Institut für Anglistik und Amerikanistik
FB 2: Philologie/ Kulturwissenschaften / Universität Koblenz
- 0261/287-2022
- 0261/287-2011
Werle, Yvonne; Wunderlich, Sarah; Kexel, Felicitas et al.
Digital gestützte Lehr-Lern-Ressourcen in CLIL-basierten CRISPR/Cas-LaboreinheitenJulian Aufenanger;Michael Bigos (Hrsg). Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Corona als Katalysator?! - Tagungsband. 10. bis 14. Oktober 2022; online. Weinheim: Beltz Juventa 2023 S. 164 - 179
Schäfer-Althaus, Sarah; Dinter, Sandra
Medicine and Mobility in Nineteenth-Century British Literature, History, and CultureCham: Palgrave Macmillan 2023
Wunderlich, Sarah
Pathway to CLIL- A Proposed Sequence of Subjects in CLIL Education Based on Linguistic Requirements of Selected SubjectsKoblenz: Universität Koblenz 2023 290 S.
Weilinghoff, Andreas J.
Aitken’s law revised: The Scottish Vowel Length Rule in 21st century Scottish Standard EnglishDortmund: Technische Universität Dortmund 2022
Schäfer-Althaus, Sarah
Rezension: Monika Pietrzak-Franger. 2017. Syphilis in Victorian Literature and Culture: Medicine, Knowledge and the Spectacle of Victorian Invisibility. Palgrave Studies in Literature, Science and Medicine. New York.Anglia. Bd. 139. H. 1. de Gruyter 2021 S. 254 - 258
Meyer, Michael
The Underbelly of Enlightenment in Wollstonecraft's Private Letters to Gilbert Imlay: Exploring Sensibility to the Limits – and the Limits of SensibilityHouswitschka, Christoph ; Münderlein, Kerstin-Anja (Hrsg). Final frontiers : exploring, discovering and conquering in the Age of Enlightenment. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2021 S. 63 - 78 (Landau Paris studies on the eighteenth century ; Vol. 7)
Meyer, Michael
Zur Ästhetik des Biopics CAPOTE: Intermedialität und ReflexivitätDimbath, Oliver ; Heinze, Carsten (Hrsg). (Hrsg.) Methoden der Filmsoziologie : Exemplarische Analysen am Beispiel des Films CAPOTE (2005). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 2021 S. 157 - 176 (Film und Bewegtbild in Kultur und Gesellschaft)
Maruo-Schröder, Nicole
Servicepersonal: Sozialstatus und Rollenspiel. Esskultur und Servicepersonal im Amerika des 19. JahrhundertsMarion Steinicke (Hrsg). Bulletin Esskulturen: Mappe 4. Neuwied: Görres 2020 7 S.
Schäfer-Althaus, Sarah; Strauß, Sara
Transient Bodies in Anglophone Literature and CultureHeidelberg: Universitätsverlag Winter 2020
Schäfer-Althaus, Sarah; Strauß, Sara
Transient Bodies in Anglophone Literature and CultureHeidelberg, Neckar: Universitätsverlag Winter GmbH Heidelberg 2020 220 S. (anglistik & englischunterricht ; 91)
Schäfer-Althaus, Sarah; Strauß, Sara
Transient Bodies, Bodies in Transition: An IntroductionTransient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter 2020 S. 7 - 22
Meyer, Michael; Volkmann, Laurenz
Unterrichtsplanung und UnterrichtssteuerungHallet, Wolfgang ; Königs, Frank G. ; Martinez, Hélène (Hrsg). Handbuch Methoden im Fremdsprachenunterricht. Hannover: Klett Kallmeyer 2020 S. 454 - 458
Meyer, Michael
“Hamlet: Vom Anfang und Ende im Tod und im Text.“Neuhaus, Stefan; Weber, Petra (Hrsg). Anfangen und Aufhören. Kulturwissenschaftliche Zugänge zum Ersten und Letzten. Munich: Fink 2019 S. 247 - 262
Maruo-Schröder, Nicole
„A Family of Peculiar Construction“: Tisch-(Un-)Ordnungen in Frank J. Webbs The Garies and Their FriendsMarion Steinicke (Hrsg). Bulletin Esskulturen: Tischordnungen. Hierarchisierung und Egalisierung. H. Mappe 1. Neuwied: Görres 2019 7 S.
Pleyer, Michael; Hartmann, Stefan
Constructing a Consensus on Language Evolution? Convergences and Differences Between Biolinguistic and Usage-Based ApproachesFrontiers in Psychology: Language Sciences. Bd. 10. Frontiers Media SA 2019 S. 2537
Meyer, Michael
Hamlet: Vom Anfang und Ende im Tod und im TextStefan Neuhaus;Petra Weber (Hrsg). Anfangen und Aufhören: Kulturwissenschaftliche Zugänge zum Ersten und Letzten. Paderborn: Wilhelm Fink 2019 S. 247 - 262
Pleyer, Monika
Impoliteness in Children’s Fiction: Linguistic and Cross-Cultural AspectsHeidelberg: Universitätsbibliothek Heidelberg 2019
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
IntroductionYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 7. H. 1. Walter de Gruyter GmbH 2019 S. 1 - 8
Meyer, Michael
Migration, Exile and ‘Home’ in Shakespeare’s As You Like It and Its Animated AdaptationSchülting, Sabine (Hrsg). Shakespeare-Jahrbuch 2019 : Flucht, Exil, Migration. Stuttgart: Alfred Kröner Verlag 2019 S. 116 - 133
Meyer, Michael
Parodie des Kriminalfilms: Verbrechen und Detektion in den selbstreflexiven Komödien Sherlock jr. (1924) und Funny Bones (1995)Braun, Michael ; Jahraus, Oliver ; Neuhaus, Stefan ; Pesnel, Stéphane (Hrsg). Komik im Film. Würzburg: Königshausen & Neumann 2019 S. 221 - 244 (Film - Medium - Diskurs ; Band 87)
Constanze, Juchem-Grundmann; Michael, Pleyer; Monika, Pleyer
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: De Gruyter 2019 214 S.
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: de Gruyter 2019 214 S.
Maruo-Schröder, Nicole
"Framing War: Teaching (with) the Graphic Novel The Photographer."Anglistik. Bd. 29. H. 1. Heidelberg: Winter 2018 S. 87 - 101
Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian
"Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian FictionHeidelberg: Winter 2018 287 S. (Bd. 88)
Maruo-Schröder, Nicole
“Justice Has a Bad Side”: Figurations of Law and Justice in 21st-Century Superhero MoviesEuropean Journal of American Studies. Bd. 13. H. 4. 2018 S. 1 - 23