Institut für Anglistik und Amerikanistik
FB 2: Philologie/ Kulturwissenschaften / Universität Koblenz
- 0261/287-2022
- 0261/287-2011
Weilinghoff, Andreas
Transcribing Diverse Voices: Using Whisper for ICE corporaOdette Scharenborg (Hrsg). Proceedings of Interspeech 2025. https://www.isca-archive.org/index.html: ISCA Archive 2025 S. 3359 - 3363
Hoffmann, Katharina
Von „heißer Liebe und der süßen Lust“ : Eine soziolinguistische Untersuchung sexueller Metaphern in Liebesbriefen des 20. JahrhundertsSabine Bartsch; Evelyn Gius; Marcus Müller; Andrea Rapp; Thomas Weitin; Eva L. Wyss; Mandy Lamb; Leonie Weiß (Hrsg). Gruß & Kuss - Briefe digital. Bürger*innen erhalten Liebesbriefe : Studien zur Liebesbriefforschung und zu Citizen Science in den Geistes- und Kulturwissenschaften. Darmstadt: TUprints 2025 S. 93 - 121
Freiesleben, Sonja; Welter, Tobias
Das Sprachenportfolio im Englischunterricht an Grundschulen in Rheinland-Pfalz : Einschätzung des eigenen Kenntnisstandes durch Schülerinnen und SchülerBeiträge zur Fremdsprachenvermittlung. H. 68. Konstanz: Sprachlehrinstitut der Universität Konstanz 2024 S. 38 - 62
Maruo-Schröder, Nicole
The Most Dirtiest Children : Spectacles of Otherness on the American FrontierNicole Maruo-Schröder; Sarah Schäfer-Althaus; Uta Schaffers (Hrsg). Traveling bodies : interdisciplinary perspectives on traveling as an embodied practice. New York, NY: Taylor & Francis 2024 S. 99 - 120
Werle, Yvonne; Wunderlich, Sarah; Kexel, Felicitas et al.
Digital gestützte Lehr-Lern-Ressourcen in CLIL-basierten CRISPR/Cas-LaboreinheitenJulian Aufenanger; Michael Bigos (Hrsg). Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Corona als Katalysator?! - Tagungsband. 10. bis 14. Oktober 2022; online. Weinheim: Beltz Juventa 2023 S. 164 - 179
Schäfer-Althaus, Sarah; Dinter, Sandra
Medicine and Mobility in Nineteenth-Century British Literature, History, and CultureCham: Palgrave Macmillan 2023
Wunderlich, Sarah
Pathway to CLIL- A Proposed Sequence of Subjects in CLIL Education Based on Linguistic Requirements of Selected SubjectsKoblenz: Universität Koblenz 2023 290 S.
Weilinghoff, Andreas J.
Aitken’s law revised: The Scottish Vowel Length Rule in 21st century Scottish Standard EnglishDortmund: Technische Universität Dortmund 2022
Schäfer-Althaus, Sarah
Monika Pietrzak-Franger. 2017. Syphilis in Victorian Literature and Culture: Medicine, Knowledge and the Spectacle of Victorian Invisibility. Palgrave Studies in Literature, Science and Medicine. New York: Palgrave MacmillanAnglia. Bd. 139. H. 1. Berlin: De Gruyter 2021 S. 254 - 258
Meyer, Michael
The Underbelly of Enlightenment in Wollstonecraft's Private Letters to Gilbert Imlay: Exploring Sensibility to the Limits – and the Limits of SensibilityHouswitschka, Christoph ; Münderlein, Kerstin-Anja (Hrsg). Final frontiers : exploring, discovering and conquering in the Age of Enlightenment. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2021 S. 63 - 78 (Landau Paris studies on the eighteenth century ; Vol. 7)