Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Prof. Dr. Michaela Maier

Institut für Kommunikationspsychologie und Medienpädagogik, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  50

Metag, Julia; Maier, Michaela; Füchslin, Tobias et al.

Between Active Seekers and Non-Users: Segments of Science-related Media Usage in Switzerland and Germany

Environmental Communication. Bd. 12. H. 8. 2018 S. 1077 - 1094


Otto, Lukas; Maier, Michaela

Mediated and Moderated Effects of Personalized Political Communication on Political Trust.

Communication - The European Journal of Communication Research. Bd. 41. H. 1. DeGruyter 2016 S. 21 - 45


Post, Senja; Maier, Michaela

Stakeholders' rationales for representing uncertainties of biotechnological research.

Public Unterstanding of science. Bd. 25. H. 8. 2016 S. 944 - 960


Otto, Lukas; Maier, Michaela; Glogger, Isabella

Image- or Issue-Orientation? How the Presentation Modality Influences the Perception of Candidates in Televiesed Debates.

Politische Psychologie. Bd. 4. H. 2. 2015 S. 215 - 234


Maier, M.; Maier, J.; Baumert, A. et al.

Measuring citizens' implicit and explicit attitudes towards the European Union

European Union Politics. Bd. 16. H. 3. SAGE Publications 2015 S. 369 - 385


Retzbach, J.; Otto, L.; Maier, M.

Measuring the perceived uncertainty of scientific evidence and its relationship to engagement with science

Public Understanding of Science. Bd. 24. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications 2015 S. 1 - 18


Grimm, Rüdiger; Maier, Michaela; Rothmund, Tobias

Vertrauen.

Datenschutz und Datensicherheit. Bd. 39. H. 5. 2015 S. 283 - 288


Maier, Jürgen; Faas, T.; Maier, Michaela

Aufgeholt, aber nicht aufgeschlossen: Wahrnehmungen und Wirkungen von TV-Duellen am Beispiel von Angela Merkel und Peer Steinbrück 2013.

Zeitschrift für Palamentsfragen. Bd. 45. H. 1. 2014 S. 38 - 54


Retzbach, A.; Maier, M.

Communicating Scientific Uncertainty: Media Effects on Public Engagement With Science

Communication Research. Bd. 42. H. 3. SAGE Publications 2014 S. 429 - 456


Maier, Michaela; Rothmund, Tobias; Retzbach, Andrea et al.

Informal Learning Through Science Media Usage

EDUCATIONAL PSYCHOLOGIST. Bd. 49. H. 2. 2014 S. 86 - 103


Schneider, Frank; Retzbach, Andrea; Barkela, Berend et al.

Psychologie der internen Organisationskommunikation

M. Piwinger, & A. Zerfaß (Hrsg). Handbuch Unternehmenskommunikation. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2014 S. 449 - 469


Schneider, Frank M.; Maier, Michaela; Lovrekovic, Sara et al.

The Perceived Leadership Communication Questionnaire (PLCQ): Development and Validation

The Journal of Psychology. Bd. 149. H. 2. Informa UK Limited 2014 S. 175 - 192


Adam, Silke; Maier, Michaela; de Vreese, C. et al.

Campaigning against Europe?: The role of euroskeptic parties in the 2009 European Parliament election.

Journal of Political Marketing. Bd. 12. 2013 S. 77 - 99


Retzbach, Joachim; Retzbach, Andrea; Maier, Michaela et al.

Effects of Repeated Exposure to Science TV Shows on Beliefs About Scientific Evidence and Interest in Science

Journal of Media Psychology. Bd. 25. H. 1. Hogrefe & Huber 2013 S. 3 - 13


Strömbäck, Jasper; Negrine, R.; Hopmann, D.N. et al.

Sourcing the News: Comparing Source Use and Media Framing of the 2009 EP Elections.

Journal of Political Marketing. Bd. 12. 2013 S. 29 - 52


Maier, Michaela

Psychologie der internen Organisationskommunikation

Göttingen u.a.: Hogrefe 2012 257 S.



Hertzsch, Helen; Schneider, Frank; Maier, Michaela

Zur Kommunikationskompetenz von Führungskräften - Vorschlag eines integrativen Rahmenmodells

Reinhardt, R. (Hrsg). Wirtschaftspsychologie und Organisationserfolg : Stuttgart, 11. bis 12. Februar 2012. Lengerich: Pabst Science Publ. 2012 S. 414 - 425 (Gesellschaft für Angewandte Wirtschaftspsychologie: Band zur .. Tagung der Gesellschaft für Angewandte Wirtschaftspsychologie e.V. ; 16)


Adam, Silke; Maier, Michaela

National parties as politicizers of EU integration? : Party campaign communication in the run-up to the 2009 European Parliament election

European Union politics. Bd. 12. H. 3. London: Sage 2011 S. 431 - 453


Maier, Michaela

Political communication in European parliamentary elections

Farnham u.a.: Ashgate 2011 268 S.


Zillich, Arne Freya; Göbbel, Roland; Stengel, Karin et al.

Proactive crisis communication? : News coverage of international conflicts in German print and broadcasting media

Media, war & conflict. Bd. 4. H. 3. London: Sage 2011 S. 251 - 267


Retzbach, Andrea; Marschall, Joachim; Rahnke, Marion et al.

Public understanding of science and the perception of nanotechnology : the roles of interest in science, methodological knowledge, epistemological beliefs, and beliefs about science

Journal of nanoparticle research. Bd. 13. H. 12. Dordrecht u.a.: Springer Science + Business Media B.V 2011 S. 6231 - 6244


Maier, Michaela; Stengel, Karin; Ruhrmann, Georg et al.

Synchronisierung von Erhebungsinstrumenten zur Erfassung des dynamischen Nachrichtenprozesses am Beispiel der Krisenkommunikation

Jandura, Olaf (Hrsg). Methoden der Journalismusforschung. Wiesbaden: VS, Verl. für Sozialwissenschaften 2011 S. 237 - 255


Kaid, Lynda Lee; Adam, Silke; Maier, Michaela et al.

Television Advertising in the 2009 European parliamentary Elections: Comparing Campaign Strategies and Videostyles

Maier, Michaela ; Strömbäck, Jesper ; Kaid, Lynda Lee (Hrsg). Political Communication in European Parliamentary Elections. Farnham u. a.: Ashgate 2011 S. 91 - 110


Strömbäck, Jesper; Negrine, Ralph; Hopmann, David Nicolas et al.

The mediatization and framing of European parliamentary election campaigns

Maier, Michaela (Hrsg). Political communication in European parliamentary elections. Farnham u.a.: Ashgate 2011 S. 161 - 174


Schneider, Frank M.; Aehling, Kathrin; Maier, Michaela et al.

Business-TV wirkt ... oder etwa nicht? : Ein methodisches Idealfallszenario und empirische Ergebnisse zur Evaluation von Business-TV

Woelke, Jens (Hrsg). Forschungsmethoden für die Markt- und Organisationskommunikation. Köln: von Halem 2010 S. 200 - 220


Kaid, Lynda Lee; Adam, Silke; Maier, Michaela

Gli spot televisivi nelle elezioni europee del 2009 : strategie
 di campaigning a confronto

Comunicazione politica. Bd. 11. Milano: FrancoAngeli 2010 S. 33 - 48


Maier, Michaela; Stengel, Karin; Marschall, Joachim

Nachrichtenwerttheorie

Baden-Baden: Nomos 2010 163 S.


Adam, Silke; Maier, Michaela

Personalization of politics : a critical review and agenda for research

Communication yearbook. Bd. 34. New York, NY u.a.: Routledge 2010 S. 213 - 257


Maier, Michaela; Tenscher, Jens; Schüller, Kirsten

Political marketing in Germany

Lees-Marshment, Jennifer (Hrsg). Global political marketing. London u.a.: Routledge 2010 S. 34 - 51


Maier, Michaela; Tenscher, Jens

Struggling for Voters: European Campaigning in Germnay. Campaigns in Europe - Campaigns for Europe

Journal of Political Marketing. Bd. 8. H. 1. 2009 S. 20 - 34


Maier, Michaela; Bacherle, Patrick

Evaluating the Effects of Business-TV on the Basis of Real-Time-Response (RTR) Measurements.

Business Research Yearbook. Global Business Perspektives. Bd. 15. H. 1. 2008 S. 220 - 226



Maier, Michaela; Ruhrmann, Georg

New Factors and News Values of TV-news in a long term perspective: Results from a content analysis.

Human Communication. Bd. 11. 2008 S. 197 - 214


Schneider, Frank; Aehling, Kathrin; Maier, Michaela

New Technologies in Internal Corporate Communication: Business TV and the Hope for Psychological Effects.

Business Research Yearbook. Global Business Perspectives. Bd. 15. H. 1. 2008 S. 196 - 201



Maier, Michaela; Maurer, M.; Reinemann, C.

Sieger nach Punkten: Das TV-Duell im Zuschauerurteil

Journalist. Bd. 10. 2005 S. 34 - 35


Maier, Michaela

Nachrichten im deutschen Fernsehen 1992-2001: Was sind sie wert?

Positionen. Bd. 1. 2004 S. 1 - 5



Brettschneider, Frank; Maier, Michaela; Maier, Jürgen

From D-Mark to Euro : the impact of mass media on public opinion in Germany

German Politics. Bd. 12. H. 2. Ilford, Essex: Cass 2003 S. 45 - 64


Ruhrmann, Georg; Kohring, M.; Görke, A. et al.

Im Osten was Neues? Ein Beitrag zur Standortbestimmung der Kommunikations- und Medienwissenschaft.

Publizistik. Bd. 45. H. 3. 2000 S. 289 - 309


Maier, Jürgen; Maier, Michaela; Rattinger, Hans

Methoden der sozialwissenschaftlichen Datenanalyse : Arbeitsbuch mit Beispielen aus der politischen Soziologie

München u.a.: Oldenbourg 2000 187 S.


Maier, Michaela

Berichterstattung im Börsenfieber

Sage & Schreibe. Bd. 3. 1999 S. 42 - 43