Starten Sie Ihre Suche...


Wir weisen darauf hin, dass wir technisch notwendige Cookies verwenden. Weitere Informationen
Oliver Mauroner

Prof. Dr. Oliver Mauroner

Fachbereich Wirtschaft, Hochschule Mainz

Lucy-Hillebrand-Str. 2, 55128 Mainz

  • 06131/628-3222
  • 06131/628-93222
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10

Mauroner, Oliver

Social media for the purpose of knowledge creation and creativity management – A study of knowledge workers in Germany

International Journal of Learning and Intellectual Capital. Bd. 13. H. 2/3. 2016 S. 167 - 183


Mauroner, Oliver

Innovation clusters and public policy – The case of research-driven clusters in Germany

American Journal of Industrial and Business Management. Bd. 5. H. 12. 2015 S. 736 - 747


Mauroner, Oliver

Marketing, Vertrieb und Distribution

Konstanz; München: UTB 2015


Mauroner, Oliver

Social Media in Science Marketing - Framework, Instruments, and Strategies. Cases from German Research Institutes

Open Journal of Business and Management. Bd. 2. 2014 S. 250 - 259


Mauroner, Oliver

Spin-offs from public R&D organisations

International Journal of Business and Globalisation. Bd. 11. H. 3. 2013 S. 217 - 242


Mauroner, Oliver

The effects of a lack of social recognition on online communication behavior

Computers in Human Behavior. Bd. 29. H. 3. Elsevier 2013 S. 1065 - 1077


Mauroner, Oliver

Miniaturisierte Endoskopkamera

Bullinger, Hans-Jörg (Hrsg). Fokus Technologiemarkt Technologiepotenziale identifizieren - Marktchancen realisieren. München: Hanser Verlag 2012 S. 327 - 347


Mauroner, Oliver

Social Media im Wissenschaftsmarketing. Strategien und Nutzungskonzepte für Twitter, Blogs und Social Networks

Wissenschaftsmanagement – Zeitschrift für Innovation. Bd. 17. H. 5. 2011 S. 30 - 34


Mauroner, Oliver

Soft starters, research boutiques and product-oriented firms: different business models for spin-off companies

International Journal of Entrepreneurship and Small Business. Bd. 12. H. 4. 2011 S. 479 - 498


Mauroner, Oliver

Innovation as mediator between entrepreneurial orientation and spin-off venture performance

International Journal of Entrepreneurship and Small Business. Bd. 11. H. 4. 2010 S. 472 - 491