Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Natural Chemistry - Outdoors!

Green Teacher. Bd. 109. H. 1. 2016 S. 39 - 42

Erscheinungsjahr: 2016

Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz (Übersichtsartikel)

Sprache: Englisch

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


here is a broad consensus that experiences in nature positively affect physical and mental health and social development. Children who play outside several times a week are generally happier than those who don’t, especially if those outdoor settings are stimulating ones. Since youth now spend an increasing amount of time in a virtual world, too often they become alienated from nature. And they experience fewer sensory opportunities than those who have regular contact with the natural world.

  • Chemistry
  • Nature

Klassifikation


DFG Fachgebiet:
Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung

DDC Sachgruppe:
Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Verbundene Forschungsprojekte


Verknüpfte Personen


Alexander Engl