Suche
Kategorie
Erscheinungsjahr
1059 Treffer
×
Publikationen
×
2020
×
Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen
×
Universität Koblenz
×
Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
×
Hochschule Kaiserslautern
- Johann, Verena E.; Karbach, Julia
- Effects of game-based and standard executive control training on cognitive and academic abilities in elementary school children
- Developmental Science. Bd. 23. H. 4. 2020 S. 1 - 30
- Foerster, Frank
- Mündliche Sprache und Schriftsprache am Übergang in die Grundschule
- Pohlmann-Rother, Sanna ; Franz, Ute ; Lange, Sarah (Hrsg). Einblicke in die Forschung - Perspektiven für die Praxis. 2., überarbeitete und erweiterte. Aufl. Köln: Carl Link 2020 S. 175 - 205 (Kooperation von KiTa und Grundschule ; Band 1 ; Handlungsfeld: Organisation & Verwaltung)
- Thielmann, Isabel; Spadaro, Giuliana; Balliet, Daniel
- Personality and prosocial behavior: A theoretical framework and meta-analysis.
- Psychological Bulletin. Bd. 146. H. 1. American Psychological Association (APA) 2020 S. 30 - 90
- Heck, Daniel W.; Thielmann, Isabel; Klein, Sina A. et al.
- On the Limited Generality of Air Pollution and Anxiety as Causal Determinants of Unethical Behavior: Commentary on Lu, Lee, Gino, and Galinsky (2018)
- Psychological Science. Bd. 31. H. 6. SAGE Publications 2020 S. 741 - 747
- Männig, Maria; Koller, Alexander
- Urheberrecht & Kunst
- Pfeffer, Alexandra ; Rauter, Roman (Hrsg). Handbuch Kunstrecht. 2. erw. Aufl. Wien: MANZ´sche Verlags- und Universitätsbuchhandlung 2020 S. 357 - 404
- Smid, C. R.; Karbach, J.; Steinbeis, N.
- Toward a Science of Effective Cognitive Training
- Current Directions in Psychological Science. Bd. 29. H. 6. 2020 S. 531 - 537
- Männig, Maria
- Fotogrammatik: Eine digital-analoge Spurensuche
- Kritische Berichte. Bd. 48. H. 3. Jonas Verlag 2020 S. 107 - 118
- Männig, Maria; Altinoba, Buket
- Figuren der Replikation: Editorial
- Kritische Berichte. Bd. 48. H. 3. Jonas Verlag 2020 S. 3 - 5
- Digel, Susanne; Roth, Jürgen
- A qualitative-experimental approach to functional thinking with a focus on covariation
- Donevska-Todorova, Ana; Faggiano, Eleonora; Trgalova, Jana; Lavicza, Lavicza; Weinhandl, Robert; Clark-Wilson, Alison; Weigand, Hans-Georg (Hrsg). Proceedings of the 10th ERME Topic Conference Mathematics Education in the Digital Age (MEDA) 2020. Linz: Johannes Kepler Universität 2020 S. 167 - 174
- Beaulieu, Michael; Fischer, Klaus; Lorenz, Isabel
- Antioxidant asymmetry and acclimation temperature independently reflect fight outcome in male crickets
- Animal Behaviour. Bd. 167. Amsterdam: Elsevier 2020 S. 221 - 231
- Hübner, Dirk; Gerke, Madlen; Fricke, Roman et al.
- Cypriniform fish in running waters reduce hyporheic oxygen depletion in a eutrophic river
- Freshwater Biology. Bd. 65. H. 9. Oxford: Wiley-Blackwell 2020 S. 1518 - 1528
- Hunter, Anthony; Polberg, Sylwia; Thimm, Matthias
- Epistemic graphs for representing and reasoning with positive and negative influences of arguments
- Artificial Intelligence. Bd. 281. Amsterdam: Elsevier 2020
- Uhl, Benjamin Jakob
- Fragemodus
- Stefan J. Schierholz (Hrsg). Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK) Online. Berlin: De Gruyter 2020
- Hülshoff, Andreas
- Fachspezifisches Interesse und wahrgenommene Unterrichtsqualität in heterogenen Lerngruppen: theoretische Überlegungen und empirische Analysen am Beispiel des Englischunterrichts in der Jahrgangsstufe 9
- Koblenz: Universität Koblenz-Landau 2020
- Hannappel, Ira; Fischer, Klaus
- Grassland intensification strongly reduces butterfly diversity in the Westerwald mountain range, Germany
- Journal of Insect Conservation. Bd. 24. H. 2. Dordrecht: Springer Science + Business Media B.V. 2020 S. 279 - 285
- Uhl, Benjamin
- Literalitätsentwicklung in einer inklusiven Kindertagesstätte. Über eine handlungsentlastende, strukturfokussierte und kulturorientierte Förderung sprachlicher und literarischer Lernprozesse mit textlosen Bilderbüchern
- Jörn Brüggemann;Birgit Mesch (Hrsg). Sprache als Herausforderung - Literatur als Ziel: Kinder und jugendliterarische Texte und Medien als Ressource für sprachsensibles Lernen; Teil 2. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren 2020 S. 305 - 328
- Uhl, Benjamin
- Modul 3: Richtig schreiben
- Elvira Topalović;Benjamin Uhl (Hrsg). Deutsch lernen: Hören - Sprechen - Lesen - Schreiben; Teil: Arbeitsheft 1., Basale Sprachfähigkeiten DaM - DaZ - DaF. Braunschweig: Westermann 2020 S. 62 - 78
- Uhl, Benjamin
- Modul 4: Effektiv Lesen
- Sara Hägi-Mead;Kassem Amani (Hrsg). Deutsch lernen: Hören - Sprechen - Lesen - Schreiben; Teil 2., Erweiterte Sprachfähigkeiten. Braunschweig: Westermann 2020 S. 148 - 196
- Lichtenberg, Nils
- Abstraction of bio-medical surface data for enhanced comprehension and analysis
- Koblenz: Universität Koblenz-Landau 2020
- Hantzschmann, Alena Marcella; Sinsch, Ulrich; Göttlicher, Christa et al.
- Conservation genetics of yellow-bellied toads (Bombina variegata): a matter of geographical scale and isolation
- Conservation Genetics. Bd. 22. H. 1. Dordrecht: Springer 2020 S. 83 - 96
- Uhl, Benjamin Jakob
- Form
- Stefan J. Schierholz (Hrsg). Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK) Online. Berlin: De Gruyter 2020
- Breuch, Bened; Fislake, Martin
- First Steps in Teaching Robotics with Drones
- Wilfried Lepuschitz;Munir Merdan;Gottfried Koppensteiner;Richard Balogh;David Obdržálek (Hrsg). Robotics in Education: Current Research and Innovations. Gorgan: Gorgan University of Agricultural Sciences and Natural Resources 2020 S. 138 - 144
- Hopp, Vanessa; Alavi, Ali Masoudi; Sax, Almuth et al.
- Influence of Aluminum and Boron Orthophosphate on the Setting and the Resulting Structure of Alkali Silicate Binders for Refractory Application
- Ceramics. Bd. 3. H. 1. Basel: MDPI 2020 S. 1 - 11
- Fuchs, Christian
- Kamerabasierte Assistenz für Nutzfahrzeuge
- Koblenz: Universität Koblenz-Landau 2020
- Diodati, Stefano; Walton, Richard I.; Mascotto, Simone et al.
- Low-temperature wet chemistry synthetic approaches towards ferrites
- Inorganic Chemistry Frontiers. Bd. 7. H. 18. Cambridge: Royal Society of Chemistry 2020 S. 3282 - 3314