Prof. Dr. Constanze Juchem-Grundmann
Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz
- 0261/287-2955
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
IntroductionYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 7. H. 1. Walter de Gruyter GmbH 2019 S. 1 - 8
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: de Gruyter 2019 214 S.
Fein, Felicitas; Juchem-Grundmann, Constanze
Fachsprache in der Fremdsprache – Vermittlung von Fachsprache für angehende CLIL-LehrkräfteCaruso, Celestine Gilda ; Hofmann, Judith ; Rohde, Andreas ; Schick, Kim (Hrsg). Sprache im Unterricht : Ansätze, Konzepte, Methoden. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 15 - 30
Juchem-Grundmann, Constanze
AndragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. J.B. Metzler: Metzler 2017 S. 2 - 4
Juchem-Grundmann, Constanze
FernunterrichtSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 59 - 60
Juchem-Grundmann, Constanze
GeragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidakik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 86 - 87
Juchem-Grundmann, Constanze
KognitivierungSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 132 - 134
Kohl-Dietrich, Dorothee; Juchem-Grundmann, Constanze; Schnotz, Wolfgang
Conceptual Motivation as a tool for raising language awareness in the English as a foreign language classroom: Does it enhance learning outcomes? Insights from an empirical studyCognitive Approaches to Second Language Learning and Teaching. Berlin. 2016 S. 193 - 209 (Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association)
Susanne, Niemeier; Constanze, Juchem-Grundmann
Wörterbuch der Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). Cognitive GrammarBd. 14. Berlin: Mouton de Gruyter 2012
Littlemore, Jeannette; Juchem-Grundmann, Constanze
AILA Review: Applied Cognitive Linguistics in Second Language Learning and TeachingAmsterdam. 2010 173 S. (AILA Review; Volume 23)