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Edith Rüger-Muck

Prof. Dr. Edith Rüger-Muck

Fachbereich II - Marketing und Personalmanagement, Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.

Artificial intelligence in personnel selection and its influence on employer attractiveness

Marketing Science & Inspirations. Bd. 15. H. 3. 2020 S. 22 - 35


Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, Edith et al.

Artificial intelligence in personnel selection and its influence on employer attractiveness

Proceedings of the 9th Cross-Cultural Business Conference 2020. Bd. 15. H. 3. 2020 S. 261 - 272


Piroth, Philipp; Rüger-Muck, Edith; Bruwer, J.

Digitalization in grocery retailing in Germany: An exploratory study

The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research. Bd. 30. H. 5. 2020 S. 479 - 497


Merdian, P.; Piroth, P.; Rüger-Muck, E.

Looking behind eye-catching design: an eye-tracking study on wine bottle design preference

International Journal of Wine Business Research. Bd. 33. H. 1. Emerald Publishing Limited 2020 S. 134 - 151


Piroth, P.; Ritter, M.; Rüger-Muck, E.

Online grocery shopping adoption - do personality traits matter?

British Food Journal. Bd. 122. H. 3. Emerald Publishing Limited 2020 S. 957 - 975


Rüger-Muck, Edith; Piroth, Philipp; Ritter, Marc Sebastian

Online Grocery Shopping in Germany: From zero to hero?

Baltic Rim Economies Review. Bd. 4. 2020 S. 1 - 39


Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.

Mit Vorträgen punkten: Gastvorträge an Hochschulen und deren Wirkung

Personalwirtschaft, Sonderausgabe Employer Branding und Personalmarketing. Bd. 8. 2019 S. 28 - 30


Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.

The effect of company guest speakers on perceived employer attractiveness

Marketing Science & Inspirations. Bd. 14. H. 43. 2019 S. 25 - 36


Weinert, S.; Günther, E.; Rüger-Muck, E. et al.

The effect of company guest speakers on perceived employer attractiveness

Proceedings of the 8th Cross-Cultural Business Conference 2019. Bd. 1. 2019 S. 343 - 353


Bruwer, J.; Rüger-Muck, E.

Wine tourism and hedonic experience: A motivation-based experiential view

Tourism and Hospitality Research. Bd. 19. H. 4. 2019 S. 488 - 502


Raab, G.; Rüger-Muck, E.; Merdian, P.

How web design manipulations change customers’ visual perception of a web shop: an eye tracking study

10th AAWE conference, Ithaca, New York. New York. 2018


Raab, G.; Rüger-Muck, E.; Theuvsen, L.

Customer Engagement durch KMU-Loyalitätsprogramme? Eine Status-QuoAnalyse am Beispiel der Weinwirtschaft

AFM PraxisWissen Marketing. Bd. 1. 2017 S. 62 - 73


Raab, G.; Rüger-Muck, E.; Merdian, P.

Emotionen und Webdesign: Eine Studie über die emotionale Wahrnehmung verschiedener Webdesigns von Onlineshops im Weinbereich

Abstracts der 20. Fachtagung der Gesellschaft für angewandte Wirtschaftspsychologie. Eichengrund. 2016


Merdian, P.; Rüger-Muck, E.; Raab, G.

Emotional impact of wine selling websites: An investigation of the online perception of wine web stores

Conference Proceedings of the 9th Academy of Wine Business Research Conference. Adelaide. 2016 S. 213 - 220


Rüger-Muck, E.; Raab, G.; Merdian, P.

Emotionaler Einfluss von Weinwebseiten

Das Deutsche Weinmagazin. Bd. 3. 2016 S. 33 - 35


Heimers, R.; Rüger-Muck, E.

How to engage wine customers online and offline? An exploratory study

Conference Proceedings of the 9th Academy of Wine Business Research Conference. Adelaide. 2016 S. 213 - 220


Rüger-Muck, E.; Raab, G.; Merdian, P.

Investigation of perceived emotions on wine selling websites

Proceedings of the 10th Annual Conference of AAWE. Bordeaux. 2016


Heimers, R.; Rüger-Muck, E.; Sommerhäuser, M. et al.

Weinbau als Landnutzungsform im Neuen Emschertal: Eine historische und perspektivische Betrachtung

Raumplanung. Bd. 188. 2016 S. 46 - 51


Wegmann, A.; Rüger-Muck, E.

Bio-Wein kommt gut an: Online-Studie gibt Aufschluss

Der Winzer. Bd. 6. 2015 S. 24 - 26


Rüger-Muck, E.

Book review, Wine atlas of Germany

Journal of Wine Research. Bd. 26. H. 3. 2015 S. 247 - 249


Schnürer, K.; Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.

Welches Etikett verkauft (t)euren Wein?

Der Deutsche Weinbau. Bd. 3. 2015 S. 30 - 33


Heimers, R.; Rüger-Muck, E.

What drives customer engagement? A qualitative and quantitative analysis of its motivational drivers

Proceedings of the 9th AAWE conference. Mendoza. 2015


Heimers, R.; Rüger-Muck, E.

Engaging the wine customer

Proceedings of the 8th Annual Conference of AAWE. Walla Walla. 2014


Wegmann, A.; Rüger-Muck, E.

Generation Y = generation wine? Status Quo der nächsten großen Konsumentengruppe

Das deutsche Weinmagazin. Bd. 2. 2014 S. 16 - 19


Rüger-Muck, E.; Wegmann, A.; Piroth, P.

What wineries do – is it what customers want? Customer relationship marketing in the German wine industry

Proceedings of the 8th AWBR Conference. Geisenheim. 2014