Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Institut für fremdsprachliche Philologien (Fach Anglistik)

Kultur- und Sozialwissenschaften (RPTU in Landau) / Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Marktstraße 40, 76829 Landau
  • 06341/280-33200
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Kaminski, Annett

Conducting Story-Based Activities in Times of Social Distancing

Stadler-Heer, Sandra; Paran, Amos (Hrsg). Taking Literature and Language Learning Online: New Perspectives on Teaching, Research and Technology. London: Bloomsbury Academic 2022 S. 115 - 136


Kaminski, Annett

Navigating a Road to Recovery in Primary EFL: Student Teachers' Observations During the COVID-19 Pandemic

ELLME 2022 International Conference: Future Challenges in Early Language Learning & Multilingual Education. Granada. 2022


Polzenhagen, Frank; Hans-Georg, Wolf

Culture-specific conceptualisations of corruption in African English: Linguistic analyses and pragmatic applications

Sadeghpour, Marzieh ; Sharifian, Farzad (Hrsg). Cultural Linguistics and World Englishes. Singapore: Springer Nature 2021 S. 361 - 399 (Cultural Linguistics)



Polzenhagen, Frank

Family Matters: Cultural-linguistic Investigations into the Domain of Family in Indian English

Sadeghpour, Marzieh ; Sharifian, Farzad (Hrsg). Cultural Linguics and World Englishes. Singapore: Springer Singapore 2021 S. 217 - 238 (Cultural Linguistics)


Hansen, Christiane

Fictions of Disaster: Climate Change and the Imaginary in a Framework of Transformative Literacy

Bartosch, Roman (Hrsg). Towards Transformative Literature Pedagogy. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2021 S. 125 - 142 (DiLiKuS - ; 3)


Hansen, Christiane

Robin Hood

Buhr, Christian ; Waltenberger, Michael ; Zegowitz, Bernd (Hrsg). Mittelalter-Rezeption im Musiktheater : Ein stoffgeschichtliches Handbuch. Berlin ; Boston: de Gruyter 2021 S. 110 - 127


Kaminski, Annett

Creating a multimodal and holistic learning experience with Catherine Rayner's Augustus and His Smile

Children’s Literature in English Language Education. Bd. 8. H. 2. 2020 S. 39 - 64


Hansen, Christiane

Ecothriller heroics: Affect and spectatorship in fictions of climate change

Journal of European Popular Culture. Bd. 11. H. 2. 2020 S. 145 - 156


Kaminski, Annett

Goldilocks revisited: From folk tale to picturebook in primary EFL

Pattison, T. (Hrsg). IATEFL 2019 Liverpool Conference Selections. Faversham: IATEFL 2020


Polzenhagen, Frank

Politisch korrekt, ökologisch richtig, gendergerecht, wissenschaftlich exakt. Ein Problemaufriss zu Sprachkorrekturbestrebungen

Albert, Georg ; Bluhm, Lothar ; Schiefer Ferrari, Markus (Hrsg). Political Correctness: Kultur- und sozialgeschichtliche Perspektiven. Baden-Baden: Tectum Wissenschaftsverlag 2020 S. 17 - 44 (LBKS - Landauer Beiträge zur Kultur- und Sozialgeschichte ; 4)


Hansen, Christiane

Rekonfigurationen des Opfer(n)s um 1700: Relationale und prozessuale Perspektiven auf Logiken der Viktimisierung in der englischen ›she-tragedy‹

Rudolph, Harriet ; Treskow, Isabella von (Hrsg). Opfer : Dynamiken der Viktimisierung vom 17. bis zum 21. Jahrhundert. Heidelberg: Winter 2020 S. 67 - 81 (Heidelberger Abhandlungen zur mittleren und neueren Geschichte ; Band 26)


Smieja, Birgit; Martin, Isabel

"Let's dance!" Lernen macht Spaß! Fremdsprachenlernen mit Modern Square Dance

Smieja, Birgit; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2019 S. 231 - 250


Engelhart, Bernd

Dancing Participles and Phrasals: Contemporary Lexico-grammar

Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 5. Oldenbourg 2019 S. 12 - 15


Butter, Stella

Die Kunst der Adaption in didaktischer Perspektive: Ford Madox Fords Parade’s End als multimodales Netzwerk

Nünning, Ansgar ; Basseler, Michael (Hrsg). Fachdidaktik als Kulturwissenschaft : Konzepte, Perspektiven, Projekte. Trier: WVT, Wissenschaftlicher Verlag Trier 2019 S. 17 - 38 (Giessen contributions to the study of culture ; 15)


Starck, Kathleen

Es gibt in den Medien eine Geschlechterhierarchie

Interview für den Bundesverband der Medientrainer. Köln. 2019



Starck, Kathleen; Luyt, Russel

forthcoming: Political Masculinities and Social Transition

Special Issue of Men and Masculinities. Online: SAGE Publications 2019


Kaminski, Annett

Goldilocks revisited - from folk tale to picturebook in primary EFL

IATEFL Conference Liverpool, Literature SIG Showcase. 2019


Weyrauch, Oliver; Smieja, Birgit

Grenzen überschreiten durch fächerübergreifendes Lernen: eine Einleitung

Smieja, Birgit ; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2019 S. 7 - 12



Hansen, Christiane

Indifferent Borders: Confined and Liminal Spaces in Sarah Hall’s 'Bees'

Korte, Barbara ; Lojo-Rodriguez, Laura M. (Hrsg). Borders and Border Crossings in the Contemporary British Short Story. Cham: Springer International Publishing 2019 S. 171 - 185


Pütz, Martin; Mundt, Neele

Multilingualism, multimodality and methodology: linguistic landscape research in the context of assemblages, ideologies and (in)visibility: An introduction

Pütz, Martin; Mundt, Neele (Hrsg). Expanding the Linguistic Landscape. Linguistic Diversity, Multimodality and the Use of Space as a Semiotic Resource. 1. Aufl. Bristol: Multilingual Matters 2019 S. 1 - 22


Liedke, Heidi

Muße

Muße. Ein Magazin. www.mussemagazin.de. Bd. 6. H. 1. Online. 2019


Starck, Kathleen; Luyt, Russel

Political Masculinities, Crisis Tendencies and Social Transition. Towards an Understanding of Change.

Starck, Kathleen; Luyt, Russel (Hrsg). forthcoming: Special Issue of Men and Masculinties: Political Masculinities and Social Transition. 1. Aufl. Online: SAGE Publications 2019