Suche
Kategorie
Erscheinungsjahr
11452 Treffer
×
Publikationen
×
< 2021
×
Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen
×
Technische Hochschule Bingen
×
Katholische Hochschule Mainz
×
Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
- Hendrix, Philipp; Griessenauer, Christoph J.; Hans, Elisa et al.
- Neurocognitive status in patients with newly-diagnosed brain tumors in good neurological condition: The impact of tumor type, volume, and location. Clinical Neurology and Neurosurgery.
- Clinical neurology and neurosurgery. Bd. 156. 2017 S. 55 - 62
- Rolfes, Tobias
- Erklären, entwickeln, entdecken. Erarbeitungsphasen im Zusammenspiel von Instruktion und Konstruktion
- Mathematik lehren. Bd. 205. Seelze: Friedrich 2017 S. 22 - 26
- Rolfes, Tobias; Julie L., Booth
- Erst verstehen, dann üben!
- Mathematik lehren. Bd. 202. 2017 S. 23 - 26
- Noll, Anna; Roth, Jürgen; Scholz, Markus
- How to design educational material for inclusive classes
- Dooley, T.; Gueudet, G. (Hrsg). Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10). Dublin: DCU Institute of Education an ERME 2017 S. 3764 - 3765
- Trepte, Sabine; Loy, Laura; Schmitt, Josephine B. et al.
- Hohenheimer Inventar zum Politikwissen (HIP). Konstruktion und Skalierung
- Diagnostica. Bd. 63. H. 3. Hogrefe Publishing Group 2017 S. 206 - 218
- Dr. Walker, Barbro
- Walker, B. und Miriam Leuchter (2017): Predictors and prevalence of learning myths among students studying educational science. (in Vorber.).
- Noch offen. Bd. Noch offen. 2017 S. 1 - 2
- Schmidt, Holger; Thom, Moritz; Madzgalla, Marco et al.
- Exposure to silver nanoparticles affects biofilm structure and adhesiveness
- Journal of Aquatic Pollution and Toxicology. Bd. 1. H. 2. 2017 S. 9
- Otto, Barbara; Völker, Stephanie; Büttner, Gerhard
- Förderung selbstregulativer Kompetenzen im Mathematikunterricht der Grundschule
- Hartmann, U., Hasselhorn, M. & Gold, A. (Hrsg). Entwicklungsverläufe verstehen - Kinder mit Bildungsrisiken wirksam fördern: Forschungsergebnisse des Frankfurter IDeA-Zentrums. Stuttgart: Kohlhammer 2017 S. 367 - 384
- Unger, Kerstin; Karbach, Julia
- Executive functions
- Pachana, Nancy A. (Hrsg). Encyclopedia of Geropsychology. Singapore: Springer 2017 S. 853 - 862
- Kropka, Michael; Selvaraj, Karthick; Neumeyer, Thomas et al.
- Production of UD-Tape Based Thermoplastic Composite Parts
- Lightweight Design worldwide. Bd. 10. H. 3. Springer 2017 S. 6 - 11
- Lenhardt, Patrick; Theissinger, Kathrin
- Repeated randomized selection of genotypes for reliable population differentiation in data containing siblings.
- European Journal of Wildlife Research. Bd. DOI 10.1007/s10344-016-1061-6. 2017
- Dr. Walker, Barbro
- Gebärdensprache für Kleinstkinder - ein sinnvoller Ansatz zur Förderung lautsprachlicher Entwicklung in der präverbalen Phase? (Im Druck)
- Zeitschrift. Bd. noch offen. 2017 S. 1 - 4
- Bauer, Arne A.; Loy, Laura S.; Masur, Philipp K. et al.
- Mindful Instant Messaging. Mindfulness and autonomous motivation as predictors of well-being in smartphone communication
- Journal of Media Psychology. Bd. 29. H. 3. Hogrefe Publishing Group 2017 S. 159 - 165
- Brand, Andreas; Noss, Christian
- High-resolution flow characterization close to the sediment- water interface in a run of the river reservoir
- Water Resources Research. Bd. 53. H. 5. 2017 S. 4286 - 4302
- Walker Prof. Dr., Barbro
- Baby Signs- Gebärdensprache für Kleinstkinder?
- Skeptiker. Zeitschrift für Wissenschaft und kritisches Denken. Bd. 2017. H. 4. 2017 S. 180 - 183
- Männig, Maria
- Art Historical Slide Collections: A Media Archaeology
- Art-Dok. Heidelberg. 2017
- Kropka, Michael; Muehlbacher, Mathias; Neumeyer, Thomas et al.
- From UD-tape to Final Part: A Comprehensive Approach Towards Thermoplastic Composites
- Procedia CIRP. Bd. 66. Elsevier B.V. 2017 S. 96 - 100
- Männig, Maria
- Dividuum statt Individuum
- Pop Zeitschrift. Siegen. 2017
- Graf, Nadin; Bucher, Roman; Schäfer, R. B. et al.
- Contrasting effects of aquatic subsidies on a terrestrial trophic cascade
- Biology Letters. Bd. 13. H. 5. 2017
- Wellnitz, Nicole; Hecht, Martin; Heitmann, Patricia et al.
- Modellierung des Kompetenzteilbereichs naturwissenschaftliche Untersuchungen
- Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Bd. 20. H. 4. Springer Nature 2017 S. 556 - 584
- Bruder, Regina; Roth, Jürgen
- Welche Methode passt? - Passung von Methoden zu Unterrichtszielen in typischen Lehr-Lern-Situationen
- mathematik lehren. Bd. 205. 2017 S. 2 - 9
- Walker, Barbro
- Selbstregulationsfähigkeit - schon vorschulische Förderung ist entscheidend (im Druck)
- Kindheitspäd. Journal (noch offen). Bd. 1. 2017 S. 1 - 3
- Magin, K.; Somlai-Haase, Celia; Schäfer, R. B. et al.
- Regional-scale lateral carbon transport and CO2 evasion in temperate stream catchments
- Biogeosciences. Bd. 14. H. 21. 2017 S. 5003 - 5014
- Weber, Tobias A; Arent, Jan-Christoph; Steffens, Lucas et al.
- Thermal optimization of composite autoclave molds using the shift factor approach for boundary condition estimation
- Journal of Composite Materials. Bd. 51. H. 12. SAGE Publications 2017 S. 1753 - 1767
- Görtz, Anastasia
- Einfluss des Framings von Informationen auf die Risikowahrnehmung und Bewertungskompetenz von Lernenden
- Halle (Saale). 2017
- Görtz, Anastasia; Nitz, Sandra
- Einfluss des Framings von Informationen auf die Risikowahrnehmung und Bewertungskompetenz von Lernenden
- Tagungsband - Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBio 2017. 2017
- Thielmann, Isabel; Hilbig, Benjamin E.; Zettler, Ingo et al.
- On Measuring the Sixth Basic Personality Dimension: A Comparison Between HEXACO Honesty-Humility and Big Six Honesty-Propriety
- ASSESSMENT. Bd. 24. H. 8. 2017 S. 1024 - 1036
- Mollá, Salvador; Casas, J. Jesús; Menéndez, Margarita et al.
- Leaf-litter breakdown as an indicator of the impacts by flow regulation in headwater streams: Responses across climatic regions
- Ecological Indicators. Bd. 73. Elsevier B.V. 2017 S. 11 - 22
- Hehn-Ginsbach, Stefanie
- Die Klausur
- WISU – Das Wirtschaftsstudium. Bd. 11. 2017 S. 1260 - 1262
- Männig, Maria
- Nach den Diapositiven: Wolfgang Ganter (Berlin)
- Neue kunstwissenschaftliche Forschungen. Bd. 3. 2017 S. 7 - 12
- Hehn-Ginsbach, Stefanie
- Die Klausur
- WISU – Das Wirtschaftsstudium. Bd. 11. 2017 S. 1260 - 1262
- Schuler, Stephanie; Wittmann, G.; Fritzsche, B.
- Wie gestalten FortbildnerInnen für den Mathematikunterricht an Grundschulen ihre Fortbildungen und welches Rollenverständnis besitzen sie?
- Mathematik und Sprache : Tagungsband des AK Grundschule in der GDM 2017 / hg. von Anna Susanne Steinweg. Bamberg: University of Bamberg Press 2017 S. 93 - 96
- Scheuring, Michaela; Roth, Jürgen
- Real materials or simulations? Searching for a way to foster functional thinking
- Dooley, T.; Gueudet, G. (Hrsg). Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10). Dublin. 2017 S. 2678 - 2679
- Männig, Maria
- Historisches Bewusstsein und digitale Herausforderungen in der Kunstgeschichte
- Verband österreichischer Kunsthistorikerinnen und Kunsthistoriker (VöKK) (Hrsg). Newest Art History: Wohin geht die neueste Kunstgeschichte?. Wien. 2017 S. 105 - 120 (18. Tagung des Verbandes österreichischer Kunsthistoriker und Kunsthistorikerinnen)
- Hausmann, Joachim; Helfrich, Bernhard; Motsch, Nicole
- Aspects of Preloaded Bolted Joints of Fiber Reinforced Polymers and Metals
- Key Engineering Materials. Bd. 742. Trans Tech Publications, Ltd. 2017 S. 401 - 407
- Drews, Stefan; van den Bergh, Jeroen C.J.M.
- Scientists’ views on economic growth versus the environment: a questionnaire survey among economists and non-economists
- Global Environmental Change. Bd. 46. Elsevier BV 2017 S. 88 - 103
- Schad, Vanessa; Kauertz, Alexander; Cauet, Eva
- Selbstreguliertes Lernen in einer komplexen Experimentierumgebung
- Bd. 37. Regensburg. 2017
- Kästel, Anna; Allgeier, Stefanie; Brühl, Carsten
- Decreasing Bacillus thuringiensis israelensis sensitivity of Chironomus riparius larvae with age indicates potential environmental risk for mosquito control
- Scientific Reports. Bd. 7. 2017
- Kennel, Fabian
- Beitrag zu iterativ lernenden modellprädiktiven Regelungen
- Berlin: Logos 2017 186 S.
- Mendoza-Lera, Clara; Datry, Thibault
- Relating hydraulic conductivity and hyporheic zone biogeochemical processing to conserve and restore river ecosystem services
- Science of The Total Environment. Bd. 579. Elsevier B.V. 2017 S. 1815 - 1821
- Männig, Maria
- (W)ende der Kritik? Zu Chancen und Risiken von Social Media
- Wagner, Ellen (Hrsg). Newsflash Kunstkritik? : wie die digitale Vernetzung und Verbreitung von Kunst neue Herausforderungen an die Kritik stellt. Offenbach: Hochschule für Gestaltung (HfG) 2017 S. 47 - 59
- Schwarz, Susanne; Pirner, M.L.
- Unterrichtsforschung
- WiRelex. Online. 2017
- Schwarz, Susanne; Gojny, Tanja; Kürzinger, Kathrin S.
- Selfies - Ausgangspunkt anthropologischer und ethischer Lernprozesse.
- Bergmoser + Höller 2017 (Religion betrifft uns - Band 5 2017)
- Schwarz, Susanne
- Rez. Zu Schweitzer F.: Bildung.
- Theologische Revue. 1. Aufl. Bd. 6. Münster: Aschendorff 2017 S. 506 - 508
- Mendoza-Lera, Clara
- Does homogenisation of stream bed sediment samples influence their respiration?
- Limnology. Bd. 19. H. 2. Springer Science and Business Media LLC 2017 S. 165 - 169
- Rief, Thomas; Hausmann, Joachim; Motsch, Nicole
- Development of a New Method for Residual Stress Analysis on Fiber Reinforced Plastics with Use of Digital Image Correlation
- Key Engineering Materials. Bd. 742. Trans Tech Publications, Ltd. 2017 S. 660 - 665
- Klein, Sina A.; Thielmann, Isabel; Hilbig, Benjamin E. et al.
- Between me and we: The importance of self-profit versus social justifiability for ethical decision making
- JUDGMENT AND DECISION MAKING. Bd. 12. H. 6. 2017 S. 563 - 571
- Karbach, Julia; Könen, Tanja; Spengler, Marion
- Who Benefits the Most? Individual Differences in the Transfer of Executive Control Training Across the Lifespan
- Journal of Cognitive Enhancement. Bd. 1. H. 4. Springer Nature 2017 S. 394 - 405
- Hendrix, Philipp; Hans, Elisa; Griessenauer, Christoph J. et al.
- Neurocognitive Function Surrounding the Resection of Frontal WHO Grade I Meningiomas: A Prospective Matched-Control Study
- WORLD NEUROSURGERY. Bd. 98. 2017 S. 203 - 210
- McGregor, O.P.L.; Duhovic, Miro; Somashekar, A.A. et al.
- Pre-impregnated natural fibre-thermoplastic composite tape manufacture using a novel process
- Composites Part A: Applied Science and Manufacturing. Bd. 101. Elsevier B.V. 2017 S. 59 - 71
- Fissler, Patrick; Küster, Olivia C.; Loy, Laura S. et al.
- Jigsaw Puzzles As Cognitive Enrichment (PACE) - the effect of solving jigsaw puzzles on global visuospatial cognition in adults 50 years of age and older: study protocol for a randomized controlled trial
- Trials. Bd. 18. H. 1. Springer Science and Business Media LLC 2017 S. 1 - 11 415
- Kropka, Michael; Selvaraj, Karthick; Neumeyer, Thomas et al.
- Vom UD-Tape zum thermoplastischen Faserverbundprodukt
- Lightweight Design. Bd. 10. H. 3. Springer 2017 S. 14 - 19
- Wildemann, Anja; Bien-Miller, Lena
- Wo sind die Wörter hin? Sprachvergleiche in mehrsprachigen Lerngruppen
- Grundschulunterricht Deutsch. Bd. 2017. H. 01. München: Oldenbourg 2017 S. 8 - 12
- Schmidt, Susanne I.; Cuthbert, Mark O.; Schwientek, Marc
- Towards an integrated understanding of how micro scale processes shape groundwater ecosystem functions
- Science of The Total Environment. Bd. 592. Elsevier BV 2017 S. 215 - 227
- Osterroth, Andreas
- "Sprich im ganzen Satz" – Normativität im Deutschunterricht
- ASK Vortragsreihe. Landau. 2017
- Osterroth, Andreas
- Flipped Classroom Konzepte umsetzen – einfacher als gedacht. Konferenz "Videos in der Hochschullehre – einfach gut!"
- Mainz. 2017
- Osterroth, Andreas
- Der Flipped Classroom – Welche OLAT Tools helfen und welche nicht?
- 14. OpenOLAT LMS-Konferenz. Kaiserslautern. 2017
- Osterroth, Andreas
- How to do things with memes. Das Internet-Meme als multimodaler Sprechakt
- DGS Tagung. Passau. 2017
- Osterroth, Andreas
- Flipped Classroom. Mittagsimpuls für die Lehre
- Landau. 2017
- Osterroth, Andreas
- Code-Mixing als Lerngegenstand: Gesprochensprachliche Handlungsfähigkeit im mehrsprachigen Unterricht erweitern
- Merten, Stephan; Kuhs, Katharina (Hrsg). Arbeiten am Wortschatz - sprechen und zuhören. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2017 S. 175 - 185
- Sesselmeier, Werner
- Politikberatung in der Arbeitsmarktpolitik
- Falk, S. et al. (Hrsg). Handbuch Politikberatung. Berlin. 2017 S. 1 - 13
- Mitra, Shreya; Mulligan, Joe; Schilling, Janpeter et al.
- Developing risk or resilience? Effects of slum upgrading on the social contract and social cohesion in Kibera, Nairobi
- Environment and Urbanization. Bd. 29. H. 1. SAGE Publications 2017 S. 103 - 122
- Smidt, Wilfried
- Contemporary Issues in Early Childhood Education in Germany
- 1. Aufl. London: Routledge 2017 0 S.
- Schmidt, Susanne I.; Cuthbert, Mark O., ; Schwientek, Marc,
- Towards an integrated understanding of how micro scale processes shape groundwater ecosystem functions
- Science of the Total Environment. Bd. 592. 2017 S. 215 - 227
- Ziepprecht, Kathrin; Schwanewedel, Julia; Heitmann, Patricia et al.
- Modellierung naturwissenschaftlicher Kommunikationskompetenz – ein fächerübergreifendes Modell zur Evaluation der Bildungsstandards
- Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften. Bd. 23. H. 1. Springer Nature 2017 S. 113 - 125
- Link, Moritz; Ohe, Peter C. von der; Voß, K. et al.
- Comparison of dilution factors for German wastewater treatment plant effluents in receiving streams to the fixed dilution factor from chemical risk assessment
- Science of the Total Environment. Bd. 598. 2017 S. 805 - 813
- Lüdtke, Janine; Boonmann, Cyril; Dölitzsch, Claudia et al.
- Komorbide Angststörungen bei Störungen des Sozialverhaltens: Ein Schutz- oder Risikofaktor
- Kindheit und Entwicklung. Bd. 26. H. 2. Hogrefe Publishing Group 2017 S. 100 - 109
- Erkic, Maja; Bailer, Josef; Fenske, Sabrina C. et al.
- Impaired emotion processing and a reduction in trust in patients with somatic symptom disorder
- Clinical Psychology & Psychotherapy. Bd. 25. H. 1. Wiley-Blackwell 2017 S. 163 - 172
- Velten, Julia; Margraf, Jürgen; Benecke, Cord et al.
- Methodenpapier zur Koordination der Datenerhebung und -auswertung an Hochschul- und Ausbildungsambulanzen für Psychotherapie (KODAP)
- Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie. Bd. 46. H. 3. Hogrefe Publishing Group 2017 S. 169 - 175
- Kube, Tobias; Rief, Winfried; Glombiewski, Julia A.
- On the Maintenance of Expectations in Major Depression - Investigating a Neglected Phenomenon
- FRONTIERS IN PSYCHOLOGY. Bd. 8. 2017
- Steffens, Melanie C.; Reese, Gerhard; Ehrke, Franziska et al.
- When does activating diversity alleviate, when does it increase intergroup bias? An ingroup projection perspective
- PLOS ONE. Bd. 12. H. 6. Public Library of Science (PLoS) 2017 S. 178738
- Joller, Stefan
- Skandal! Ruf ohne Imperativ? Von kommunikativen Referenzpunkten und moralischen Kollektiven
- Burzan, Nicole; Hitzler, Ronald (Hrsg). Theoretische Einsichten. Im Kontext empirischer Arbeit. Wiesbaden: Springer Fachmedien 2017 S. 229 - 246
- Maier, Michaela; König, Mathias; König, Wolfgang
- Readership Research Methods
- The International Encyclopedia of Communication Research Methods. State of New York: John Wiley & Sons, Inc. 2017
- Faas, Thorsten; Maier, Jürgen; Maier, Michaela et al.
- Populismus in Echtzeit. Analyse des TV-Duells und des TV-Fünfkampfs im Vorfeld der Bundestagswahl 2017
- Aus Politik und Zeitgeschichte. Bd. B44-45. Bonn: Bundeszentrale für polit. Bildung 2017 S. 17 - 24
- König, Wolfgang; König, Mathias
- Social TV: Twitter-Debatten zu politischen Informationssendungen. Eine Untersuchung der Sendungshashtags von #annewill, #berichtausberlin, #berlindirekt und #wasnun
- Media Perspektiven. Bd. 2017. H. 5. ARD-Werbung Sales & Sevices 2017 S. 260 - 272
- Raab, Jürgen; Schnettler, Bernt; Knoblauch, hubert
- The 'New' Sociology of Knowledge
- Babette E., Babich (Hrsg). Hermeneutic philosophies of social science. Berlin & Boston: De Gruyter 2017 S. 237 - 266
- Seeber, Günther; Retzmann, Thomas
- Financial Literacy – Finanzielle (Grund)Bildung – Ökonomische Bildung
- Vierteljahreshefte zur Wirtschaftsforschung. Bd. 86. H. 3. 2017 S. 69 - 80
- Faas, Thorsten; Maier, Jürgen; Maier, Michaela
- Merkel gegen Steinbrück: Analysen zum TV-Duell vor der Bundestagswahl 2013
- Wiesbaden: Springer VS 2017 215 S.
- Faas, Thorsten; Maier, Jürgen
- It’s the media, stupid? Die Bedeutung der medialen Nachberichterstattung des Duells.
- Faas, T.; Maier, J.; Maier, M. (Hrsg). Merkel gegen Steinbrück. Analysen zum TV-Duell vor der Bundestagswahl 2013. Wiesbaden: Springer 2017 S. 191 - 206
- Hentrich, Sarah; Rolfes, Tobias; Seeber, Günther
- Entwicklung und Validierung eines Modells zur Messung ökonomischer Kompetenzen Jugendlicher
- Arndt, Holger (Hrsg). Perspektiven der Ökonomischen Bildung. Disziplinäre und fachübergreifende Konzepte, Zielsetzungen und Projekte. Schwalbach/Taunus: Wochenschau 2017 S. 140 - 153
- Raab, Jürgen
- Fotografie und Phänomenologie. Zur Methodologie einer wissenssoziologischen Konstellationsanalyse
- Thomas S., Eberle (Hrsg). Fotografie und Gesellschaft: phänomenologische und wissenssoziologische Perspektiven. Bielefeld: transcript 2017 S. 381 - 393
- Maier, Jürgen
- Gegen eine Wahlpflicht
- Podcast und Blog der Bundeszentrale für politische Bildung zur Bundestagswahl 2017. Berlin. 2017
- Maier, Michaela; Adam, Silke; Maier, Jürgen
- Does the Messenger Matter? A Comparison of the Effects of Eurosceptic Messages Communicated by Mainstream and Radical Right-Wing Parties on Citizens’ EU Attitudes.
- Journal of Elections, Public Opinion and Parties. Bd. 27. H. 3. Routledge, Taylor & Francis Group: Abingdon, Oxfordshire 2017 S. 330 - 349
- Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
- Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?
- DFG CRC TRR 190 - Rationality and Competition Discussion Paper No. 37. Munich, Germany. 2017 (Discussion Papers of the DFG CRC TRR 190)
- Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
- Does Financial Education Impact Financial Literacy and Financial Behavior, and If So, When?
- WORLD BANK ECONOMIC REVIEW. Bd. 31. H. 3. 2017 S. 611 - 630
- Friedrich, Birgit; Krekeler, Tino; Sesselmeier, Werner
- Die Perspektive der Ökonomik auf das "Soziale"
- Hammerschmidt, Peter; Sagebiel, Juliane; Yollu-Tok, Aysel (Hrsg). Die soziale Arbeit im Spannungsfeld der Ökonomie. Neu-Ulm: AG SPAK Bücher 2017 S. 31 - 54
- Sesselmeier, Werner; Friedrich, Birgit; Krekeler, Tino
- Die Perspektive der Ökonomik auf das "Soziale"
- Hammerschmidt, Peter/Sagebiel, Juliane/Yollu-Tok, Aysel (Hrsg). Die Soziale Arbeit im Spannungsfeld der Ökonomie. Neu-Ulm. 2017 S. 31 - 54
- Schrimpf, A.; Piscione, M.; Cammaerts, R. et al.
- Genetic characterization of Western European noble crayfish populations (Astacus astacus) for advanced conservation management strategies
- CONSERVATION GENETICS. Bd. 18. H. 6. 2017 S. 1299 - 1315
- Keren, Yonatan; Borisover, Mikhail; Schaumann, Gabriele E. et al.
- Land disposal of olive mill wastewater enhances ability of soil to sorb diuron: Temporal persistence, and the effects of soil depth and application season
- AGRICULTURE ECOSYSTEMS & ENVIRONMENT. Bd. 236. 2017 S. 43 - 51
- Wildemann, Anja; Bien-Miller, Lena; Akbulut, Muhammed et al.
- Zusammenhänge zwischen mehrsprachigen Sprachkomeptenzen und Sprachbewusstheit bei Grundschulkindern.
- Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (ZfE). Bd. 3. H. ZfE. Wiebaden: Springer 2017 S. 193 - 211
- Wildemann, Anja; Akbulut, Muhammed; Bien-Miller, Lena
- Mündliche Sprachkompetenzen in Schulstufe 3 - eine vergleichende Studie zu diskursiven und morphosyntaktischen Fähigkeiten von Lernenden des Deutschen als Erst- und Zweitsprache.
- Zielsprache Deutsch. Bd. 44. H. 2. Tübingen: Stauffenburg Verlag 2017 S. 39 - 59
- Wildemann, Anja
- Ohne Diagnose keine Förderung. Oder: Warum Sprachförderung einer schulischen Rahmung bedarf
- Grundschule Deutsch. Bd. 54. H. 54. Seelze-Velber: Friedrich Verlag 2017 S. 7 - 9
- Krämer, Nicole C.; Eimler, Sabrina C.; Neubaum, German et al.
- Broadcasting one world: How watching online videos can elicit elevation and reduce stereotypes
- New Media & Society. Bd. 19. 2017 S. 1349 - 1368
- In-Albon, Tina; Haaß, Cornelia
- Emotionale Störung mit Trennungsangst im Kindes- und Jugendalter.
- Kinder- und Jugendmedizin. Bd. 17. 2017 S. 21 - 26
- Kube, Tobias; D'Astolfo, Lisa; Glombiewski, Julia A. et al.
- Focusing on situation-specific expectations in major depression as basis for behavioural experiments - Development of the Depressive Expectations Scale
- PSYCHOLOGY AND PSYCHOTHERAPY-THEORY RESEARCH AND PRACTICE. Bd. 90. H. 3. 2017 S. 336 - 352
- Neuschwander, Murielle; In-Albon, Tina; Meyer, Andrea H. et al.
- Acceptance of a structured diagnostic interview in children, parents, and interviewers
- International Journal of Methods in Psychiatric Research. Bd. 0. Wiley-Blackwell 2017 S. 1
- In-Albon, Tina; Becker, Katja; Brunner, Romuald et al.
- Diagnostik und Behandlung nichtsuizidaler Selbstverletzungen im Kindes- und Jugendalter
- Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie. Bd. 46. H. 1. Hogrefe Publishing Group 2017 S. 2 - 10
- Sielski, Robert; Glombiewski, Julia Anna; Rief, Winfried et al.
- Cross-cultural adaptation of the German Pain Solutions Questionnaire: an instrument to measure assimilative and accommodative coping in response to chronic pain
- JOURNAL OF PAIN RESEARCH. Bd. 10. 2017 S. 1437 - 1446
- Faas, Thorsten; Maier, Jürgen
- TV-Duell und TV-Dreikampf im Vergleich. Wahrnehmungen und Wirkungen.
- Faas, T.; Maier, J.; Maier, M. (Hrsg). Merkel gegen Steinbrück. Analysen zum TV-Duell vor der Bundestagswahl 2013. Wiesbaden: Springer 2017 S. 207 - 217