Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Institut für fremdsprachliche Philologien (Fach Anglistik)

Kultur- und Sozialwissenschaften (RPTU in Landau) / Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Marktstraße 40, 76829 Landau
  • 06341/280-33200
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  50

Kaminski, Annett

Conducting Story-Based Activities in Times of Social Distancing

Stadler-Heer, Sandra; Paran, Amos (Hrsg). Taking Literature and Language Learning Online: New Perspectives on Teaching, Research and Technology. London: Bloomsbury Academic 2022 S. 115 - 136


Kaminski, Annett

Navigating a Road to Recovery in Primary EFL: Student Teachers' Observations During the COVID-19 Pandemic

ELLME 2022 International Conference: Future Challenges in Early Language Learning & Multilingual Education. Granada. 2022


Polzenhagen, Frank; Hans-Georg, Wolf

Culture-specific conceptualisations of corruption in African English: Linguistic analyses and pragmatic applications

Sadeghpour, Marzieh ; Sharifian, Farzad (Hrsg). Cultural Linguistics and World Englishes. Singapore: Springer Nature 2021 S. 361 - 399 (Cultural Linguistics)



Polzenhagen, Frank

Family Matters: Cultural-linguistic Investigations into the Domain of Family in Indian English

Sadeghpour, Marzieh ; Sharifian, Farzad (Hrsg). Cultural Linguics and World Englishes. Singapore: Springer Singapore 2021 S. 217 - 238 (Cultural Linguistics)


Hansen, Christiane

Fictions of Disaster: Climate Change and the Imaginary in a Framework of Transformative Literacy

Bartosch, Roman (Hrsg). Towards Transformative Literature Pedagogy. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2021 S. 125 - 142 (DiLiKuS - ; 3)


Hansen, Christiane

Robin Hood

Buhr, Christian ; Waltenberger, Michael ; Zegowitz, Bernd (Hrsg). Mittelalter-Rezeption im Musiktheater : Ein stoffgeschichtliches Handbuch. Berlin ; Boston: de Gruyter 2021 S. 110 - 127


Kaminski, Annett

Creating a multimodal and holistic learning experience with Catherine Rayner's Augustus and His Smile

Children’s Literature in English Language Education. Bd. 8. H. 2. 2020 S. 39 - 64


Hansen, Christiane

Ecothriller heroics: Affect and spectatorship in fictions of climate change

Journal of European Popular Culture. Bd. 11. H. 2. 2020 S. 145 - 156


Kaminski, Annett

Goldilocks revisited: From folk tale to picturebook in primary EFL

Pattison, T. (Hrsg). IATEFL 2019 Liverpool Conference Selections. Faversham: IATEFL 2020


Polzenhagen, Frank

Politisch korrekt, ökologisch richtig, gendergerecht, wissenschaftlich exakt. Ein Problemaufriss zu Sprachkorrekturbestrebungen

Albert, Georg ; Bluhm, Lothar ; Schiefer Ferrari, Markus (Hrsg). Political Correctness: Kultur- und sozialgeschichtliche Perspektiven. Baden-Baden: Tectum Wissenschaftsverlag 2020 S. 17 - 44 (LBKS - Landauer Beiträge zur Kultur- und Sozialgeschichte ; 4)


Hansen, Christiane

Rekonfigurationen des Opfer(n)s um 1700: Relationale und prozessuale Perspektiven auf Logiken der Viktimisierung in der englischen ›she-tragedy‹

Rudolph, Harriet ; Treskow, Isabella von (Hrsg). Opfer : Dynamiken der Viktimisierung vom 17. bis zum 21. Jahrhundert. Heidelberg: Winter 2020 S. 67 - 81 (Heidelberger Abhandlungen zur mittleren und neueren Geschichte ; Band 26)


Smieja, Birgit; Martin, Isabel

"Let's dance!" Lernen macht Spaß! Fremdsprachenlernen mit Modern Square Dance

Smieja, Birgit; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2019 S. 231 - 250


Engelhart, Bernd

Dancing Participles and Phrasals: Contemporary Lexico-grammar

Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 5. Oldenbourg 2019 S. 12 - 15


Butter, Stella

Die Kunst der Adaption in didaktischer Perspektive: Ford Madox Fords Parade’s End als multimodales Netzwerk

Nünning, Ansgar ; Basseler, Michael (Hrsg). Fachdidaktik als Kulturwissenschaft : Konzepte, Perspektiven, Projekte. Trier: WVT, Wissenschaftlicher Verlag Trier 2019 S. 17 - 38 (Giessen contributions to the study of culture ; 15)


Starck, Kathleen

Es gibt in den Medien eine Geschlechterhierarchie

Interview für den Bundesverband der Medientrainer. Köln. 2019



Starck, Kathleen; Luyt, Russel

forthcoming: Political Masculinities and Social Transition

Special Issue of Men and Masculinities. Online: SAGE Publications 2019


Kaminski, Annett

Goldilocks revisited - from folk tale to picturebook in primary EFL

IATEFL Conference Liverpool, Literature SIG Showcase. 2019


Weyrauch, Oliver; Smieja, Birgit

Grenzen überschreiten durch fächerübergreifendes Lernen: eine Einleitung

Smieja, Birgit ; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2019 S. 7 - 12



Hansen, Christiane

Indifferent Borders: Confined and Liminal Spaces in Sarah Hall’s 'Bees'

Korte, Barbara ; Lojo-Rodriguez, Laura M. (Hrsg). Borders and Border Crossings in the Contemporary British Short Story. Cham: Springer International Publishing 2019 S. 171 - 185


Pütz, Martin; Mundt, Neele

Multilingualism, multimodality and methodology: linguistic landscape research in the context of assemblages, ideologies and (in)visibility: An introduction

Pütz, Martin; Mundt, Neele (Hrsg). Expanding the Linguistic Landscape. Linguistic Diversity, Multimodality and the Use of Space as a Semiotic Resource. 1. Aufl. Bristol: Multilingual Matters 2019 S. 1 - 22


Liedke, Heidi

Muße

Muße. Ein Magazin. www.mussemagazin.de. Bd. 6. H. 1. Online. 2019


Starck, Kathleen; Luyt, Russel

Political Masculinities, Crisis Tendencies and Social Transition. Towards an Understanding of Change.

Starck, Kathleen; Luyt, Russel (Hrsg). forthcoming: Special Issue of Men and Masculinties: Political Masculinities and Social Transition. 1. Aufl. Online: SAGE Publications 2019


Hansen, Christiane

Review: C. Schliephake (ed.), Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of Antiquity

Anglia. Bd. 137. H. 1. Berlin. 2019 S. 170


Hansen, Christiane

Sprachen des Unverfügbaren: Liebe zwischen Bewunderung, Verehrung Und Faszination Im Englischen Heroic Play

Braun, Lea und Felix Florian Müller (Hrsg). Unsagbarkeit - Sprachen der Liebe in der Literatur der Vormoderne. 1. Aufl. Berlin: de Gruyter 2019 S. 143 - 160


Smieja, Birgit; Burkhart, Lisa

Wortschatzarbeit durch Bewegung: Tanz von der Grundschule bis zur Uni.

Falkenhagen, Charlott (Hrsg). Congress Proceedings zur 27. DGFF Konferenz vom 27.-30. September in Jena. N.N.: N.N. 2019 S. 1 - 10


Kaminski, Annett

Young learners’ engagement with multimodal texts

ELT Journal. Bd. 73. H. 2. Oxford University Press 2019 S. 175 - 185


Butter, Stella

‚Enduring Love‘: Modelle von Liebe im englischsprachigen Gegenwartsroman.

Bluhm, Lothar; Müller-Schneider, Thomas; Schiefer Ferrari, Markus; Zuschlag, Christoph (Hrsg). "Das süße Wort: Ich liebe dich": Konstellationen der Liebe in Literatur, Kunst und Wissenschaft. 1. Aufl. Baden-Baden: Tectum Wissenschaftsverlag 2018 S. 263 - 292


Liedke, Heidi

‚The Sheepish Fear of Deserting the Common Track is Upon Us' – The Emotional Assessment of Space and Time in Victorian Guidebooks and Travel Literature.

Franchi, Barbara; Mutlu, Elvan (Hrsg). Victorian Spaces and Imperial Travel. 1. Aufl. Cambridge. 2018 S. 132 - 149


Hansen, Christiane

(Un)Fading the Hero in Pre- and Postmodern Cultures of Visual Artifice.

Interférences littéraires/Literaire interferenties. Bd. 22. 2018 S. 99 - 111


Starck, Kathleen

A Heavy Sense of Dread. British Cold War Culture.

Journal for the Study of British Cultures. Bd. 24. H. 1. Online: Königshausen u. Neumann 2018 S. 3 - 9


Engelhart, Bernd

A Portrait of the Pupil as a Young Artist: Englisch durch Kunst unterrichten

Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 1. Oldenbourg/Cornelsen 2018 S. 12 - 15


Hansen, Christiane

Early Modern Compassion. Review: Katherine Ibbett. Compassion’s Edge: Fellow-Feeling and Its Limits in Early Modern France. Philadelphia PA: U of Pennsylvania P, 2018.

helden. heroes. héros. E-Journal zu Kulturen des Heroischen. Bd. 6. H. 2. Freiburg. 2018 S. 29 - 32


Smieja, Birgit; Weyrauch, Oliver

Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und Praxis

Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2018 292 S.


Hansen, Christiane

Gendering Fear. Heroic Figurations and Fearful Imagination in Restoration Drama.

Hauck, Carolin et al. (Hrsg). Tracing the Heroic Through Gender. Würzburg: Ergon 2018 S. 75 - 92


Kaminski, Annett

Goldilocks and the Three Bears: ein Märchen aus der Schatztruhe des englischsprachigen Kulturraumes

Smieja, B.; Weyrauch, O. (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin; Bern; Wien: Peter Lang 2018 S. 157 - 180


Engelhart, Bernd

Human Rights Education im Angesicht von refugees: zu Potential und Notwendigkeit authentischer Materialien im Englischunterricht

Bahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung: Handreichung für Schule und Unterricht. Ostfildern: Grünewald 2018 S. 137 - 150


Keiling, Tobias; Krause, Robert; Liedke, Heidi

Muße und Moderne

1. Aufl. Tübingen: Mohr Siebeck 2018 276 S.


Butter, Stella

Riskante Körper: Der zeitgenössische amerikanische Medizinthriller als Gattung der Risikokommunikation über Biopolitik

con Contzen, Eva; Huff, Tobias; Itzen, Peter (Hrsg). Risikogesellschaften: Literatur- und geschichtswissenschaftliche Perspektiven. 1. Aufl. Bielefeld: transcript 2018 S. 245 - 266


Butter, Stella

The Critique of Modernization in the Contemporary Novel: Imaginaries of Community in Marina Lewycka's The Lubetkin Legacy (2016) and Caryl Phillips's A Distant Shore (2003)

Nünning, Vera; Nünning, Ansgar (Hrsg). The British novel in the twenty-first century: cultural concerns - literary developments - model interpretations. 1. Aufl. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 231 - 246


Liedke, Heidi

The Experience of Idling in Victorian Travel Texts, 1850-1901

1. Aufl. Cham: Palgrave Macmillan 2018 279 S.


Smieja, Birgit

Verstehen - Verständigen - zusammen Handeln. Square Dance und Englischunterricht - nicht nur für die Grundschule

Bahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung : Handreichung für Schule und Unterricht. 1. Aufl. Ostfildern: Matthias Grünewald Verlag 2018 S. 252 - 265


Liedke, Heidi

Walking the (Open) City – Vom viktorianischen München ins postmoderne New York.

Keiling, Tobias; Krause, Robert; Liedke, Heidi (Hrsg). Muße und Moderne. 1. Aufl. Tübingen: Mohr Siebeck 2018 S. 225 - 244


Starck, Kathleen

'"A Heavy Sense of Dread": British Cold War cultures

Special Issue of Journal for the Study of British Cultures. Bd. 24. H. 1. Würzburg: Königshausen & Neumann 2017 108 S.


Liedke, Heidi

‚Giving Life the Slip’ – The Potentiality of Modernist London and Woolf as Psychogeographer.

First International Conference of the Association for Literary Urban Studies zu „(Im)possible Cities“. Universität Tampere, Finnland. 2017


Hansen, Christiane

›this borrowed shape‹: Barbarische Fremdheit und heroische Täuschung in Elkanah Settles ›The Con­quest of China, by the Tartars‹ (1676)

Aurnhammer, Achim (Hrsg). Fremde Helden auf europäischen Bühnen 1600–1900. Würzburg. 2017 S. 91 - 108


Lucko, Peter; Peter, Lothar; Polzenhagen, Frank et al.

A Dictionary of Indian English: With a supplement on word-formation patterns. Compiled by Uwe Carls

1. Aufl. Leipzig: Leipziger Universitätsverlag 2017 432 S.


Polzenhagen, Frank; Frey, Sandra

Are marriages made in heaven? A cultural-linguistic case study on Indian-English matrimonials

Sharifian, Farzad (Hrsg). Advances in Cultural Linguistics. 1. Aufl. Berlin: Springer 2017 S. 573 - 606 (Cultural Linguistics 1)