Prof. Dr. Constanze Juchem-Grundmann
Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz-Landau
- 0261/287-2955
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
IntroductionYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 7. H. 1. Walter de Gruyter GmbH 2019 S. 1 - 8
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: de Gruyter 2019 214 S.
Fein, Felicitas; Juchem-Grundmann, Constanze
Fachsprache in der Fremdsprache – Vermittlung von Fachsprache für angehende CLIL-LehrkräfteCaruso, Celestine Gilda ; Hofmann, Judith ; Rohde, Andreas ; Schick, Kim (Hrsg). Sprache im Unterricht : Ansätze, Konzepte, Methoden. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 15 - 30
Juchem-Grundmann, Constanze
AndragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. J.B. Metzler: Metzler 2017 S. 2 - 4
Juchem-Grundmann, Constanze
FernunterrichtSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 59 - 60
Juchem-Grundmann, Constanze
GeragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidakik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 86 - 87
Juchem-Grundmann, Constanze
KognitivierungSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 132 - 134
Kohl-Dietrich, Dorothee; Juchem-Grundmann, Constanze; Schnotz, Wolfgang
Conceptual Motivation as a tool for raising language awareness in the English as a foreign language classroom – Does it enhance learning outcomes? Insights from an empirical studySpecial issue of the Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association on "Cognitive Approaches to Second Language Learning and Teaching. Berlin. 2016 S. 193 - 209
Susanne, Niemeier; Constanze, Juchem-Grundmann
Wörterbuch der Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). Cognitive GrammarBd. 14. Berlin: Mouton de Gruyter 2012
Littlemore, Jeannette; Juchem-Grundmann, Constanze
AILA Review: Applied Cognitive Linguistics in Second Language Learning and TeachingAmsterdam. 2010 173 S. (AILA Review; Volume 23)