Prof. Dr. Edith Rüger-Muck
Fachbereich II - Marketing und Personalmanagement, Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen
Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.
Artificial intelligence in personnel selection and its influence on employer attractivenessMarketing Science & Inspirations. Bd. 15. H. 3. 2020 S. 22 - 35
Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, Edith et al.
Artificial intelligence in personnel selection and its influence on employer attractivenessProceedings of the 9th Cross-Cultural Business Conference 2020. Bd. 15. H. 3. 2020 S. 261 - 272
Piroth, Philipp; Rüger-Muck, Edith; Bruwer, J.
Digitalization in grocery retailing in Germany: An exploratory studyThe International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. Bd. 30. H. 5. 2020 S. 479 - 497
Merdian, P.; Piroth, P.; Rüger-Muck, E.
Looking behind eye-catching design: an eye-tracking study on wine bottle design preferenceInternational Journal of Wine Business Research. Bd. 33. H. 1. Emerald Publishing Limited 2020 S. 134 - 151
Piroth, P.; Ritter, M.; Rüger-Muck, E.
Online grocery shopping adoption - do personality traits matter?British Food Journal. Bd. 122. H. 3. Emerald Publishing Limited 2020 S. 957 - 975
Rüger-Muck, Edith; Piroth, Philipp; Ritter, Marc Sebastian
Online Grocery Shopping in Germany: From zero to hero?Baltic Rim Economies Review. Bd. 4. 2020 S. 1 - 39
Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.
Mit Vorträgen punkten: Gastvorträge an Hochschulen und deren WirkungPersonalwirtschaft, Sonderausgabe Employer Branding und Personalmarketing. Bd. 8. 2019 S. 28 - 30
Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.
The effect of company guest speakers on perceived employer attractivenessMarketing Science & Inspirations. Bd. 14. H. 43. 2019 S. 25 - 36
Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.
The effect of company guest speakers on perceived employer attractivenessProceedings of the 8th Cross-Cultural Business Conference 2019. Bd. 1. 2019 S. 343 - 353
Bruwer, J.; Rüger-Muck, E.
Wine tourism and hedonic experience: A motivation-based experiential viewTourism and Hospitality Research. Bd. 19. H. 4. 2019 S. 488 - 502
Raab, G.; Rüger-Muck, E.; Merdian, P.
How web design manipulations change customers’ visual perception of a web shop: an eye tracking study10th AAWE conference, Ithaca, New York. New York. 2018
Raab, G.; Rüger-Muck, E.; Theuvsen, L.
Customer Engagement durch KMU-Loyalitätsprogramme? Eine Status-QuoAnalyse am Beispiel der WeinwirtschaftAFM PraxisWissen Marketing. Bd. 1. 2017 S. 62 - 73
Raab, G.; Rüger-Muck, E.; Merdian, P.
Emotionen und Webdesign: Eine Studie über die emotionale Wahrnehmung verschiedener Webdesigns von Onlineshops im WeinbereichAbstracts der 20. Fachtagung der Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie. Eichengrund. 2016
Merdian, P.; Rüger-Muck, E.; Raab, G.
Emotional impact of wine selling websites: An investigation of the online perception of wine web storesConference Proceedings of the 9th Academy of Wine Business Research Conference. Adelaide. 2016 S. 213 - 220
Rüger-Muck, E.; Raab, G.; Merdian, P.
Emotionaler Einfluss von WeinwebseitenDas Deutsche Weinmagazin. Bd. 3. 2016 S. 33 - 35
Heimers, R.; Rüger-Muck, E.
How to engage wine customers online and offline? An exploratory studyConference Proceedings of the 9th Academy of Wine Business Research Conference. Adelaide. 2016 S. 213 - 220
Rüger-Muck, E.; Raab, G.; Merdian, P.
Investigation of perceived emotions on wine selling websitesProceedings of the 10th Annual Conference of AAWE. Bordeaux. 2016
Heimers, R.; Rüger-Muck, E.; Sommerhäuser, M. et al.
Weinbau als Landnutzungsform im Neuen Emschertal: Eine historische und perspektivische BetrachtungRaumplanung. Bd. 188. 2016 S. 46 - 51
Wegmann, A.; Rüger-Muck, E.
Bio-Wein kommt gut an: Online-Studie gibt AufschlussDer Winzer. Bd. 6. 2015 S. 24 - 26
Rüger-Muck, E.
Book review, Wine atlas of GermanyJournal of Wine Research. Bd. 26. H. 3. 2015 S. 247 - 249
Schnürer, K.; Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.
Welches Etikett verkauft (t)euren Wein?Der Deutsche Weinbau. Bd. 3. 2015 S. 30 - 33
Heimers, R.; Rüger-Muck, E.
What drives customer engagement? A qualitative and quantitative analysis of its motivational driversProceedings of the 9th AAWE conference. Mendoza. 2015
Heimers, R.; Rüger-Muck, E.
Engaging the wine customerProceedings of the 8th Annual Conference of AAWE. Walla Walla. 2014
Wegmann, A.; Rüger-Muck, E.
Generation Y = generation wine? Status Quo der nächsten großen KonsumentengruppeDas deutsche Weinmagazin. Bd. 2. 2014 S. 16 - 19
Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.; Piroth, P.
What wineries do – is it what customers want? Customer relationship marketing in the German wine industryProceedings of the 8th AWBR Conference. Geisenheim. 2014
Wegmann, A.; Rüger-Muck, E.
Generation Y = generation wine? German millennials and their liaison with wineProceedings of the 7th Conference Annual Conference of AAWE. Stellenbosch. 2013
Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.
Kundenbindung in der WeinwirtschaftDer Deutsche Weinbau. Bd. 3. 2013 S. 40 - 42
Wegmann, A.; Rüger-Muck, E.
Sag mir wo du WEINkaufst…, Untersuchung von Konsumentenprofilen von Weinkäufern in verschiedenen EinkaufsstättenDas Deutsche Weinmagazin. Bd. 3. 2013 S. 30 - 33
Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.
Unterschätztes Potential im Weinmarkt: Die KundenrückgewinnungDas deutsche Weinmagazin. Bd. 6. 2013 S. 18 - 20
Rüger-Muck, E.
Kundenmanagement im Weingut unter Nutzung Sozialer NetzePfälzische Weinbautage. Bd. 65. 2012 S. 69 - 72
Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.
Je enger die geographische Lage, desto höher die wahrgenommene WeinqualitätDLR Rheinpfalz aktuell. Bd. 1. 2012 S. 41 - 42
Rüger-Muck, E.
Hazard-Regressionen zur Messung und Prognose von Kundenlebenszyklen und KundenmigrationMarketing ZfP. Bd. 28. 2005 S. 197 - 210
Rüger-Muck, E.
Marketing-Controlling, Rezension zu E. VoßbeckZeitschrift für Betriebswirtschaftslehre. Bd. 71. Wiesbaden. 2001 S. 1360 - 1362
McEnally, M.; Rüger-Muck, E.
Lands’ End: An American firm trying to make it in EuropeNorth American Case Association (Hrsg). San Francisco. 1998
Piroth, P.; Rüger-Muck, E.
Digitalisierung im Marketing - Was Unternehmen heute für den Erfolg von morgen tun müssenDigitalisierung im Marketing – technischer Megatrend trifft auf etablierte Praktiken. Stuttgart. Stuttgart