Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen
Miriam Leuchter

Prof. Dr. Miriam Leuchter

Arbeitsbereich Grundschulpädagogik, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

  • 0000-0002-7962-6561
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Barkela, Veronika; Leuchter, Miriam

Effectiveness of Automated Formative Feedback in an Online Tutorial for Promoting Summarizing

Journal of Educational Technology Development and Exchange. Bd. 17. H. 1. University of Southern Mississippi 2024 S. 67 - 95


Weber, Anke M.; Bobrowicz, Katarzyna; Greiff, Samuel et al.

Mental rotation is supported by block play in boys and girls

Journal of Applied Developmental Psychology. Bd. 91. Elsevier 2024 101630


Schäfer, Jonas; Reuter, Timo; Karbach, Julia et al.

Domain‐specific knowledge and domain‐general abilities in children's science problem‐solving

British Journal of Educational Psychology. Bd. 0. Wiley 2023 S. 1 - 21


Schmitt, Lukas; Weber, Anke; Weber, Dominik et al.

First Insights into Preschool Teachers’ Instructional Quality in Block Play and Its Associations with Children’s Knowledge, Interest, Academic Self-Concept and Cognitive Aspects

Early Education and Development. Bd. 0. Informa UK Limited 2023 S. 1 - 23


Berkle, Yvonne; Schmitt, Lukas; Tolzin, Antonia et al.

Measuring university students’ ability to recognize argument structures and fallacies

Frontiers in Psychology. Bd. 14. Frontiers Media SA 2023 S. 1 - 17


Reuter, Timo; Leuchter, Miriam

Pre-service teachers’ latent profile transitions in the evaluation of evidence

Teaching and Teacher Education. Bd. 132. Elsevier B.V. 2023 104248


Schmitt, Lukas; Weber, Anke; Venitz, Laura et al.

Preschool teachers' pedagogical content knowledge predicts willingness to scaffold early science learning

British Journal of Educational Psychology. Bd. 0. Wiley 2023 S. 1 - 19


Barkela, Veronika; Schmitt, Lukas; Leuchter, Miriam

The impact of cognitive and and motivational resources on engagement with automated formative feedback

Contemporary Educational Psychology. Bd. 0. Elsevier B.V. 2023 S. 102234


Reuter, Timo; Leuchter, Miriam

Examining Kindergarten Children’s Testing and Optimising in the Context of a Gear Engineering Task

European Journal of STEM Education. Bd. 7. H. 1. Lectito BV 2022 S. 4


Weber, Anke Maria; Leuchter, Miriam

Fostering children's block building self-concepts and stability knowledge through construction play

Journal of Applied Developmental Psychology. Bd. 80. Elsevier B.V. 2022 S. 101400


Weber, Anke M.; Bastian, Morten; Barkela, Veronika et al.

Fostering Preservice Teachers’ Expectancies and Values Towards Computational Thinking

Frontiers in Psychology. Bd. 13. Frontiers Media SA 2022 987761


Wullschleger, Andrea; Lindmeier, Anke; Heinze, Aiso et al.

Improving the quality of adaptive learning support provided by kindergarten teachers in play-based mathematical learning situations

European Early Childhood Education Research Journal. Bd. 31. H. 2. Informa UK Limited 2022 S. 225 - 242


Meier-Wyder, Anuschka; Wullschleger, Andrea; Lindmeier, Anke et al.

Konzeptualisierung und Messung der Qualität der adaptiven Lernunterstützung in Lernsituationen mit mathematischen Regelspielen im Kindergarten: Eine Studie in Deutschland und der Schweiz

Journal für Mathematik-Didaktik. Bd. 43. H. 2. Springer LLC 2022 S. 405 - 434


Sasse, Heide; Leuchter, Miriam

Capturing Primary School Students’ Emotional Responses with a Sensor Wristband

Frontline Learning Research. Bd. 9. H. 3. EARLI 2021 S. 31 - 51


Weber, Anke; Barkela, Veronika; Stiel-Dämmer, Sabrina et al.

Der Zusammenhang emotionaler Kosten bei Grundschullehramtsstudierenden mit ihrer informatischen Problemlösekompetenz

Empirische Pädagogik. Bd. 35. H. 1. 2021 S. 93 - 111


Leuchter, Miriam; Hardy, Ilonca

Kognitive Prozesse als Grundlage des wissenschaftlichen Denkens und Argumentierens im frühen und mittleren Kindesalter

Unterrichtswissenschaft. Bd. 49. Springer Science and Business Media LLC 2021 S. 17 - 30


Geeler, Susanne Kuratli; Grob, Urs; Heinze, Aiso et al.

Längsschnittliche Messung numerischer Kompetenzen von Kindergartenkindern

Diagnostica. Bd. 67. H. 2. Hogrefe Publishing Group 2021 S. 62 - 74


Reuter, Timo; Weber, Anke; Nitz, Sandra et al.

Problemlösen in digitalen Kontexten

Empirische Pädagogik. Bd. 35. H. 1. 2021 S. 5 - 11


Reuter, Timo; Weber, Anke; Flottmann, Julia et al.

Promotion of the Control of Variables Strategy Through Structured and Guided Experiments among 6- to 7-Year-Olds

Journal of Cognitive Education and Psychology. Bd. 20. H. 2. New York: Springer 2021 S. 70 - 82


Reuter, Timo; Leuchter, Miriam

"Da dreht sich was" - eine spielbasierte Lernumgebung für 4- bis 6-Jährige zur Funktionsweise von Zahnrädern

Kübler, Markus ; Buhl, Gerda ; Rüdisüli, Cornelia (Hrsg). Spielen und Lernen verbinden - mit spielbasierten Lernumgebungen : Theorie - Empirie - Praxis. Bern: hep 2020 S. 131 - 141


Reuter, Timo; Leuchter, Miriam

Children's concepts of gears and their promotion through play

Journal of Research in Science Teaching. Bd. 58. H. 1. Wiley 2020 S. 69 - 94


Studhalter, Ueli T.; Leuchter, Miriam; Tettenborn, Annette et al.

Early science learning: The effects of teacher talk

Learning and Instruction. Bd. 71. Elsevier B.V. 2020 S. 101371


Lindmeier, Anke; Seemann, Selma; Kuratli-Geeler, Susanne et al.

Modelling early childhood teachers’ mathematics-specific professional competence and its differential growth through professional development – an aspect of structural validity

Research in Mathematics Education. Bd. 22. H. 2. Informa UK Limited 2020 S. 168 - 187


Hardy, Ilonca; Saalbach, Henrik; Leuchter, Miriam et al.

Preschoolers’ Induction of the Concept of Material Kind to Make Predictions: The Effects of Comparison and Linguistic Labels

Frontiers in Psychology. Bd. 11. Frontiers Media S.A. 2020 531503


Leuchter, Miriam; Saalbach, Henrik; Studhalter, Ueli et al.

Teaching for conceptual change in preschool science: relations among teachers’ professional beliefs, knowledge, and instructional practice

International Journal of Science Education. Bd. 42. H. 3. Informa UK Limited 2020 S. 1941 - 1967