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Prof. Dr. Michaela Maier

Institut für Kommunikationspsychologie und Medienpädagogik, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Metag, Julia; Maier, Michaela; Füchslin, Tobias et al.

Between Active Seekers and Non-Users: Segments of Science-related Media Usage in Switzerland and Germany

Environmental Communication. Bd. 12. H. 8. 2018 S. 1077 - 1094


Otto, Lukas; Maier, Michaela

Mediated and Moderated Effects of Personalized Political Communication on Political Trust.

Communication - The European Journal of Communication Research. Bd. 41. H. 1. DeGruyter 2016 S. 21 - 45


Post, Senja; Maier, Michaela

Stakeholders' rationales for representing uncertainties of biotechnological research.

Public Unterstanding of science. Bd. 25. H. 8. 2016 S. 944 - 960


Otto, Lukas; Maier, Michaela; Glogger, Isabella

Image- or Issue-Orientation? How the Presentation Modality Influences the Perception of Candidates in Televiesed Debates.

Politische Psychologie. Bd. 4. H. 2. 2015 S. 215 - 234


Maier, M.; Maier, J.; Baumert, A. et al.

Measuring citizens' implicit and explicit attitudes towards the European Union

European Union Politics. Bd. 16. H. 3. SAGE Publications 2015 S. 369 - 385


Retzbach, J.; Otto, L.; Maier, M.

Measuring the perceived uncertainty of scientific evidence and its relationship to engagement with science

Public Understanding of Science. Bd. 24. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications 2015 S. 1 - 18


Grimm, Rüdiger; Maier, Michaela; Rothmund, Tobias

Vertrauen.

Datenschutz und Datensicherheit. Bd. 39. H. 5. 2015 S. 283 - 288


Maier, Jürgen; Faas, T.; Maier, Michaela

Aufgeholt, aber nicht aufgeschlossen: Wahrnehmungen und Wirkungen von TV-Duellen am Beispiel von Angela Merkel und Peer Steinbrück 2013.

Zeitschrift für Palamentsfragen. Bd. 45. H. 1. 2014 S. 38 - 54


Retzbach, A.; Maier, M.

Communicating Scientific Uncertainty: Media Effects on Public Engagement With Science

Communication Research. Bd. 42. H. 3. SAGE Publications 2014 S. 429 - 456


Maier, Michaela; Rothmund, Tobias; Retzbach, Andrea et al.

Informal Learning Through Science Media Usage

EDUCATIONAL PSYCHOLOGIST. Bd. 49. H. 2. 2014 S. 86 - 103


Schneider, Frank; Retzbach, Andrea; Barkela, Berend et al.

Psychologie der internen Organisationskommunikation

M. Piwinger, & A. Zerfaß (Hrsg). Handbuch Unternehmenskommunikation. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH 2014 S. 449 - 469


Schneider, Frank M.; Maier, Michaela; Lovrekovic, Sara et al.

The Perceived Leadership Communication Questionnaire (PLCQ): Development and Validation

The Journal of Psychology. Bd. 149. H. 2. Informa UK Limited 2014 S. 175 - 192


Adam, Silke; Maier, Michaela; de Vreese, C. et al.

Campaigning against Europe?: The role of euroskeptic parties in the 2009 European Parliament election.

Journal of Political Marketing. Bd. 12. 2013 S. 77 - 99


Retzbach, Joachim; Retzbach, Andrea; Maier, Michaela et al.

Effects of Repeated Exposure to Science TV Shows on Beliefs About Scientific Evidence and Interest in Science

Journal of Media Psychology. Bd. 25. H. 1. Hogrefe & Huber 2013 S. 3 - 13


Strömbäck, Jasper; Negrine, R.; Hopmann, D.N. et al.

Sourcing the News: Comparing Source Use and Media Framing of the 2009 EP Elections.

Journal of Political Marketing. Bd. 12. 2013 S. 29 - 52


Maier, Michaela

Psychologie der internen Organisationskommunikation

Göttingen u.a.: Hogrefe 2012 257 S.



Hertzsch, Helen; Schneider, Frank; Maier, Michaela

Zur Kommunikationskompetenz von Führungskräften - Vorschlag eines integrativen Rahmenmodells

Reinhardt, R. (Hrsg). Wirtschaftspsychologie und Organisationserfolg : Stuttgart, 11. bis 12. Februar 2012. Lengerich: Pabst Science Publ. 2012 S. 414 - 425 (Gesellschaft für Angewandte Wirtschaftspsychologie: Band zur .. Tagung der Gesellschaft für Angewandte Wirtschaftspsychologie e.V. ; 16)


Adam, Silke; Maier, Michaela

National parties as politicizers of EU integration? : Party campaign communication in the run-up to the 2009 European Parliament election

European Union politics. Bd. 12. H. 3. London: Sage 2011 S. 431 - 453


Maier, Michaela

Political communication in European parliamentary elections

Farnham u.a.: Ashgate 2011 268 S.


Zillich, Arne Freya; Göbbel, Roland; Stengel, Karin et al.

Proactive crisis communication? : News coverage of international conflicts in German print and broadcasting media

Media, war & conflict. Bd. 4. H. 3. London: Sage 2011 S. 251 - 267


Retzbach, Andrea; Marschall, Joachim; Rahnke, Marion et al.

Public understanding of science and the perception of nanotechnology : the roles of interest in science, methodological knowledge, epistemological beliefs, and beliefs about science

Journal of nanoparticle research. Bd. 13. H. 12. Dordrecht u.a.: Springer Science + Business Media B.V 2011 S. 6231 - 6244


Maier, Michaela; Stengel, Karin; Ruhrmann, Georg et al.

Synchronisierung von Erhebungsinstrumenten zur Erfassung des dynamischen Nachrichtenprozesses am Beispiel der Krisenkommunikation

Jandura, Olaf (Hrsg). Methoden der Journalismusforschung. Wiesbaden: VS, Verl. für Sozialwissenschaften 2011 S. 237 - 255


Kaid, Lynda Lee; Adam, Silke; Maier, Michaela et al.

Television Advertising in the 2009 European parliamentary Elections: Comparing Campaign Strategies and Videostyles

Maier, Michaela ; Strömbäck, Jesper ; Kaid, Lynda Lee (Hrsg). Political Communication in European Parliamentary Elections. Farnham u. a.: Ashgate 2011 S. 91 - 110


Strömbäck, Jesper; Negrine, Ralph; Hopmann, David Nicolas et al.

The mediatization and framing of European parliamentary election campaigns

Maier, Michaela (Hrsg). Political communication in European parliamentary elections. Farnham u.a.: Ashgate 2011 S. 161 - 174