Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Univ.-Prof. Dr. Bernhard Swoboda

Betriebswirtschaftslehre, Universität Trier

Univeristätsring 15, 54296 Trier

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10

Swoboda, Bernhard; Foscht, Thomas; Schramm-Klein, Hanna

Handelsmanagement : Offline-, Online- und Omnichannel-Handel

4. Aufl. München: Verlag Franz Vahlen 2019 935 S.


Swoboda, Bernhard; Morbe, Lukas

International Grocery Retailers' Country Environment, Resources and Loyal Performancee. A Cross-classified Multi-level Approach

Marketing ZFP – Journal of Research and Management. Bd. 41. H. 1. München: Beck [u.a.] 2019 S. 4 - 23


Swoboda, Bernhard; Batton, Nadine

National cultural value models and reputation of MNCs

Cross Cultural & Strategic Management. Bd. 26. H. 2. Bingley: Emerald 2019 S. 166 - 198


Batton, Nadine; Swoboda, Bernhard

Examining the Diverse Roles of Corporate Reputation Dimensions for Multinational Corporations: A cross-national analysis

American Marketing Association (AMA) Summer Conference. Boston. 2018


Schramm-Klein, Hanna; Swoboda, Bernhard

Handelsmarken und Handelsmarkenpolitik: Aktuelle Fragen und Forschungserkenntnisse

Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt). Bd. 47. H. 11. München: Vahlen 2018 S. 12 - 19


Swoboda, Bernhard; Sinning, Carolina; Hirschmann, Johannes

International Market Development im Online- und Offline-Commerce

Service Business Development – Forum Dienstleistungsmanagement. Wiesbaden: Springer Gabler 2018 S. 191 - 227


Swoboda, Bernhard; Morbe, Lukas; Hirschmann, Johannes

International strategy’s effects on retailers’ local implementation and performance

International Business Review. Bd. 27. H. 3. Elsevier BV 2018 S. 642 - 653


Batton, Nadine; Swoboda, Bernhard

Investigating Corporate Reputation Dimensions Across Nations: Diverse Roles for Multinational Corporations

European Marketing Academy (EMAC) Conference Proceedings. Glasgow. 2018


Swoboda, Bernhard; Morbe, Lukas; Dabija, Dan-Cristian

An Inter- and Intra-format Perspective on Transfer and Perception of Retail Formats

Marketing ZFP - Journal of Research and Management. Bd. 39. H. 4. C.H. Beck 2017 S. 24 - 36


Swoboda, Bernhard; Huber, Cathrin; Schuster, Tassilo et al.

Corporate Reputation Effects Across Nations: The Impact of Country Distances and Firm-Specific Resources

Management International Review. Bd. 57. H. 5. Springer Nature 2017 S. 717 - 748