Loiperdinger, Martin; Kessler, Frank; Lenk, Sabine
KINtop - 25 Jahre Erforschung des frühen Kinosmontage AV. Bd. 25/2/2016. Marburg: Schüren 2016 S. 137 - 144
Loiperdinger, Martin; Debski, Andrzej
KINtop. Antologia wczesnego kino. Band 11. Aufl. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT 2016 452 S.
Loiperdinger, Martin; Debski, Andrzej
KINtop. Antologia wczesnego kino. Band 21. Aufl. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT 2016 452 S. (Niemcy Media Kultura)
Loiperdinger, Martin
Lumièrov PRÍCHOD VLAKU. Zakladajúci mýtus nového media.Martin Kaňuch (Hrsg). Vlak zvaný film. Bratislava: Asociácia slovenských filmových klubov 2016 S. 250 - 281
Loiperdinger, Martin
Przybliżając “KINtop”.Loiperdinger, Martin; Debski, Andrzej (Hrsg). KINtop. Antologia wczesnego kino. Band 1. 1. Aufl. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT 2016 S. 7 - 13
Loiperdinger, Martin; Fiuk, Ewa
PRZYJAZD POCIĄGU Louisa Lumière’a. Mit założycielski nowego medium.Loiperdinger, Martin; Debski, Andrzej (Hrsg). KINtop. Antologia wczesnego kino. Band 1. 1. Aufl. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT 2016 S. 75 - 118
Loiperdinger, Martin
Missing Believed Lost: the Film Narrator, Then and NowAskari, Kaveh; Curtis, Scott; Gray, Frank; Pelletier, Louis; Williams, Tami; Yumibe, Joshua (Hrsg). Performing New Media 1890-1915. New Barnet, Herfortshire: John Libbey Publishing 2014 S. 87 - 94
Loiperdinger, Martin
The Social Impact of Screen Culture 1880-1914Vogl-Bienek, Ludwig; Crangel, Richard (Hrsg). Screen culture and the social question, 1880-1914. New Barnet, Herfortshire: John Libbey Publishing 2014 S. 9 - 19
Loiperdinger, Martin
Waldemar Bonsels‘ „Schlacht der Bienen und Hornissen“ – Vom ‚einig Volk‘ im Buch zur Weltkriegsrevanche im KinoWeiß, Harald (Hrsg). 100 Jahre Biene Maja – Vom Kinderbuch zum Kassenschlager. 1. Aufl. Aufl. Heidelberg: Universitätsverlag Winter 2014 S. 97 - 108
Loiperdinger, Martin
“Die Duse der Kino-Kunst”. Asta Nielsen’s Berlin Made BrandLoiperdinger, Martin; Jung, Uli (Hrsg). Importing Asta Nielsen: The International Film Star in the Making 1910 -1914. New Barnet, Herfortshire: John Libbey Publishing 2013 S. 93 - 112
Loiperdinger, Martin
AFGRUNDEN in Germany: Monopolfilm, cinemagoing and the emergence of the film star Asta Nielsen, 1910-11Abel, Richard (Hrsg). Early Cinema, Vol I:Theory and Methodology. London, New York: Routledge 2013 S. 455 - 467
Loiperdinger, Martin
Film Censorship in Germany: Continuity and Change through Five Political SystemsBiltereyst, Daniel; Vande Winkel, Roel (Hrsg). Silencing cinema : film censorship around the world. 1. Aufl. New York: Palgrave Macmillan 2013 S. 81 - 96
Loiperdinger, Martin
German Tonbilder of the 1900sAbel, Richard (Hrsg). Early Cinema, Vol III: Filmic Developments. London New York: Routledge Ltd. 2013 S. 475 - 489
Loiperdinger, Martin; Vogl-Bienek, Ludwig
Im Zeichen der Armut. Historische Lichtbilder zwischen medialer Inszenierung und sozialem Abbild.forschung. Bd. 2013. H. 02. Weinheim: Wiley-Vch 2013 S. 10 - 14
by Martin Loiperdinger and Uli Jung, edited
Importing Asta Nielsen : the international film star in the making, 1910-1914New Barnet, Hertfordshire, UK: John Libbey Publishing Ltd 2013 385 S. (KINtop Studies in Early Cinema)
Loiperdinger, Martin; Jung, Uli
IntroductionLoiperdinger, Martin; Jung, Uli (Hrsg). Importing Asta Nielsen: The International Film Star in the Making 1910 -1914. New Barnet, Herfortshire: John Libbey Publishing 2013 S. 1 - 11
Loiperdinger, Martin
Mit Duchamp gegen HitlerSchütz, Heinrich (Hrsg). Rudolf Herz Zugzwang Duchamp Hitler Hoffmann. München: belleville 2013 S. 76 - 79
Loiperdinger, Martin; Koch, Ursula E.
Political Images and Censorship in Germany before 1914Goldstein, Robert Justin; Nedd, Andrew M. (Hrsg). Political Censorship of the Visual Arts in Nineteenth-century Europe Arresting Images. Basingstoke; New York: Palgrave Macmillan 2013 S. 130 - 190
Loiperdinger, Martin; Vogl-Bienek, Ludwig
Telling the Story of Poverty in Pictures. Historical images between multimedia presentation and social documentary.German Research. Bd. 2013. H. 03. Weinheim: Wiley-Vch 2013 S. 22 - 27
Loiperdinger, Martin
AFGRUNDEN in Germany: monopolfilm, cinemagoing and the emergence of the film star Asta Nielsen, 1910-11Biltereyst, Daniel; Maltby, Richard; Meers, Philippe (Hrsg). Cinema audiences and modernity new perspectives on European cinema history. London: Routledge 2012 S. 142 - 153
Loiperdinger, Martin
DES PFARRERS TÖCHTERLEINGarncarz, Joseph; Ligensa, Annemone (Hrsg). The cinema of Germany. New York: Wallflower Press 2012 S. 9 - 17
Loiperdinger, Martin
Emilie Altenloh als historische Quelle lesenHaller, Andrea; Loiperdinger, Martin; Schlüpmann, Heide (Hrsg). Emilie Altenloh: Zur Soziologie des Kino. Die Kino-Unternehmung und die sozialen Schichten ihrer Besucher. Neuausgabe. Frankfurt am Main, Basel: Stroemfeld 2012 S. 103 - 115
Altenloh, Emilie; Heide Schlüpmann, Hrsg.; Martin Loiperdinger, Hrsg. et al.
Emilie Altenloh: Zur Soziologie des Kino. Die Kino-Unternehmung und die sozialen Schichten ihrer Besucher. NeuausgabeFrankfurt am Main, Basel: Stroemfeld 2012 108 S. (KINtop Schriften 9)
Loiperdinger, Martin; Ziegler, Holger
MÜTTER, VERZAGET NICHT! (1911) [Mothers, Despair Not!]: Henny Porten's Promotion fpr Mothers' WelfareBraun, Marta; Keil, Charlie; King, Rob; Moore, Paul; Pelletier, Louis (Hrsg). Beyond the screen : institutions, networks and publics of early cinema. New Barnet, U.K.: John Libbey 2012 S. 51 - 60
Loiperdinger, Martin
MÜTTER, VERZAGET NICHT! Ein Auftragsfilm mit Henny Porten zum Hilfstag für Mutter und Kind 1911Kasten, Jürgen; Goergen, Jeanpaul (Hrsg). Henny Porte - Gretchen und Germania. Neue Studien über den ersten deutschen Filmstar. Berlin: CineGraph Babelsberg 2012 S. 19 - 43