Smieja, Birgit; Martin, Isabel
"Let's dance!" Lernen macht Spaß! Fremdsprachenlernen mit Modern Square DanceSmieja, Birgit; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht: Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin: Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften 2019 S. 231 - 250
Weyrauch, Oliver; Smieja, Birgit
Grenzen überschreiten durch fächerübergreifendes Lernen: eine EinleitungSmieja, Birgit ; Weyrauch, Oliver (Hrsg). Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und Praxis. Berlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2019 S. 7 - 12
Smieja, Birgit; Burkhart, Lisa
Wortschatzarbeit durch Bewegung: Tanz von der Grundschule bis zur Uni.Falkenhagen, Charlott (Hrsg). Congress Proceedings zur 27. DGFF Konferenz vom 27.-30. September in Jena. N.N.: N.N. 2019 S. 1 - 10
Smieja, Birgit; Weyrauch, Oliver
Fächerübergreifender Grundschulunterricht : Beiträge aus Theorie und PraxisBerlin ; Bern ; Wien: Peter Lang 2018 292 S.
Smieja, Birgit
Verstehen - Verständigen - zusammen Handeln. Square Dance und Englischunterricht - nicht nur für die GrundschuleBahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung : Handreichung für Schule und Unterricht. 1. Aufl. Ostfildern: Matthias Grünewald Verlag 2018 S. 252 - 265
Smieja, Birgit; Mathangwane, Joyce T.
The development of English in Botswana : language policy and educationKirkpatrick, Andy (Hrsg). The Routledge handbook of world Englishes. Oxford: Routledge [u.a.] 2010 S. 1 - 22 (Routledge handbooks in applied linguistics)
Smieja, Birgit
The effect of language policy on language attitudes : a case study of young Khoesan language speakers in BotswanaWalt, Christa van der (Hrsg). Living through Languages : an African tribute to René Dirven. Stellenbosch: SUN-Press 2007 S. 37 - 53
Weideman, Albert; Smieja, Birgit
Empowerment through language and education : cases and case studies from North America, Europe, Africa and JapanFrankfurt am Main: Lang 2006 0 S.
Smieja, Birgit; Weideman, Albert
Introduction: Language, empowerment and education - an enduring concernWeideman, Albert (Hrsg). Empowerment through language and education : cases and case studies from North America, Europe, Africa and Japan. Frankfurt: P. Lang 2006 S. IX - XI
Smieja, Birgit; Batibo, Herman M.
Language attitudes among young minority language speakers in BotswanaPULA : Botswana journal of African studies. Bd. 21. Gaborone: Univ. of Botswana, Nat. Inst. of Development Research and Documentation 2006 S. 66 - 74
Smieja, Birgit
Quo vadis, IFA? : eine erste Zwischenbilanz zum früh-beginnenden Fremdsprachenunterricht in Rheinland-PfalzBeiträge zur Fremdsprachenvermittlung : bzf / hrsg. vom Institut für Fremdsprachliche Philologien der Universität Koblenz-Landau. In Zusammenarbeit mit dem Sprachlehrinstitut der Universität Konstanz. Bd. 45. Landau [u.a.]: Inst. für Fremdsprachl. Philologien 2006 S. 15 - 42
Smieja, Birgit
Rezension zu: Rück, Heribert: Fremdsprachen in der Grunschule : Französisch und Englisch. - Landau : Knecht. - 2004Beiträge zur Fremdsprachenvermittlung : bzf / hrsg. vom Institut für Fremdsprachliche Philologien der Universität Koblenz-Landau. In Zusammenarbeit mit dem Sprachlehrinstitut der Universität Konstanz. Bd. 44. Landau [u.a.]: Univ. Koblenz-Landau, Inst. 2006 S. 131 - 134
Bromber, Katrin; Smieja, Birgit
Globalisation and African languages : risks and benefits ; dedicated to Karsten Legère on the occasion of his 60th birthdayBerlin u.a.: Mouton de Gruyter 2004 326 S. (Trends in linguistics : Studies and monographs ; 156)
Bromber, Katrin; Smieja, Birgit
IntroductionBromber, Katrin (Hrsg). Globalisation and African languages : risks and benefits. Berlin: Mouton de Gruyter 2004 S. 1 - 6
Smieja, Birgit; Bromber, Katrin
Karsten Legère - African language studies on the move : a short biographyBromber, Katrin (Hrsg). Globalisation and African languages : risks and benefits ; [dedicated to Karsten Legère on the occasion of his 60th birthday]. Berlin [u.a.]: Mouton de Gruyter 2004 S. XIX - XL
Smieja, Birgit
Democratisation vs language shift and its implications for minority languages in BotswanaLegère, Karsten (Hrsg). Talking freedom : language and democratisation in the SADC Region. Windhoek: Gamsberg Macmillan 2003 S. 211 - 224
Smieja, Birgit
Language pluralism in Botswana - hope or hurdle? : A sociolinguistic survey on language use and language attitudes in Botswana with special reference to the status and use of EnglishFrankfurt am Main u.a.: Lang 2003 407 S. (Duisburg papers on research in language and culture ; 49)
Smieja, Birgit
Rezension zu: Nyati-Ramahobo, Lydia: The national language. Gaborone 1999Current issues on in language planning. Bd. 2. H. 1. 2001 S. 119 - 128
Smieja, Birgit
Von der Sprachverschiebung zum Sprachtod: Können Botswanas Minoritätssprachen gerettet werden?ELIS_e : Essener linguistische Skripte - elektronisch ; E-Papiere zu Sprachwissenschaft und Sprachdidaktik. Bd. 1. H. 1. Essen: Univ. 2001 S. 59 - 88
Batibo, Herman M.; Smieja, Birgit
Botswana : the future of the minority languagesFrankfurt am Main u.a.: Lang 2000 292 S. (Duisburger Arbeiten zur Sprach- und Kulturwissenschaft ; 40)
Smieja, Birgit
Codes-witching in Botswana : exception or rule?Batibo, Herman M. (Hrsg). Botswana : the future of the minority language. Frankfurt am Main: Lang 2000 S. 153 - 175
Mathangwane, Joyce T.; Smieja, Birgit
Future trends in the Botswana media : the destiny of minority languagesBatibo, Herman M. (Hrsg). Botswana : the future of the minority languages. Frankfurt am Main: Lang 2000 S. 105 - 125
Batibo, Herman M.; Smieja, Birgit
IntroductionBatibo, Herman M. (Hrsg). Botswana : the future of the minority languages. Frankfurt am Main: Lang 2000 S. XIII - XXIII
Smieja, Birgit; Batibo, Herman M.
Language shift tendencies of minority language users in Botswana : fashion or rule?Batibo, Herman M. (Hrsg). Botswana : the future of the minority languages. Frankfurt am Main: Lang 2000 S. 35 - 54
Smieja, Birgit
Codeswitching and language shift in Botswana : indicators for language change and language death? ; A progress reportReview of applied linguistics. Bd. 123/124. Leuven. 1999 S. 125 - 160