Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Prof. Dr. Julia Karbach

Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10

Lischetzke, Tanja; Schemer, Lea; In-Albon, Tina et al.

Coping under a COVID-19 lockdown. Patterns of daily coping and individual differences in coping repertoires

Anxiety, Stress & Coping. Bd. 35. 2022 S. 25 - 43


Enke, Susanne; Gunzenhauser, Catherina; Hepach, Robert et al.

Differences in cognitive processing? The role of verbal processes and mental effort in bilingual and monolingual children’s planning performance

Journal of Experimental Child Psychology. Bd. 213. 2022 105255


Neubeck, Markus; Karbach, Julia; Könen, Tanja

Network Models of Cognitive Abilities in Younger and Older Adults

Intelligence. Bd. 90. 2022 101601


Baykara, Ebru; Kuhn, Caroline; Linz, Nicklas et al.

Validation of a digital, tablet-based version of the Trail-Making-Test in the ∆elta platform

European Journal of Neuroscience (FENS). Bd. 55. H. 2. 2022 S. 461 - 467


Könen, Tanja; Karbach, Julia

Analyzing Individual Differences in Intervention-Related Changes

Advances in Methods and Practices in Psychological Science. Bd. 4. H. 1. 2021 S. 1 - 19


Kindermann, I.; Wedegärtner, S. M.; Bernhard, B. et al.

Changes in quality of life, depression, general anxiety, and heart-focused anxiety after defibrillator implantation

ESC Heart Failure. Bd. 8. 2021 S. 2502 - 2512


Strobach, Tilo; Karbach, Julia

Cognitive training: An overview of features and applications

2. Aufl. Cham: Springer 2021



Biermann, A.; Karbach, J.; Spinath, F. M. et al.

Eingangsmerkmale und Studienerfolg von Lehramtsstudierenden

Psychologie in Erziehung und Unterricht. Bd. 68. 2021 S. 155 - 169


Baykara, Ebru; Könen, Tanja; Unger, Kerstin et al.

MRI Predictors of Cognitive Training Outcomes

Cognitive Enhancement. Bd. 5. 2021 S. 245 - 258