Institut für Anglistik und Amerikanistik
FB 2: Philologie/ Kulturwissenschaften / Universität Koblenz
- 0261/287-2022
- 0261/287-2011
Werle, Yvonne; Wunderlich, Sarah; Kexel, Felicitas et al.
Digital gestützte Lehr-Lern-Ressourcen in CLIL-basierten CRISPR/Cas-LaboreinheitenJulian Aufenanger;Michael Bigos (Hrsg). Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Corona als Katalysator?! - Tagungsband. 10. bis 14. Oktober 2022; online. Weinheim: Beltz Juventa 2023 S. 164 - 179
Schäfer-Althaus, Sarah; Dinter, Sandra
Medicine and Mobility in Nineteenth-Century British Literature, History, and CultureCham: Palgrave Macmillan 2023
Wunderlich, Sarah
Pathway to CLIL- A Proposed Sequence of Subjects in CLIL Education Based on Linguistic Requirements of Selected SubjectsKoblenz: Universität Koblenz 2023 290 S.
Weilinghoff, Andreas J.
Aitken’s law revised: The Scottish Vowel Length Rule in 21st century Scottish Standard EnglishDortmund: Technische Universität Dortmund 2022
Schäfer-Althaus, Sarah
Rezension: Monika Pietrzak-Franger. 2017. Syphilis in Victorian Literature and Culture: Medicine, Knowledge and the Spectacle of Victorian Invisibility. Palgrave Studies in Literature, Science and Medicine. New York.Anglia. Bd. 139. H. 1. de Gruyter 2021 S. 254 - 258
Meyer, Michael
The Underbelly of Enlightenment in Wollstonecraft's Private Letters to Gilbert Imlay: Exploring Sensibility to the Limits – and the Limits of SensibilityHouswitschka, Christoph ; Münderlein, Kerstin-Anja (Hrsg). Final frontiers : exploring, discovering and conquering in the Age of Enlightenment. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2021 S. 63 - 78 (Landau Paris studies on the eighteenth century ; Vol. 7)
Meyer, Michael
Zur Ästhetik des Biopics CAPOTE: Intermedialität und ReflexivitätDimbath, Oliver ; Heinze, Carsten (Hrsg). (Hrsg.) Methoden der Filmsoziologie : Exemplarische Analysen am Beispiel des Films CAPOTE (2005). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 2021 S. 157 - 176 (Film und Bewegtbild in Kultur und Gesellschaft)
Maruo-Schröder, Nicole
Servicepersonal: Sozialstatus und Rollenspiel. Esskultur und Servicepersonal im Amerika des 19. JahrhundertsMarion Steinicke (Hrsg). Bulletin Esskulturen: Mappe 4. Neuwied: Görres 2020 7 S.
Schäfer-Althaus, Sarah; Strauß, Sara
Transient Bodies in Anglophone Literature and CultureHeidelberg: Universitätsverlag Winter 2020
Schäfer-Althaus, Sarah; Strauß, Sara
Transient Bodies in Anglophone Literature and CultureHeidelberg, Neckar: Universitätsverlag Winter GmbH Heidelberg 2020 220 S. (anglistik & englischunterricht ; 91)
Schäfer-Althaus, Sarah; Strauß, Sara
Transient Bodies, Bodies in Transition: An IntroductionTransient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Heidelberg: Winter 2020 S. 7 - 22
Meyer, Michael; Volkmann, Laurenz
Unterrichtsplanung und UnterrichtssteuerungHallet, Wolfgang ; Königs, Frank G. ; Martinez, Hélène (Hrsg). Handbuch Methoden im Fremdsprachenunterricht. Hannover: Klett Kallmeyer 2020 S. 454 - 458
Meyer, Michael
“Hamlet: Vom Anfang und Ende im Tod und im Text.“Neuhaus, Stefan; Weber, Petra (Hrsg). Anfangen und Aufhören. Kulturwissenschaftliche Zugänge zum Ersten und Letzten. Munich: Fink 2019 S. 247 - 262
Maruo-Schröder, Nicole
„A Family of Peculiar Construction“: Tisch-(Un-)Ordnungen in Frank J. Webbs The Garies and Their FriendsMarion Steinicke (Hrsg). Bulletin Esskulturen: Tischordnungen. Hierarchisierung und Egalisierung. H. Mappe 1. Neuwied: Görres 2019 7 S.
Pleyer, Michael; Hartmann, Stefan
Constructing a Consensus on Language Evolution? Convergences and Differences Between Biolinguistic and Usage-Based ApproachesFrontiers in Psychology: Language Sciences. Bd. 10. Frontiers Media SA 2019 S. 2537
Meyer, Michael
Hamlet: Vom Anfang und Ende im Tod und im TextStefan Neuhaus;Petra Weber (Hrsg). Anfangen und Aufhören: Kulturwissenschaftliche Zugänge zum Ersten und Letzten. Paderborn: Wilhelm Fink 2019 S. 247 - 262
Pleyer, Monika
Impoliteness in Children’s Fiction: Linguistic and Cross-Cultural AspectsHeidelberg: Universitätsbibliothek Heidelberg 2019
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
IntroductionYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 7. H. 1. Walter de Gruyter GmbH 2019 S. 1 - 8
Meyer, Michael
Migration, Exile and ‘Home’ in Shakespeare’s As You Like It and Its Animated AdaptationSchülting, Sabine (Hrsg). Shakespeare-Jahrbuch 2019 : Flucht, Exil, Migration. Stuttgart: Alfred Kröner Verlag 2019 S. 116 - 133
Meyer, Michael
Parodie des Kriminalfilms: Verbrechen und Detektion in den selbstreflexiven Komödien Sherlock jr. (1924) und Funny Bones (1995)Braun, Michael ; Jahraus, Oliver ; Neuhaus, Stefan ; Pesnel, Stéphane (Hrsg). Komik im Film. Würzburg: Königshausen & Neumann 2019 S. 221 - 244 (Film - Medium - Diskurs ; Band 87)
Constanze, Juchem-Grundmann; Michael, Pleyer; Monika, Pleyer
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: De Gruyter 2019 214 S.
Juchem-Grundmann, Constanze; Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association : Volume 7Berlin ; Boston: de Gruyter 2019 214 S.
Maruo-Schröder, Nicole
"Framing War: Teaching (with) the Graphic Novel The Photographer."Anglistik. Bd. 29. H. 1. Heidelberg: Winter 2018 S. 87 - 101
Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian
"Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian FictionHeidelberg: Winter 2018 287 S. (Bd. 88)
Maruo-Schröder, Nicole
“Justice Has a Bad Side”: Figurations of Law and Justice in 21st-Century Superhero MoviesEuropean Journal of American Studies. Bd. 13. H. 4. 2018 S. 1 - 23
Schneider, Christian W.; Pleyer, Michael
Cognitive Linguistics and Multimodal Poetics: Sequential and Summary Scanning in Graphic LiteratureCsabi, Szilvia (Hrsg). Expressive Minds and Artistic Creations: Studies in Cognitive Poetics. Oxford: Oxford University Press 2018 S. 255 - 278
Schäfer-Althaus, Sarah
Embracing New Forms of Domesticity: Mommyblogs and the Return to Home and HearthChristoph Behrens;Gabriele Linke;Kristina Mühlbach;Heike Trappe (Hrsg). Populärkultur - Geschlecht - Handlungsräume: Kultur-, Medien- und Sozialwissenschaftliche Beiträge. Berlin: LIT 2018 S. 87 - 106
Schäfer-Althaus, Sarah
Embracing New Forms of Domesticity: Mommyblogs and the Return to Home and HearthBehrens, Christoph; Linke, Gabriele; Mühlbach, Kristina, Trappe, Heike; (Hrsg). Populärkultur - Geschlecht - Handlungsräume : kultur-, medien- und sozialwissenschaftliche Beiträge. Berlin: LIT 2018 S. 87 - 106
Fein, Felicitas; Juchem-Grundmann, Constanze
Fachsprache in der Fremdsprache – Vermittlung von Fachsprache für angehende CLIL-LehrkräfteCaruso, Celestine Gilda ; Hofmann, Judith ; Rohde, Andreas ; Schick, Kim (Hrsg). Sprache im Unterricht : Ansätze, Konzepte, Methoden. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 15 - 30
Meyer, Michael
From Utopia to Dystopia: David Macaulay's Satiric Picturebook Baaa (1985) and Media LiteracyMaruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian (Hrsg). 'Tell Freedom I Said Hello': Issues in Contemporary Young Adult Fiction. Heidelberg: Winter Verlag 2018 S. 209 - 230 (Anglistik & Englischunterricht ; Band 88)
Maruo-Schröder, Nicole; Böger, Astrid
Introduction. Envisioning Justice: Mediating the Question of Rights in American Visual CultureEuropean Journal of American Studies (EJAS). Bd. 13. H. 4. 2018 S. 1 - 5
Pleyer, Michael
Language Evolution and the Emergence of Constructions in InteractionCuskley, C., Flaherty, M., Little, H., Ravignani, A., McCrohon, L. & Verhoef, T. (Hrsg). The Evolution of Language: Proceedings of the 12th International Conference (EVOLANGXII). Torun. 2018
Maruo-Schröder, Nicole
Louisa May Alcott’s Little Women.Gerhardt, Christine (Hrsg). Handbook of the American Novel of the Nineteenth Century. 1. Aufl. Berlin, Boston: de Gruyter Mouton 2018 S. 399 - 417
Meyer, Michael; Maria, Eisenmann
Multimodality and MultiliteraciesTeaching Multimodality and Multiliteracy. Theme Issue of Anglistik. Bd. 29. H. 1. Heidelberg: Winter Verlag 2018 S. 5 - 23
Maruo-Schröder, Nicole; Böger, Astrid
Special Issue: Envisioning Justice: Mediating the Question of Rights in American Visual Culture. Jg. 13, Heft 4Online. 2018
Maruo-Schröder, Nicole; Krüger, Nadine; Ludwig, Christian
Students Exploring Dystopias in Fiction and Film - A Classroom Practice ReportLudwig, Christian; Maruo-Schröder, Nicole (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello":Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 259 - 276 (Bd. 88)
Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian
Teaching Young Adult Dystopian Fiction: A BibliographyLudwig, Christian; Maruo-Schröder, Nicole (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello":Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 277 - 286 (a&e Bd. 88)
Maruo-Schröder, Nicole
Technological Progress, Adult Power, and Teenage Bodies in 21st-Century DystopiasLudwig, Christian; Maruo-Schröder, Nicole (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello":Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 47 - 72 (Bd. 88)
Schäfer-Althaus, Sarah
Withering Bodies: Objectifying the Female Adolescent Body in Lauren DeStefano's Chemical Garden TrilogyChristian Ludwig;Nicole Maruo-Schröder (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 73 - 90
Schäfer-Althaus, Sarah
Withering Bodies: Objectifying the Female Adolescent Body in Lauren DeStefano's Chemical Garden TrilogyMaruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Universitätsverlag Winter 2018 S. 73 - 90 (anglistik & englischunterricht (Band 88))
Pleyer, Monika
"Potter stinkt!". Grenzüberschreitungen und sprachliche Unhöflichkeit in Prozessen der Identitätskonstruktion in J. K. Rowlings Harry Potter-RomanenWagner, Marco Michael ; Ludescher, Ladislaus (Hrsg). Grenzüberschreitungen und Wendepunkte. Frankfurt am Main ; Bern ; Wien: Peter Lang Edition 2017 S. 279 - 312
Juchem-Grundmann, Constanze
AndragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. J.B. Metzler: Metzler 2017 S. 2 - 4
Juchem-Grundmann, Constanze
FernunterrichtSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 59 - 60
Juchem-Grundmann, Constanze
GeragogikSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidakik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 86 - 87
Pleyer, Monika
Identities and impoliteness in translated Harry Potter novelsKecskesm Istvan ; Assimakopoulos, Stavros (Hrsg). Current Issues in Intercultural Pragmatcis. Amsterdam ; Philadelphia: John Benjamins Publishing Company 2017 S. 231 - 253 (Pragmatics and beyond new series ; volume 274)
Pleyer, Michael; Hartmann, Stefan; Winters, James et al.
Interaction and iconicity in the evolution of languageInteraction Studies. Bd. 18. H. 3. John Benjamins Publishing Company 2017 S. 303 - 313
Juchem-Grundmann, Constanze
KognitivierungSurkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 132 - 134
Pleyer, Michael
Protolanguage and mechanisms of meaning construal in interactionLanguage Sciences. Bd. 63. Elsevier BV 2017 S. 69 - 90
Meyer, Michael
Re-framing the Ethnographic Encounter: Les Maîtres fousSpecial Issue of the Journal des Africanistes: Jean Rouch. ethnologue et cineaste. Bd. 87. H. 1-2. Paris: Société des africanistes 2017 S. 198 - 221
Meyer, Michael
Romantic Travel BooksHaekel, Ralf (Hrsg). Handbook of British Romanticism. Berlin: De Gruyter 2017 S. 237 - 255
Pleyer, Michael
Sprachliche Perspektivierungsmuster des Englischen: Struktur, Erwerb, kognitive und interaktionale GrundlagenKersten, Saskia und Reif, Monika (Hrsg). Neuere Entwicklungen in der angewandten Grammatikforschung: Korpora - Erwerb - Schnittstellen. Frankfurt: Peter Lang 2017 S. 163 - 198 (Forum Angewandte Linguistik 61)
Niemeier, Susanne
Task-based grammar teaching of English - where cognitive grammar and task-based language teaching meet1. Aufl. Tübingen: Narr Francke Attempto 2017 264 S.
Niemeier, Susanne
Teaching (in) metaphorsErvas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, Maria Grazia (Hrsg). Metaphor in communication, science and education. Berlin; Boston: de Gruyter Mouton 2017 S. 267 - 282
Pleyer, Michael
Wie fliegende Schweine in den Kopf kommen und die Grenzen des Möglichen überschreiten: Die kognitiven Grundlagen von Bedeutung in Sprache, Denken und InteraktionLudescher, Ladislaus und Wagner, Marco (Hrsg). Grenzüberschreitungen und Wendepunkte. Frankfurt a.M.: Peter Lang 2017 S. 313 - 344
Meyer, Michael
Zadie Smith, White Teeth (2000)Reinfandt, Christoph (Hrsg). Handbook of the English Novel, 1900-2015. Berlin: De Gruyter 2017 S. 481 - 497
Maruo-Schröder, Nicole
A(t) Home on the Frontier: Place, Narrative, and Material Culture in Caroline Kirkland and Eliza FarnhamZeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. Bd. 64. H. 1. Oldenbourg: de Gruyter 2016 S. 43 - 59
Kohl-Dietrich, Dorothee; Juchem-Grundmann, Constanze; Schnotz, Wolfgang
Conceptual Motivation as a tool for raising language awareness in the English as a foreign language classroom: Does it enhance learning outcomes? Insights from an empirical studyCognitive Approaches to Second Language Learning and Teaching. Berlin. 2016 S. 193 - 209 (Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association)
Barceló-Coblijn, Lluis; Cuthbertson, Cory M.; Graham, Kristy E. et al.
Conference Report on Evolang 11Journal of Language Evolution. Bd. 1. H. 2. 2016 S. 159 - 162
Pleyer, Michael; Hartmann, Stefan
Construction Grammar for ApesS.G. Roberts, C. Cuskley, L. McCrohon, L. Barceló-Coblijn, O. Feher & T. Verhoef (Hrsg). The Evolution of Language. Proceedings of the 11th International Conference on the Evolution of Language (EVOLANG 11). New Orleans. 2016 S. 517 - 519
Meyer, Michael; Metten, Thomas
Film. Bild. Wirklichkeit. Reflexion von Film – Reflexion im Film1. Aufl. Köln: Herbert von Halem Verlag 2016 482 S.
Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier
Introduction: Cognitive Approaches to L2 learning and teachingYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 4. Berlin: de Gruyter Mouton 2016 S. 3 - 8
Pleyer, Michael; Galuschek, Anita
Perspektiven auf Sinn und Verstehen von Symbolen in der LebensweltZeitschrift für Theoretische Soziologie. (Kooperation, Sozialität und Kultur: Michael Tomasellos Arbeiten in der soziologischen Theoriebildung. 3. Sonderband der Zeitschrift für Theoretische Soziologie Hrsg. von Gert Albert, Jens Greve und Rainer Schützeichel). Bd. 3. 2016 S. 163 - 187
Hartmann, Stefan; Tinits, Peeter; Nölle, Jonas et al.
Plain simple complex structures: The emergence of overspecification in an Iterated Learning setupS.G. Roberts, C. Cuskley, L. McCrohon, L. Barceló-Coblijn, O. Feher & T. Verhoef (Hrsg). The Evolution of Language. Proceedings of the 11th International Conference on the Evolution of Language (EVOLANG 11). New Orleans. 2016 S. 437 - 439
Maruo-Schröder, Nicole; Bieger, Laura
Space, Place and Narrative’: A Short IntroductionZeitschrift für Anglistik und Amerikanistik. Bd. 64. H. 1. 2016 S. 3 - 9
Pleyer, Monika; Pleyer, Michael
The Evolution of Im/PolitenessS.G. Roberts, C. Cuskley, L. McCrohon, L. Barceló-Coblijn, O. Feher & T. Verhoef (Hrsg). The Evolution of Language. Proceedings of the 11th International Conference on the Evolution of Language (EVOLANG 11). New Orleans. 2016 S. 271 - 279
Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier
Yearbook of the German Cognitive Linguistics AssociationBerlin: de Gruyter Mouton 2016 314 S.
Maruo-Schröder, Nicole
"From the tomb of slavery, to the heaven of freedom": Raum, race and gender in afroamerikanischen SklavenerzählungenBereswill, Mechthild; Degenring, Folkert; Stange, Sabine (Hrsg). Intersektionalität und Forschungspraxis: Wechselseitige Herausforderungen. Münster: Westfälisches Dampfboot 2015 S. 115 - 133
Bainczyk-Crescentini, Marlene; Ess, Kathleen; Pleyer, Michael et al.
Einleitung / IntroductionMarlene Bainczyk-Crescentini, Kathleen Ess, Michael Pleyer, Monika Pleyer (Hrsg). Identitäten / Identities Interdisziplinäre Perspektiven. Heidelberg: Universitätsbibliothek Heidelberg 2015 S. 11 - 24
Bainczyk-Crescentini, Marlene; Ess, Kathleen; Pleyer, Monika et al.
Einleitung / IntroductionMarlene Bainczyk-Crescentini;Kathleen Ess;Monika Pleyer;Michael Pleyer (Hrsg). Identitäten / Identities: Interdisziplinäre Perspektiven. Heidelberg: Universitätsbibliothek Heidelberg 2015 S. 11 - 24
Bainczyk-Crescentini, Marlene; Ess, Kathleen; Pleyer, Michael et al.
Identitäten / Identities: Interdisziplinäre PerspektivenHeidelberg: Universitätsbibliothek Heidelberg 2015 212 S.
Bainczyk-Crescentini, Marlene; Ess, Kathleen; Pleyer, Monika et al.
Identitäten / Identities: Interdisziplinäre PerspektivenHeidelberg: Universitätsbibliothek Heidelberg 2015
Meyer, Michael
Mungo Park in Africa: The Traveler's Embodied Self at RiskSedlmayr, Gerold (Hrsg). Romantic Bodyscapes - Embodied Selves, Embodied Spaces and Legible Bodies in the Romantic Age. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2015 S. 167 - 180 (Studien zur englischen Romantik ; Neue Folge, Band 17)
Ludwig, Christian
Review: Murray, G. (2014): Social Dimensions of Autonomy in Language Learning. Basingstoke: Palgrave MacmillanINDEPENDENCE. Paderborn: Schöningh 2015
Meyer, Michael; Nancy, Grimm; Laurenz, Volkmann
Teaching English1. Aufl. Tübingen: Narr 2015 341 S.
Meyer, Michael
The Intermedial Framing of Narrative FictionRippl, Gabriele (Hrsg). Handbook of Intermediality: Literature – Image – Sound – Music. Berlin, Boston: De Gruyter 2015 S. 361 - 377 (Handbooks of English and American studies ; Bd. 1 De Gruyter reference)
Maruo-Schröder, Nicole
"It is not for me to smile at their tyranny": Democracy and Dialogue in Charles Brockden Brown's AlcuinKinzel, Till; Mildorf, Jarmila (Hrsg). Imaginary Dialogues in American Literature and Philosophy: Beyond the Mainstream. Heidelberg: Winter 2014 S. 67 - 89
Maruo-Schröder, Nicole
"It's theoretically possible": Disaster and Risk in Contemporary American FilmMayer, Sylvia; Weik von Mossner, Alexa (Hrsg). The Anticipation of Catastrophe: Environmental Risk in North American Literature and Culture. Heidelberg: Winter 2014 S. 181 - 200
Maruo-Schröder, Nicole
A "Dish Offered to the Public": The Business of Gender and Class in Nathaniel Hawthorne's The House of the Seven GablesMaruo-Schröder, Nicole; Ribbat, Christoph (Hrsg). Literature and Consumption in Nineteenth-Century America. Heidelberg: Winter 2014 S. 45 - 65
Pleyer, Michael; Hartmann, Stefan
A Matter of Perspective: Viewpoint Phenomena in the Evolution of GrammarErica A. Cartmill, Seán Roberts, Heidi Lyn & Hannah Cornish (Hrsg). The Evolution of Language. Proceedings of the 10th International Conference on the Evolution of Language. Singapore: World Scientific 2014 S. 98 - 105
Meyer, Michael
Animating The Tempest: Power, Passion, and SpectacleEisenmann, Maria; Lütge, Christian (Hrsg). Shakespeare in the EFL classroom. Heidelberg: Universitätsverlag Winter GmbH Heidelberg 2014 S. 163 - 181
Ludwig, Christian; Mynard, Jo
Autonomy in Language Learning: Tools, tasks and environmentsCanterbury, UK: IATEFL 2014 302 S.
Pleyer, Michael
Cognition, Usage, and Complex Systems: Evolving Theories of Language and their Relevance for Evolutionary LinguisticsMcCrohon, Luke; Verhoef,Tessa; Thompson, Bill; Yamauchi, Hajime (Hrsg). The Past, Present and Future of Language Evolution Research. Student Proceedings of the 9th International Conference on the Evolution of Language. Kyoto. 2014 S. 64 - 74
Ludwig, Christian; Daniela, Elsner
Comics selbst gestalten: Websites zur Gestaltung von Webcomics im VergleichTranskulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht - Theorie und Praxis. Bd. 3. 2014 S. 16 - 17
Ludwig, Christian
Conference Reflections: Learners and Teachers as Companions on the Road to Autonomy, 30th - 31st may, Istanbul, TurkeyINDEPENDENCE. Bd. 61. 2014 S. 23 - 30
Pleyer, Michael; Schneider, Christian W.
Construal and Comics: the Multimodal Autobiography of Alison Bechdel's Fun HomeChloe Harrison, Louise Nuttall, Peter Stockwell & Wenjuan Yuan (Hrsg). Cognitive Grammar in Literature (Linguistic Approaches to Literature 17). Amsterdam: John Benjamins 2014 S. 35 - 52
Pleyer, Michael; Lindner, Nicolas
Constructions, Construal and Cooperation in the Evolution of LanguageErica A. Cartmill, Seán Roberts, Heidi Lyn & Hannah Cornish (Hrsg). The Evolution of Language. Proceedings of the 10th International Conference on the Evolution of Language. Singapore: World Scientific 2014 S. 244 - 251
Pleyer, Michael; Pleyer, Monika
Der Erwerb von Perspektivität in der früheren und späteren KindheitFelder, Ekkehard; Müller, Marcus (Hrsg). Diskurszukünfte. 10. Jahrestagung des Forschungsnetzwerks »Sprache und Wissen«. Jubiläumszeitschrift. Heidelberg. 2014 S. 42 - 43
Littauer, Richard; Roberts, Sean G.; Winters, James et al.
From the Savannah to the Cloud: Blogging Evolutionary Linguistics ResearchMcCrohon, Luke; Verhoef, Tessa; Thompson, Bill; Yamauchi, Hajime (Hrsg). The Past, Present and Future of Language Evolution Research. Student Proceedings of the 9th International Conference on the Evolution of Language. Kyoto. 2014 S. 121 - 131
Ludwig, Christian
Gender Reconstructions in Shakespeare's The Taming of the ShrewEisenmann, Maria; Lütge, Christiane (Hrsg). Shakespeare in the EFL Classroom. Heidelberg: Winter 2014 S. 129 - 262
Schäfer-Wünsche, Elisabeth; Maruo-Schröder, Nicole
Gender, race, Kultur in den U.S.A. : Grenzen und VernetzungenMae, Michiko, Saal, Britta (Hrsg). Transkulturelle Genderforschung : ein Studienbuch zum Verhältnis von Kultur und Geschlecht. Wiesbaden: Springer VS 2014 S. 101 - 127
Ludwig, Christian
Graphic Fiction in Transcultural Contexts. Das Potential graphischer Literatur in transkulturellen Lehr-Lernszenarien: Adrian Tomine‘s ShortcomingsMatz, Frauke; Rogge, Michael; Siepmann, Philip (Hrsg). Transkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht - Theorie und Praxis. Frankfurt a.M.: Lang Ed. 2014 S. 133 - 142
Ludwig, Christian; Dam, Leni; Legenhausen, Lienhard
How can the development of language Learner Autonomy be supported both inside and outside the classroom i.e. in different learning spaces? - Workshop results from the LASIG PCE in Harrogate 2014Independence. H. 61. Paderborn: Schöningh (UTB) 2014
Pleyer, Michael; Winters, James
Integrating Cognitive Linguistics and language evolution researchTheoria Et Historia Scientiarum: An International Journal for Interdisciplinary Studies. Bd. 11. 2014 S. 19 - 43
Maruo-Schröder, Nicole; Ribbat, Christoph
Introduction: Literature and Consumption in Nineteenth-Century AmericaMaruo-Schröder, Nicole; Ribbat, Christoph (Hrsg). Literature and Consumption in Nineteenth-Century America. Heidelberg: Winter 2014 S. 9 - 28
Maruo-Schröder, Nicole; Erbacher, Eric; Sedlmeier, Florian
Introduction: Rereading The Machine in the GardenErbacher, Eric; Maruo-Schröder, Nicole; Sedlmeier, Florian (Hrsg). Rereading The Machine in the Garden. Frankfurt, New York: Campus 2014 S. 7 - 41
Ludwig, Christian; Everhard, Carol Joy; Sayram, Gamze et al.
LASIG Conference Programme Day, Harrogate – Friday, 4th April 2014Independence. Paderborn: Schöningh (UTB) 2014 S. 30 - 33
Maruo-Schröder, Nicole; Ribbat, Christoph
Literature and Consumption in Nineteenth-Century AmericaHeidelberg: Winter 2014 171 S. (a&e Bd. 82)
Ludwig, Christian
Narrating the “Truth”: Using Autographics in the EFL-ClassroomEisenmann, Maria; Matz, Frauke (Hrsg). Learning with Literature in the EFL Classroom. Frankfurt a.M.: Peter Lang 2014 S. 1 - 2
Meyer, Michael
On First Looking Into Ackroyd's Chatterton: Framing PicturesMüller, Anja; Hescher, Achim; Uebel, Anke (Hrsg). Representing Restoration, Enlightenment and Romanticism. Trier: Wiss. Verl. 2014 S. 17 - 34
Pleyer, Michael
Perspectival Construal Patterns in Language, Cognition and Interaction: Their Acquisition, Structure and FoundationsPaula Rodríguez-Puente, Teresa Fanego, Evelyn Gandón-Chapela, Sara María Riveiro-Outeiral & María Luisa Roca-Varela (Hrsg). Current Research in Applied Linguistics: Issues on Language and Cognition. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing 2014 S. 236 - 262