ZFL - Zentrum für Lehrerbildung
Universität Koblenz
- 0261/287-2900
Werle, Yvonne; Wunderlich, Sarah; Kexel, Felicitas et al.
Digital gestützte Lehr-Lern-Ressourcen in CLIL-basierten CRISPR/Cas-LaboreinheitenJulian Aufenanger;Michael Bigos (Hrsg). Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Corona als Katalysator?! - Tagungsband. 10. bis 14. Oktober 2022; online. Weinheim: Beltz Juventa 2023 S. 164 - 179
Rahe, Martina; Schürmann, Linda; Jansen, Petra
Self-concept explains gender differences in mental rotation performance after stereotype activation.Frontiers in Psychology. Bd. 14. Lausanne: Frontiers Research Foundation 2023 S. 1168267
Ruthsatz, Vera; Rahe, Martina; Schürmann, Linda et al.
Girls’ stuff, boys’ stuff and mental rotation: fourth graders rotate faster with gender-congruent stimuliJournal of Cognitive Psychology. Bd. 31. H. 2. Abingdon: Taylor & Francis 2019 S. 225 - 239
Rahe, Martina; Ruthsatz, Vera; Schürmann, Linda et al.
The effects of feedback on the gender differences in the performance in a chronometric mental-rotation testJournal of Cognitive Psychology. Bd. 31. H. 4. Abingdon: Taylor & Francis 2019 S. 467 - 475
Fein, Felicitas; Juchem-Grundmann, Constanze
Fachsprache in der Fremdsprache – Vermittlung von Fachsprache für angehende CLIL-LehrkräfteCaruso, Celestine Gilda ; Hofmann, Judith ; Rohde, Andreas ; Schick, Kim (Hrsg). Sprache im Unterricht : Ansätze, Konzepte, Methoden. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier 2018 S. 15 - 30
Pilypaitytė, Lina; Siller, Hans-Stefan
Hybrid Spaces - Zusammenarbeit zwischen Universität, Schulen und Studienseminaren zum Zweck der LehrerprofessionalisierungPilypaitytė, Lina ; Siller, Hans-Stefan (Hrsg). Schulpraktische Lehrerprofessionalisierung als Ort der Zusammenarbeit. Wiesbaden: Springer VS 2018 S. 1 - 12
Pilypaitytė, Lina
Praktikumsbuch: Nutzung und subjektive EinschätzungPilypaitytė, Lina ; Siller, Hans-Stefan (Hrsg). Schulpraktische Lehrerprofessionalisierung als Ort der Zusammenarbeit. Wiesbaden: Springer VS 2018 S. 69 - 87
Pilypaityte, Lina; Siller, Hans-Stefan
Schulpraktische Lehrerprofessionalisierung als Ort der ZusammenarbeitWiesbaden: Springer VS 2018
Schürmann, Linda; Rahe, Martina; Quaiser-Pohl, Claudia
Solving a psychometric mental-rotation test with or without experience: better performance of males in the second part of the MRT2018
Pilypaitytė, Lina; Rosenberg, Hannah
Studium, Beruf(-srolle) und PraxisPilypaitytė, Lina ; Siller, Hans-Stefan (Hrsg). Schulpraktische Lehrerprofessionalisierung als Ort der Zusammenarbeit. Wiesbaden: Springer VS 2018 S. 89 - 108
Rahe, Martina; Ruthsatz, Vera; Schürmann, Linda et al.
Are men's and women's self-evaluations of their spatial abilities related to their performance in a mental-rotation test?Thomas Goschke;Annette Bolte;Clemens Kirschbaum (Hrsg). TeaP 2017 Abstracts of the 59th Conference of Experimental Psychologists. Dresden, Germany. March 26 - 29, 2017. Lengerich: Papst Science Publishers 2017 S. 307
Ruthsatz, Vera; Rahe, Martina; Schürmann, Linda et al.
Gender differences in mental-rotation tests: Do men benefit from cube figures as they are stereotypically masculine?Thomas Goschke;Annette Bolte;Clemens Kirschbaum (Hrsg). TeaP 2017 Abstracts of the 59th Conference of Experimental Psychologists. Dresden, Germany. March 26 - 29, 2017. Lengerich: Papst Science Publishers 2017 S. 305 - 306
Schürmann, Linda; Quaiser-Pohl, Claudia; Ruthsatz, Vera et al.
Blood hormone levels of estradiol and testosterone, mental-rotation performance and aptitude-related attitudes in (pre)puberty2016
Quaiser-Pohl, Claudia; Ruthsatz, Vera; Rahe, Martina et al.
Can holiday camps in the STEM field improve mental-rotation skills?2016
Rahe, Martina; Ruthsatz, Vera; Schürmann, Linda et al.
Gender Differences in Mental-Rotation Tests with Gender Stereotyped Stimulus Material2016