Prof. Dr. Constanze Juchem-Grundmann
Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz
- 0261/287-2955
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
IntroductionYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 7. H. 1. Walter de Gruyter GmbH 2019 S. 1 - 8
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: de Gruyter 2019 214 S.
Fein, Felicitas; Juchem-Grundmann, Constanze
Fachsprache in der Fremdsprache – Vermittlung von Fachsprache für angehende CLIL-LehrkräfteCaruso, Celestine Gilda ; Hofmann, Judith ; Rohde, Andreas ; Schick, Kim (Hrsg). Sprache im Unterricht : Ansätze, Konzepte, Methoden. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 15 - 30
Juchem-Grundmann, Constanze
AndragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. J.B. Metzler: Metzler 2017 S. 2 - 4
Juchem-Grundmann, Constanze
FernunterrichtSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 59 - 60
Juchem-Grundmann, Constanze
GeragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidakik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 86 - 87
Juchem-Grundmann, Constanze
KognitivierungSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 132 - 134
Kohl-Dietrich, Dorothee; Juchem-Grundmann, Constanze; Schnotz, Wolfgang
Conceptual Motivation as a tool for raising language awareness in the English as a foreign language classroom: Does it enhance learning outcomes? Insights from an empirical studyCognitive Approaches to Second Language Learning and Teaching. Berlin. 2016 S. 193 - 209 (Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association)
Susanne, Niemeier; Constanze, Juchem-Grundmann
Wörterbuch der Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). Cognitive GrammarBd. 14. Berlin: Mouton de Gruyter 2012
Littlemore, Jeannette; Juchem-Grundmann, Constanze
AILA Review: Applied Cognitive Linguistics in Second Language Learning and TeachingAmsterdam. 2010 173 S. (AILA Review; Volume 23)
Juchem-Grundmann, Constanze; Krennmayr, Tina
Corpus-informed integration of metaphor in materials for the business English classroomDe Knop, Sabine (Hrsg). Fostering language teaching efficiency through cognitive linguistics. Berlin u.a.: de Gruyter Mouton 2010 S. 317 - 336
Juchem-Grundmann, Constanze; Littlemore, Jeannette
Introduction to the interplay between cognitive linguistics and second language acquisition.AILA Review: Applied Cognitive Linguistics in Second Language Learning and Teaching. Amsterdam: Johan Benjamins 2010 S. 1 - 6
Juchem-Grundmann, Constanze; Rana, Ellen
When in Rome do as the Romans do : successfully publishing in EnglishRuhl, Kathrin (Hrsg). Publizieren während der Promotion. Wiesbaden: VS, Verl. für Sozialwiss. 2010 S. 48 - 55
Juchem-Grundmann, Constanze
"Dip into your savings!” Applying Cognitive Metaphor Theory in the Business English Classroom. An Empirical Study.Koblenz: Koblenz, Landau (Pfalz), Univ., Diss. 2009
Juchem-Grundmann, Constanze
Metaphern im universitären Wirtschaftsunterricht : ein Werkzeug des WissenstransfersMetaphorik.de. Bd. 16. Hannover: Wehrhahn 2009 S. 47 - 67
Juchem-Grundmann, Constanze; Martin, Isabel
TingoLingo - English Grammar OnlineUniversität Koblenz. 2009
Juchem-Grundmann, Constanze; Krennmayr, Tina
Fighting Reduced Authenticity: The Role of Metaphor in Teaching English for Specific Purposes.33rd International LAUD Symposium (Hrsg). Cognitive Approaches to Second/Foreign Language Processing: Theory and Pedagogy. Duisburg. 2008 S. 271 - 300
Juchem-Grundmann, Constanze
Let’s Save Time - Raising Metaphor Awareness in German Business English CoursesLAUD (Hrsg). LAUD Papers. H. 663. Duisburg. 2006 S. 1 - 22
Juchem-Grundmann, Constanze
"Ogbue, Udoka: Englischstudium & Internet"Neusprachliche Mitteilungen aus Wissenschaft und Praxis. München: Oldenbourg-Schulbuchverlag 2003 S. 174 - 175