Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen
Susanne Niemeier

Prof. Dr. Susanne Niemeier

Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz

Universitätsstr. 1, 56070 Koblenz, Raum: F 119

  • 0261/2870-2012
  • 0261/287-2872011
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Niemeier, Susanne

Task-based grammar teaching of English - where cognitive grammar and task-based language teaching meet

1. Aufl. Tübingen: Narr Francke Attempto 2017 264 S.


Niemeier, Susanne

Teaching (in) metaphors

Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, Maria Grazia (Hrsg). Metaphor in communication, science and education. Berlin; Boston: de Gruyter Mouton 2017 S. 267 - 282


Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier

Introduction: Cognitive Approaches to L2 learning and teaching

Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 4. Berlin: de Gruyter Mouton 2016 S. 3 - 8


Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier

Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association

Berlin: de Gruyter Mouton 2016 314 S.


Niemeier, Susanne

A Cognitive Grammar perspective on tense and aspect

Salaberry, M. Rafael; Comajoan, Llorenc (Hrsg). Research Design and Methodology in Studies on Sec¬ond Language Tense and Aspect. Berlin [u.a.]: Walter de Gruyter 2013 S. 11 - 56


Niemeier, Susanne

Kulturelle Modelle im Englischunterricht - Bausteine zur Konstruktion Interkultureller Kommunikativer Kompetenz

Eisenmann, Maria; Hempel, Margit; Ludwig, Christian (Hrsg). Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr 2013 S. 133 - 147


Niemeier, Susanne

Rezension: Glenn S. Levine, 2011, Code Choice in the Language Classroom, Bristol/Buffalo/Toronto: Multilingual Matters

Zeitschrift für Angewandte Linguistik. Bd. 58. H. 1. Berlin, New York: de Gruyter, Mouton 2013 S. 229 - 233


Susanne, Niemeier; Constanze, Juchem-Grundmann

Wörterbuch der Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). Cognitive Grammar

Bd. 14. Berlin: Mouton de Gruyter 2012


Niemeier, Susanne

Culture-specific concepts of emotionality and rationality

Callies, Marcus, Lohöfer, Astrid & Keller, Wolfram (Hrsg). Bi-Directionality in the Cognitive Sciences. Examining the Interdisciplinary Potential of Cognitive Approaches in Linguistics and Literary Studies. Amsterdam: Benjamins 2011 S. 43 - 56


Niemeier, Susanne

Bilingualismus und "bilinguale" Bildungsgänge aus kognitiv-linguistischer Sicht

Bach, Gerhard & Niemeier, Susanne (Hrsg). Bilingualer Unterricht. Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. 5. Aufl. Frankfurt: Peter Lang 2010 S. 23 - 45 (Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Bd. 5)


Niemeier, Susanne; Urban, Kathrin

Frühbeginn Englisch. Hintergründe, Inhalte und Methoden

Braunschweig: Diesterweg 2010 104 S.


Niemeier, Susanne

My heart is ... translatable? : Raising intercultural awareness of emotion concepts

Albl-Mikasa, Michaela (Hrsg). Dimensionen der Zweitsprachenforschung : Festschrift für Kurt Kohn = Dimensions of second language research. Tübingen: Narr 2010 S. 207 - 215


Bach, Gerhard; Niemeier, Susanne

Bilingualer Unterricht: Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven

4., überarb. und erw. Aufl. Aufl. Frankfurt am Main: Peter Lang 2008 296 S. (Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Bd. 5)


Niemeier, Susanne

Bilingualismus und „bilinguale“ Bildungsgänge aus kognitiv-linguistischer Sicht

Bach, Gerhard; Niemeier, Susanne (Hrsg). Bilingualer Unterricht. Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspekiven. 4., berarb. und erw. Aufl. Aufl. Frankfurt (u.a.): Lang 2008 S. 23 - 46 (Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Bd. 5)


Sharifian, Farzad; Niemeier, Susanne

Culture, body, and language : conceptualizations of internal body organs across cultures and languages

Berlin: Mouton de Gruyter 2008 0 S. (Applications of cognitive linguistics ; 7)


Niemeier, Susanne

Introduction: The mind inside the body

Sharifian, Farzad (Hrsg). Culture, body, and language : conceptualizations of internal body organs across cultures and languages. Berlin: Mouton de Gruyter 2008 S. 3 - 24 (Applications of cognitive linguistics ; 7)


Niemeier, Susanne; Reif, Monika

Making progress simpler? : Applying cognitive grammar to tense-aspect teaching in the German EFL classroom

De Knop, Sabine .. (Hrsg). Cognitive approaches to pedagogical grammar : a volume in honour of René Dirven. Berlin: Mouton de Gruyter 2008 S. 325 - 356 (Applications of cognitive linguistics ; 9)


Niemeier, Susanne; Diekmannshenke, Hajo

Mehr Professionalität in der beruflichen Kommunikation? : Aufgaben und Ergebnisse der Angewandten Linguistik

Niemeier, Susanne (Hrsg). Profession & Kommunikation. Frankfurt [u.a.]: Lang 2008 S. 7 - 12


Niemeier, Susanne; Diekmannshenke, Hans-Joachim

Profession & Kommunikation

Frankfurt [u.a.]: Lang 2008 292 S. (Forum angewandte Linguistik ; 49)


Niemeier, Susanne

The notion of boundedness/unboundedness in the foreign language classroom

Boers, Frank (Hrsg). Cognitive linguistic approaches to teaching vocabulary and phraseology. Berlin: Mouton de Gruyter 2008 S. 397 - 416


Niemeier, Susanne

To be in control : kind-hearted and cool-headed : the head-heart dichotomy in English

Sharifian, Farzad (Hrsg). Culture, body, and language : conceptualizations of internal body organs across cultures and languages. Berlin: Mouton de Gruyter 2008 S. 349 - 372 (Applications of cognitive linguistics ; 7)


Niemeier, Susanne

From blue stockings to blue movies? : Colour metonymies in English

Plümacher, Martina (Hrsg). Speaking of colors and odors. Amsterdam [u.a.]: Benjamins 2007 S. 141 - 154 (Converging evidence in language and communication research ; 8)


Niemeier, Susanne

Rezension zu: Aneta Pavlenko(Hrsg.) Emotional experience, expression and representation. - Clevedon [u.a.] : Multilingual Matters, 2006

Journal of sociolinguistics. Bd. 11. H. 1. Oxford [u.a.]: Blackwell 2007 S. 121 - 124


Niemeier, Susanne

Applied cognitive linguistics and newer trends in foreign language teaching methodology

Tyler, Andrea (Hrsg). Language in use : cognitive and discourse perspectives on language and language learning. Washington, D.C.: Georgetown Univ. Press 2005 S. 100 - 111


Niemeier, Susanne

Bilingualismus und "bilinguale" Bildungsgänge aus kognitiv-linguistischer Sicht

Bach, Gerhard (Hrsg). Bilingualer Unterricht : Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. 3., überarb. und erw. Aufl. Aufl. Frankfurt am Main u.a.: Lang 2005 S. 23 - 46