Prof. Dr. Susanne Niemeier
Institut für Anglistik und Amerikanistik, Universität Koblenz
- 0261/2870-2012
- 0261/287-2872011
Niemeier, Susanne
Task-based grammar teaching of English - where cognitive grammar and task-based language teaching meet1. Aufl. Tübingen: Narr Francke Attempto 2017 264 S.
Niemeier, Susanne
Teaching (in) metaphorsErvas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, Maria Grazia (Hrsg). Metaphor in communication, science and education. Berlin; Boston: de Gruyter Mouton 2017 S. 267 - 282
Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier
Introduction: Cognitive Approaches to L2 learning and teachingYearbook of the German Cognitive Linguistics Association. Bd. 4. Berlin: de Gruyter Mouton 2016 S. 3 - 8
Juliana, Goschler; Susanne, Niemeier
Yearbook of the German Cognitive Linguistics AssociationBerlin: de Gruyter Mouton 2016 314 S.
Niemeier, Susanne
A Cognitive Grammar perspective on tense and aspectSalaberry, M. Rafael; Comajoan, Llorenc (Hrsg). Research Design and Methodology in Studies on Sec¬ond Language Tense and Aspect. Berlin [u.a.]: Walter de Gruyter 2013 S. 11 - 56
Niemeier, Susanne
Kulturelle Modelle im Englischunterricht - Bausteine zur Konstruktion Interkultureller Kommunikativer KompetenzEisenmann, Maria; Hempel, Margit; Ludwig, Christian (Hrsg). Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr 2013 S. 133 - 147
Niemeier, Susanne
Rezension: Glenn S. Levine, 2011, Code Choice in the Language Classroom, Bristol/Buffalo/Toronto: Multilingual MattersZeitschrift für Angewandte Linguistik. Bd. 58. H. 1. Berlin, New York: de Gruyter, Mouton 2013 S. 229 - 233
Susanne, Niemeier; Constanze, Juchem-Grundmann
Wörterbuch der Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). Cognitive GrammarBd. 14. Berlin: Mouton de Gruyter 2012
Niemeier, Susanne
Culture-specific concepts of emotionality and rationalityCallies, Marcus, Lohöfer, Astrid & Keller, Wolfram (Hrsg). Bi-Directionality in the Cognitive Sciences. Examining the Interdisciplinary Potential of Cognitive Approaches in Linguistics and Literary Studies. Amsterdam: Benjamins 2011 S. 43 - 56
Niemeier, Susanne
Bilingualismus und "bilinguale" Bildungsgänge aus kognitiv-linguistischer SichtBach, Gerhard & Niemeier, Susanne (Hrsg). Bilingualer Unterricht. Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. 5. Aufl. Frankfurt: Peter Lang 2010 S. 23 - 45 (Kolloquium Fremdsprachenunterricht ; Bd. 5)