, Hochschule Koblenz

Raum: KU11

  • 0261/9528-253
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion; Kunze, Axel Bernd et al.

Worüber wird in der Pädagogik publiziert? Welche Themen bleiben ausgespart? Eine Auswertung von vier Fachzeitschriften

Jahrbuch Wissenschaftsfreiheit. Bd. 1. H. 1. 2024 S. 11 - 36


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Burke, Mack D. et al.

Adventures in Naming EBD Realities : How Words Matter for Special Education

Journal of Emotional and Behavioral Disorders. Bd. 2023. SAGE Publications 2023 106342662311729


Felder, Marion; Wilhelmsen, Gunvor Berkeland

Continuous Professional Development for In-service Teachers on Vision Assessment and Education Module

Daressalam: Tanzania Institute of Education 2023 167 S.


Wilhelmsen, G.B.; Felder, Marion; Massawe, J.

Improving learning for children with intellectual disabilities with a focus on visual functioning

Saebjornsen, S.E.N.; Makuu, M.; Odegard, Al. (Hrsg). Change agents : An interprofessional book about children with disabilities in Tanzania and Norway. o. A.: Scandinavian University Press 2023 S. 262 - 281


Kauffman, James; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.

The unintended consequences of the full inlcusion movement

Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 2023. 2023 S. 1 - 5


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Transsexualität und Transgender – Fakten und Meinungen

Kinder- und Jugendlichen-Psychotherapie : Zeitschrift für Psychoanalyse und Tiefenpsychologie. Bd. 2023. H. 3. 2023 S. 397 - 415


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Geboren im falschen Körper : Genderdysphorie bei Kindern und Jugendlichen

1. Aufl. Stuttgart: Kohlhammer 2022 233 S.


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Hornby, Garry et al.

Imagining and Reimagining the Future of Special and Inclusive Education

Education Sciences. Bd. 12. H. 12. MDPI 2022 S. 903


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion; Etschenberg, Karla

Neo-emancipatory sex education in Germany : Sexual abuse and gender confusion

Dignity : A Journal of Analysis of Exploitation and Violence. Bd. 7. H. 1. 2022 o. A.


Kauffman, James M.; Felder, Marion; Hornby, Garry et al.

On Seeking Simplicity

Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 10. H. 2. Juniper Publishers 2022 555782


Kauffman, James M.; Ahrbeck, Bernd; Anastasiou, Dimitris et al.

Parents’ and Educators’ Perspectives on Inclusion of Students with Disabilities

Boyle, Christopher; Allen, Kelly-Ann (Hrsg). Research for Inclusive Quality Education. Singapore: Springer 2022 S. 205 - 217


Kaufmann, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.

Recent debates in special and inclusive education

Tierney, Rob; Rizvi, Fazal; Ercikan, Kadriye (Hrsg). International Encyclopedia of Education. 4. Aufl. USA: Elsevier 2022 12004


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.

The Allure of Neurodiversity

Global Journal of Intellectual & Developmental Disabilities. Bd. 10. H. 5. Juniper Publishers 2022 555796


Kauffman, James M.; Anastasiou, Dimitris; Felder, Marion et al.

Trends and Issues Involving Disabilities in Higher Education

Trends in Higher Education. Bd. 2. H. 1. MDPI 2022 S. 1 - 15


Felder, Marion; Ahrbeck, Bernd

Was in Schulen los ist

Schwarzer, Alice; Louis, Chantal (Hrsg). Transsexualität : Was ist eine Frau? Was ist ein Mann? - Eine Streitschrift. Köln: Kiepenheuer & Witsch 2022 S. 168 - 174


Wilhelmsen, Gunvor Birkeland; Felder, Marion

About the importance of vision screening by teachers in schools : A study from Tanzania

Improving Schools. Bd. 2021. SAGE Publications 2021 o. A.


Birkeland Wilhelmsen, Gunvor; Eide, Mads Gjerstad; Felder, Marion

Assessment of eye movements and selected vision function tests in three pupils with albinism : A case study in Tanzania

British Journal of Visual Impairment : BJVI. Bd. 40. H. 2. London: SAGE Publications 2021 S. 360 - 368


Felder, Marion; Wilhelmsen, Gunvor Birkeland; Schneiders, Katrin

Developing “Vision-for-Learning” Competencies among Teachers in Tanzania : an Innovative Higher Education Initiative

Creative Education. Bd. 12. H. 01. Irvine, Calif.: Scientific Research Publishing 2021 S. 82 - 102


Birkeland Wilhelmsen, Gunvor; Felder, Marion

Learning is visual: why teachers need to know about vision

Waller, Sharon (Hrsg). Education at the Intersection of Globalization and Technology. online: IntechOpen 2021 o. A.


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Sexualerziehung, Gender und Transgender : Selbst- und Fremdbestimmung, Meinungsdiktat und Orientierungslosigkeit

Katholische Bildung : Verbandsorgan des Vereins Katholischer Deutscher Lehrerinnen e.V. (VkdL). Bd. 122. H. 11/12. Essen: Verein Katholischer Deutscher Lehrerinnen 2021 S. 246 - 254


Bundschuh, Stephan; Arendt, Ines; Felder, Marion et al.

Social Work and Inclusive Society in Germany

Bundschuh, Stephan; José Freitas, Maria; Palacín Bartrolí, Càndid; Žganec, Nino (Hrsg). Ambivalences of Inclusion in Society and Social Work : research-based reflections in four European countries. Cham, Switzerland: Springer 2021 S. 97 - 132 (European Social Work Education and Practice)


Wilhelmsen, Gunvor B.; Felder, Marion

Structured Visual Learning and Stimulation in School : an Intervention Study

Creative Education. Bd. 12. H. 04. Irvine, Calif.: Scientific Research Publishing 2021 S. 757 - 779



Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

'Gender Identity', das Elternrecht und die pädagogische Kapitulation

Pädagogische Korrespondenz : Zeitschrift für kritische Zeitdiagnostik in Pädagogik und Gesellschaft. Bd. 2020. H. 61. 2020 S. 88 - 103


Ahrbeck, Bernd; Felder, Marion

Analysis of barriers to inclusive schools in Germany : why special education is necessary and not evil

Education Sciences. Bd. 10. H. 12. MDPI 2020 S. 358