Maas, Philipp; Schleppi, Selina; Engelhart, Bernd
Phonetic imaging in the English classroom: Mapping and modelling acoustic landscapes of non-native vocal tractsReif, Monika; Mundt, Neele; Polzenhagen, Frank (Hrsg). Explorations into Language, Literature and Culture. Studies in Honour of Martin Pütz. 1. Aufl. Berlin: Peter Lang 2024 S. 137 - 160 (Duisburg Papers on Research in Language and Culture)
Engelhart, Bernd
Landau TEFL Channel (@landauteflchannel)RPTU (Hrsg). Kaiserslautern. 2022 Webpage
Engelhart, Bernd
Dancing Participles and Phrasals: Contemporary Lexico-grammarPraxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 5. Oldenbourg 2019 S. 12 - 15
Engelhart, Bernd; Hofer, Achim
‘Let my people go!’ – einen alten Song neu hörenKatechetische Blätter. Bd. 2018. H. 1. Matthias Grünewald 2018 S. 39 - 43
Engelhart, Bernd
A Portrait of the Pupil as a Young Artist: Englisch durch Kunst unterrichtenPraxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 1. H. 1. Oldenbourg/Cornelsen 2018 S. 12 - 15
Engelhart, Bernd
Human Rights Education im Angesicht von refugees: zu Potential und Notwendigkeit authentischer Materialien im EnglischunterrichtBahr, Matthias; Reichmann, Bettina; Schowalter, Christine (Hrsg). Menschenrechtsbildung: Handreichung für Schule und Unterricht. Ostfildern: Grünewald 2018 S. 137 - 150
Engelhart, Bernd
Art and music in the English classroom : a coursebook for students and lecturersTrier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier 2017 165 S. (Teaching English studies for the master's degree ; Volume 1)
Engelhart, Bernd
“A Postmodern Version/Vision of the Baroque Gesamtkunstwerk: Peter Greenaway’s The Draughtsman’s Contract in the Interdisciplinary Classroom.”Müller, Anja; Hescher, Achim; Uebel, Anke; (Hrsg). Representing Restoration, Enlightenment and Romanticism: Studies in New-Eighteenth-Century Literature and Film in Honour of Hans-Peter Wagner. Trier: Wiss. Verl. Trier 2014 S. 213 - 227
Engelhart, Bernd
"Grammar Charms. Selbst verfasste grimoires in der Sekundarstufe."Praxis Fremdsprachenunterricht Englisch. Bd. 2/2013. H. 2/2013. Oldenbourg/Cornelsen 2013 S. 7 - 10
Engelhart, Bernd
"Going aesthetic: sound art and the development of oracy."http://www.englishoracystudio.net/Rationale (Hrsg). Teaching English. s.l. 2012
