Institut für fremdsprachliche Philologien (Fach Anglistik)
Kultur- und Sozialwissenschaften (RPTU in Landau) / Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
- 06341/280-33200
Kaminski, Annett
Conducting Story-Based Activities in Times of Social DistancingStadler-Heer, Sandra; Paran, Amos (Hrsg). Taking Literature and Language Learning Online: New Perspectives on Teaching, Research and Technology. London: Bloomsbury Academic 2022 S. 115 - 136
Kaminski, Annett
Navigating a Road to Recovery in Primary EFL: Student Teachers' Observations During the COVID-19 PandemicELLME 2022 International Conference: Future Challenges in Early Language Learning & Multilingual Education. Granada. 2022
Polzenhagen, Frank; Hans-Georg, Wolf
Culture-specific conceptualisations of corruption in African English: Linguistic analyses and pragmatic applicationsSadeghpour, Marzieh ; Sharifian, Farzad (Hrsg). Cultural Linguistics and World Englishes. Singapore: Springer Nature 2021 S. 361 - 399 (Cultural Linguistics)
Kaminski, Annett
Picturebooks and graphic narratives in education and translation. Developing Student Teachers' Awareness of Multimodal Features through Task-based Activities around PicturebooksMediation and multimodality: Virtual. Lissabon. 2021
Polzenhagen, Frank
Family Matters: Cultural-linguistic Investigations into the Domain of Family in Indian EnglishSadeghpour, Marzieh ; Sharifian, Farzad (Hrsg). Cultural Linguics and World Englishes. Singapore: Springer Singapore 2021 S. 217 - 238 (Cultural Linguistics)
Hansen, Christiane
Fictions of Disaster: Climate Change and the Imaginary in a Framework of Transformative LiteracyBartosch, Roman (Hrsg). Towards Transformative Literature Pedagogy. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2021 S. 125 - 142 (DiLiKuS - ; 3)
Hansen, Christiane
Robin HoodBuhr, Christian ; Waltenberger, Michael ; Zegowitz, Bernd (Hrsg). Mittelalter-Rezeption im Musiktheater : Ein stoffgeschichtliches Handbuch. Berlin ; Boston: de Gruyter 2021 S. 110 - 127
Kaminski, Annett
Creating a multimodal and holistic learning experience with Catherine Rayner's Augustus and His SmileChildren’s Literature in English Language Education. Bd. 8. H. 2. 2020 S. 39 - 64
Hansen, Christiane
Ecothriller heroics: Affect and spectatorship in fictions of climate changeJournal of European Popular Culture. Bd. 11. H. 2. 2020 S. 145 - 156
Kaminski, Annett
Goldilocks revisited: From folk tale to picturebook in primary EFLPattison, T. (Hrsg). IATEFL 2019 Liverpool Conference Selections. Faversham: IATEFL 2020
Polzenhagen, Frank
Politisch korrekt, ökologisch richtig, gendergerecht, wissenschaftlich exakt. Ein Problemaufriss zu SprachkorrekturbestrebungenAlbert, Georg ; Bluhm, Lothar ; Schiefer Ferrari, Markus (Hrsg). Political Correctness: Kultur- und sozialgeschichtliche Perspektiven. Baden-Baden: Tectum Wissenschaftsverlag 2020 S. 17 - 44 (LBKS - Landauer Beiträge zur Kultur- und Sozialgeschichte ; 4)
Hansen, Christiane
Rekonfigurationen des Opfer(n)s um 1700: Relationale und prozessuale Perspektiven auf Logiken der Viktimisierung in der englischen ›she-tragedy‹Rudolph, Harriet ; Treskow, Isabella von (Hrsg). Opfer : Dynamiken der Viktimisierung vom 17. bis zum 21. Jahrhundert. Heidelberg: Winter 2020 S. 67 - 81 (Heidelberger Abhandlungen zur mittleren und neueren Geschichte ; Band 26)
Smieja, Birgit; Martin, Isabel
"Let's dance!" Lernen macht Spaß! Fremdsprachenlernen mit Modern Square DanceSmieja, Birgit; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2019 S. 231 - 250
Engelhart, Bernd
Dancing Participles and Phrasals: Contemporary Lexico-grammarPraxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 5. Oldenbourg 2019 S. 12 - 15
Butter, Stella
Die Kunst der Adaption in didaktischer Perspektive: Ford Madox Fords Parade’s End als multimodales NetzwerkNünning, Ansgar ; Basseler, Michael (Hrsg). Fachdidaktik als Kulturwissenschaft : Konzepte, Perspektiven, Projekte. Trier: WVT, Wissenschaftlicher Verlag Trier 2019 S. 17 - 38 (Giessen contributions to the study of culture ; 15)
Starck, Kathleen
Es gibt in den Medien eine GeschlechterhierarchieInterview für den Bundesverband der Medientrainer. Köln. 2019
Pütz, Martin; Mundt, Neele
Expanding the Linguistic Landscape. Linguistic Diversity, Multimodality and the Use of Space as a Semiotic Resource1. Aufl. Bristol: Multilingual Matters 2019
Starck, Kathleen; Luyt, Russel
forthcoming: Political Masculinities and Social TransitionSpecial Issue of Men and Masculinities. Online: SAGE Publications 2019
Kaminski, Annett
Goldilocks revisited - from folk tale to picturebook in primary EFLIATEFL Conference Liverpool, Literature SIG Showcase. 2019
Weyrauch, Oliver; Smieja, Birgit
Grenzen überschreiten durch fächerübergreifendes Lernen: eine EinleitungSmieja, Birgit ; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2019 S. 7 - 12
Birke, Dorothee; Butter, Stella
In Vorbereitung: Themenheft zu Imaginative Geographies of Home: Ambivalent Mobility in Twenty-First Century Literature and CultureLiterary Geographies. Online: wvt 2019
Hansen, Christiane
Indifferent Borders: Confined and Liminal Spaces in Sarah Hall’s 'Bees'Korte, Barbara ; Lojo-Rodriguez, Laura M. (Hrsg). Borders and Border Crossings in the Contemporary British Short Story. Cham: Springer International Publishing 2019 S. 171 - 185
Pütz, Martin; Mundt, Neele
Multilingualism, multimodality and methodology: linguistic landscape research in the context of assemblages, ideologies and (in)visibility: An introductionPütz, Martin; Mundt, Neele (Hrsg). Expanding the Linguistic Landscape. Linguistic Diversity, Multimodality and the Use of Space as a Semiotic Resource. 1. Aufl. Bristol: Multilingual Matters 2019 S. 1 - 22
Liedke, Heidi
MußeMuße. Ein Magazin. www.mussemagazin.de. Bd. 6. H. 1. Online. 2019
Starck, Kathleen; Luyt, Russel
Political Masculinities, Crisis Tendencies and Social Transition. Towards an Understanding of Change.Starck, Kathleen; Luyt, Russel (Hrsg). forthcoming: Special Issue of Men and Masculinties: Political Masculinities and Social Transition. 1. Aufl. Online: SAGE Publications 2019
Hansen, Christiane
Review: C. Schliephake (ed.), Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of AntiquityAnglia. Bd. 137. H. 1. Berlin. 2019 S. 170
Hansen, Christiane
Sprachen des Unverfügbaren: Liebe zwischen Bewunderung, Verehrung Und Faszination Im Englischen Heroic PlayBraun, Lea und Felix Florian Müller (Hrsg). Unsagbarkeit - Sprachen der Liebe in der Literatur der Vormoderne. 1. Aufl. Berlin: de Gruyter 2019 S. 143 - 160
Smieja, Birgit; Burkhart, Lisa
Wortschatzarbeit durch Bewegung: Tanz von der Grundschule bis zur Uni.Falkenhagen, Charlott (Hrsg). Congress Proceedings zur 27. DGFF Konferenz vom 27.-30. September in Jena. N.N.: N.N. 2019 S. 1 - 10
Kaminski, Annett
Young learners’ engagement with multimodal textsELT Journal. Bd. 73. H. 2. Oxford University Press 2019 S. 175 - 185
Butter, Stella
‚Enduring Love‘: Modelle von Liebe im englischsprachigen Gegenwartsroman.Bluhm, Lothar; Müller-Schneider, Thomas; Schiefer Ferrari, Markus; Zuschlag, Christoph (Hrsg). "Das süße Wort: Ich liebe dich": Konstellationen der Liebe in Literatur, Kunst und Wissenschaft. 1. Aufl. Baden-Baden: Tectum Wissenschaftsverlag 2018 S. 263 - 292
Liedke, Heidi
‚The Sheepish Fear of Deserting the Common Track is Upon Us' – The Emotional Assessment of Space and Time in Victorian Guidebooks and Travel Literature.Franchi, Barbara; Mutlu, Elvan (Hrsg). Victorian Spaces and Imperial Travel. 1. Aufl. Cambridge. 2018 S. 132 - 149
Hansen, Christiane
(Un)Fading the Hero in Pre- and Postmodern Cultures of Visual Artifice.Interférences littéraires/Literaire interferenties. Bd. 22. 2018 S. 99 - 111
Starck, Kathleen
A Heavy Sense of Dread. British Cold War Culture.Journal for the Study of British Cultures. Bd. 24. H. 1. Online: Königshausen u. Neumann 2018 S. 3 - 9
Engelhart, Bernd
A Portrait of the Pupil as a Young Artist: Englisch durch Kunst unterrichtenPraxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 1. Oldenbourg/Cornelsen 2018 S. 12 - 15
Hansen, Christiane
Early Modern Compassion. Review: Katherine Ibbett. Compassion’s Edge: Fellow-Feeling and Its Limits in Early Modern France. Philadelphia PA: U of Pennsylvania P, 2018.helden. heroes. héros. E-Journal zu Kulturen des Heroischen. Bd. 6. H. 2. Freiburg. 2018 S. 29 - 32
Smieja, Birgit; Weyrauch, Oliver
Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und PraxisBerlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2018 292 S.
Hansen, Christiane
Gendering Fear. Heroic Figurations and Fearful Imagination in Restoration Drama.Hauck, Carolin et al. (Hrsg). Tracing the Heroic Through Gender. Würzburg: Ergon 2018 S. 75 - 92
Kaminski, Annett
Goldilocks and the Three Bears: ein Märchen aus der Schatztruhe des englischsprachigen KulturraumesSmieja, B.; Weyrauch, O. (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin; Bern; Wien: Peter Lang 2018 S. 157 - 180
Engelhart, Bernd
Human Rights Education im Angesicht von refugees: zu Potential und Notwendigkeit authentischer Materialien im EnglischunterrichtBahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung: Handreichung für Schule und Unterricht. Ostfildern: Grünewald 2018 S. 137 - 150
Keiling, Tobias; Krause, Robert; Liedke, Heidi
Muße und Moderne1. Aufl. Tübingen: Mohr Siebeck 2018 276 S.
Butter, Stella
Riskante Körper: Der zeitgenössische amerikanische Medizinthriller als Gattung der Risikokommunikation über Biopolitikcon Contzen, Eva; Huff, Tobias; Itzen, Peter (Hrsg). Risikogesellschaften: Literatur- und geschichtswissenschaftliche Perspektiven. 1. Aufl. Bielefeld: transcript 2018 S. 245 - 266
Butter, Stella
The Critique of Modernization in the Contemporary Novel: Imaginaries of Community in Marina Lewycka's The Lubetkin Legacy (2016) and Caryl Phillips's A Distant Shore (2003)Nünning, Vera; Nünning, Ansgar (Hrsg). The British novel in the twenty-first century: cultural concerns - literary developments - model interpretations. 1. Aufl. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 231 - 246
Liedke, Heidi
The Experience of Idling in Victorian Travel Texts, 1850-19011. Aufl. Cham: Palgrave Macmillan 2018 279 S.
Smieja, Birgit
Verstehen - Verständigen - zusammen Handeln. Square Dance und Englischunterricht - nicht nur für die GrundschuleBahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung : Handreichung für Schule und Unterricht. 1. Aufl. Ostfildern: Matthias Grünewald Verlag 2018 S. 252 - 265
Liedke, Heidi
Walking the (Open) City – Vom viktorianischen München ins postmoderne New York.Keiling, Tobias; Krause, Robert; Liedke, Heidi (Hrsg). Muße und Moderne. 1. Aufl. Tübingen: Mohr Siebeck 2018 S. 225 - 244
Starck, Kathleen
'"A Heavy Sense of Dread": British Cold War culturesSpecial Issue of Journal for the Study of British Cultures. Bd. 24. H. 1. Würzburg: Königshausen & Neumann 2017 108 S.
Liedke, Heidi
‚Giving Life the Slip’ – The Potentiality of Modernist London and Woolf as Psychogeographer.First International Conference of the Association for Literary Urban Studies zu „(Im)possible Cities“. Universität Tampere, Finnland. 2017
Hansen, Christiane
›this borrowed shape‹: Barbarische Fremdheit und heroische Täuschung in Elkanah Settles ›The Conquest of China, by the Tartars‹ (1676)Aurnhammer, Achim (Hrsg). Fremde Helden auf europäischen Bühnen 1600–1900. Würzburg. 2017 S. 91 - 108
Lucko, Peter; Peter, Lothar; Polzenhagen, Frank et al.
A Dictionary of Indian English: With a supplement on word-formation patterns. Compiled by Uwe Carls1. Aufl. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag 2017 432 S.
Polzenhagen, Frank; Frey, Sandra
Are marriages made in heaven? A cultural-linguistic case study on Indian-English matrimonialsSharifian, Farzad (Hrsg). Advances in Cultural Linguistics. 1. Aufl. Berlin: Springer 2017 S. 573 - 606 (Cultural Linguistics 1)