Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen
Constanze Juchem-Grundmann

Prof. Dr. Constanze Juchem-Grundmann

Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz

Raum: F 145

  • 0261/287-2955
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  50

Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika

Introduction

Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 7. H. 1. Walter de Gruyter GmbH 2019 S. 1 - 8


Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika

Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7

Berlin ; Boston: de Gruyter 2019 214 S.


Fein, Felicitas; Juchem-Grundmann, Constanze

Fachsprache in der Fremdsprache – Vermittlung von Fachsprache für angehende CLIL-Lehrkräfte

Caruso, Celestine Gilda ; Hofmann, Judith ; Rohde, Andreas ; Schick, Kim (Hrsg). Sprache im Unterricht : Ansätze, Konzepte, Methoden. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 15 - 30


Juchem-Grundmann, Constanze

Andragogik

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. J.B. Metzler: Metzler 2017 S. 2 - 4


Juchem-Grundmann, Constanze

Fernunterricht

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 59 - 60


Juchem-Grundmann, Constanze

Geragogik

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidakik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 86 - 87


Juchem-Grundmann, Constanze

Kognitivierung

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 132 - 134


Kohl-Dietrich, Dorothee; Juchem-Grundmann, Constanze; Schnotz, Wolfgang

Conceptual Motivation as a tool for raising language awareness in the English as a foreign language classroom: Does it enhance learning outcomes? Insights from an empirical study

Cognitive Approaches to Second Language Learning and Teaching. Berlin. 2016 S. 193 - 209 (Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association)


Susanne, Niemeier; Constanze, Juchem-Grundmann

Wörterbuch der Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). Cognitive Grammar

Bd. 14. Berlin: Mouton de Gruyter 2012


Littlemore, Jeannette; Juchem-Grundmann, Constanze

AILA Review: Applied Cognitive Linguistics in Second Language Learning and Teaching

Amsterdam. 2010 173 S. (AILA Review; Volume 23)


Juchem-Grundmann, Constanze; Krennmayr, Tina

Corpus-informed integration of metaphor in materials for the business English classroom

De Knop, Sabine (Hrsg). Fostering language teaching efficiency through cognitive linguistics. Berlin u.a.: de Gruyter Mouton 2010 S. 317 - 336


Juchem-Grundmann, Constanze; Littlemore, Jeannette

Introduction to the interplay between cognitive linguistics and second language acquisition.

AILA Review: Applied Cognitive Linguistics in Second Language Learning and Teaching. Amsterdam: Johan Benjamins 2010 S. 1 - 6


Juchem-Grundmann, Constanze; Rana, Ellen

When in Rome do as the Romans do : successfully publishing in English

Ruhl, Kathrin (Hrsg). Publizieren während der Promotion. Wiesbaden: VS, Verl. für Sozialwiss. 2010 S. 48 - 55


Juchem-Grundmann, Constanze

"Dip into your savings!” Applying Cognitive Metaphor Theory in the Business English Classroom. An Empirical Study.

Koblenz: Koblenz, Landau (Pfalz), Univ., Diss. 2009


Juchem-Grundmann, Constanze

Metaphern im universitären Wirtschaftsunterricht : ein Werkzeug des Wissenstransfers

Metaphorik.de. Bd. 16. Hannover: Wehrhahn 2009 S. 47 - 67


Juchem-Grundmann, Constanze; Martin, Isabel

TingoLingo - English Grammar Online

Universität Koblenz. 2009


Juchem-Grundmann, Constanze; Krennmayr, Tina

Fighting Reduced Authenticity: The Role of Metaphor in Teaching English for Specific Purposes.

33rd International LAUD Symposium (Hrsg). Cognitive Approaches to Second/Foreign Language Processing: Theory and Pedagogy. Duisburg. 2008 S. 271 - 300


Juchem-Grundmann, Constanze

Let’s Save Time - Raising Metaphor Awareness in German Business English Courses

LAUD (Hrsg). LAUD Papers. H. 663. Duisburg. 2006 S. 1 - 22


Juchem-Grundmann, Constanze

"Ogbue, Udoka: Englischstudium & Internet"

Neusprachliche Mitteilungen aus Wissenschaft und Praxis. München: Oldenbourg-Schulbuchverlag 2003 S. 174 - 175