Prof. Dr. Jörn Redler
Fachbereich Wirtschaft, Hochschule Mainz
- 06131/628-3209
- 0000-0002-1861-4807
Redler, Jörn
Digital BrandingHolland, Heinrich (Hrsg). Digitales Dialogmarketing. 2. Aufl. Wiesbaden: Springer Gabler 2020 S. 1 - 15
Redler, Jörn; Hurth, Joachim
Gen Z´s Altruism and Performance Values Link to Private Label Preference: First Evidence from a German Drugstore SampleThe Business & Management Review: Proceedings of 9th International Conference on Business & Economic Development (ICBED). Bd. 11. H. 1. Harrow. 2020 S. 50
Redler, Jörn; Pagel, Sven; Scholz, Tobias
Re‑designing adaptive selling strategies: the role of different types of shopping companionsReview of Managerial Science. Bd. 15. 2020 S. 1243 - 1280
Redler, Jörn; Esch, Franz-Rudolf; Kernstock, Joachim et al.
Corporate Brand Management : Marken als Anker strategischer Führung von Unternehmen4., überarbeitete und erweiterte. Aufl. Wiesbaden: Springer Gabler 2019 769 S.
Redler, Jörn
Customer-Oriented Atmospheric Effects of Online Shops: Relevance for Store Brand Management and Initial Scaling Approaches for the German MarketSchmidt H.; Baumgarth C. (Hrsg). Forum Markenforschung 2018: Tagungsband zur Konferenz “DERMARKENTAG” 2018. Wiesbaden. 2019 S. 13 - 34
Redler, Jörn
Grundzüge des Marketing2. überarbeitete. Aufl. Berlin: Berliner Wissenschafts-Verlag 2019 276 S. (Management Basics - BWL für Studium und Karriere ; Band 13)
Redler, Jörn; Esch, Franz-Rudolf; Langner, Tobias et al.
Management von Corporate BrandsEsch, Franz-Rudolf (Hrsg). Handbuch Markenführung. Wiesbaden: Springer Gabler 2019 S. 275 - 303 (Springer Reference Wirtschaft)
Redler, Jörn; Esch, Franz-Rudolf
Management von MarkenallianzenEsch, Franz-Rudolf (Hrsg). Handbuch Markenführung. Wiesbaden: Springer Gabler 2019 S. 459 - 484 (Springer Reference Wirtschaft)
Redler, Jörn; Kim, Seon-Su; Jeck-Schlottmann, Gabi
Messung innerer MarkenbilderEsch, Franz-Rudolf (Hrsg). Handbuch Markenführung. Wiesbaden: Springer Gabler 2019 S. 1153 - 1183 (Springer Reference Wirtschaft)
Redler, Jörn
Online Visual Merchandising (OVM)Wirtschaftswissenschaftliches Studium (WiSt). Bd. 48. H. 10. 2019 S. 52 - 54
Redler, Jörn
Die Store Brand - Einkaufsstätten als Marken verstehen, aufbauen und steuernWiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 2018 0 S.
Redler, Jörn; Holger, Schmidt
How Diverse is Corporate Brand Management Research? Comparing Schools of Corporate Brand Management with Approaches to Corporate StrategyJournal of Product and Brand Management. Bd. 27. H. 2. 2018 S. 185 - 202
Redler, Jörn
Markenanreicherung durch Markenkombinationen und Co-PromotionsKilian, Kilian; Pickenpack, Nils (Hrsg). Mehr Erfolg mit Markenkooperationen: Partnerschaften im Zeitalter die Digitalisierung. 1. Aufl. Göttingen: BusinessVillage 2018 S. 55 - 76
Redler, Jörn; Hurth, Joachim
Retail Brand Experience: Adding Value via Systematic Experience Design in RetailingMarketing Review St. Gallen. Bd. 5. 2018 S. 20 - 29
Schmidt, Holger J.; Redler, Jörn
Equally diverse? Investigating the Congruence of Brand Management Research Schools with Approaches to Corporate StrategyBaumgarth, Carsten; Schmidt, Holger J. (Hrsg). Forum Markenforschung 2016. Wiesbaden: Springer Gabler 2017 S. 79 - 100
Redler, Jörn
Point-of-Purchase-Kommunikation – Begriff, Zielfelder und Bedeutung für Store BrandsTransfer – Werbeforschung & Praxis. Bd. 63. H. 2. 2017 S. 36 - 44
Redler, Jörn
Brand alliances: Building block for scientific organisations´ marketing strategyminib. Bd. 19. H. 1. 2016 S. 59 - 94
Redler, Jörn; Petra, Morschheuser
Reputation Management for Scientific Organizations – Framework Development and Exemplificationminib. Bd. 18. H. 4. 2015 S. 1 - 36
Redler, Jörn; Esch, Franz-Rudolf; Tomczak, Torsten et al.
Corporate Brand Management3. Aufl. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden 2014 0 S.
Redler, Jörn
Markenführung und DialogmarketingHolland, Heinrich (Hrsg). Digitales Dialogmarketing - Grundlagen, Strategien, Instrumente. Wiesbaden: Springer Gabler 2014 S. 153 - 172
Redler, Jörn
Grundzüge des MarketingsBerlin: BWV, Berliner Wiss.-Verl. 2012 0 S. (Management Basics - BWL für Studium und Karriere ; Bd. 13)
Redler, Jörn; Franz, Esch; Tobias, Langner et al.
The Brand Anchoring Effect: A Judgement Bias Resulting From Brand Awareness and Temporary AccessibilityPsychology & Marketing. Bd. 26. H. 4. 2009 S. 383 - 396
Redler, Jörn; Franz, Esch; Tobias, Langner et al.
The Brand Anchoring Effect: A Judgement Bias Resulting from Brand Awareness and Temporary AccessibilityAdvances in Consumer Research. Bd. 43. 2007 S. 498 - 499
Redler, Jörn
Management von Markenallianzen : eine Analyse unter besonderer Berücksichtigung der Urteilsbildung der KonsumentenBerlin: Logos-Verl. 2003 296 S.