
Egetenmeyr, Veronika; Riemenschneider, Jakob
Civil Unrest in Long Late Antiquity : Approaching a Fragmented Phenomenonal-Masāq : journal of the medieval Mediterranean. London: Routledge 2025
Egetenmeyr, Veronika
Giulia Marolla, Sidonius. Letters Book 5, Part 1. Text, Translation, and Commentary. (Edinburgh Studies in Later Latin Literature.) Edinburgh, Edinburgh University Press 2023Historische Zeitschrift. Bd. 319. H. 2. Berlin: De Gruyter 2024 S. 386 - 388
Egetenmeyr, Veronika
Rezension zu: Confronting identities in the Roman empire: assumptions about the other in literary evidence José Luís Brandão, Cláudia Afonso Teixeira, Ália Rosa Rodrigues, Confronting identities in the Roman empire: assumptions about the other in literary evidence. New York: Bloomsbury Academic, 2023. Pp. 384. ISBN 9781350353985.Bryn Mawr Classical Review. H. 10. Bryn Mawr (Pennsylvania): Bryn Mawr College 2024
Egetenmeyr, Veronika
Rezension zu: Johanna Schenk: Traditionsbezug und Transformation: Die Briefe des Avitus von Vienne als Inszenierungen eines spätantiken Bischofs. Stuttgart 2021, 291 S., 56,00 €, ISBN 9783515128728.H-Soz-Kult. H. 05.02.2024. Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin 2024
Egetenmeyr, Veronika
Eucherius of Lyon and the Educational Communities of LérinsTabea L. Meurer; Veronika Egetenmeyr (Hrsg). Gallia docta? : Education and In-/Exclusion in Late Antique Gaul. Tübingen: Mohr Siebeck 2023 S. 39 - 68
Meurer, Tabea L.; Egetenmeyr, Veronika
Gallia docta? : Education and In-/Exclusion in Late Antique GaulTübingen: Mohr Siebeck 2023 429 S.
Egetenmeyr, Veronika; Meurer, Tabea L.
Introduction: Approaches to Education and In-/ExclusionTabea L. Meurer; Veronika Egetenmeyr (Hrsg). Gallia docta? : Education and In-/Exclusion in Late Antique Gaul. Tübingen: Mohr Siebeck 2023 S. 1 - 38
Egetenmeyr, Veronika
Die Konstruktion der ,Anderen‘: Barbarenbilder in den Briefen des Sidonius ApollinarisWiesbaden: Harrassowitz 2022 452 S. (Philippika: Altertumswissenschaftliche Abhandlungen, Bd. 165)
Egetenmeyr, Veronika
Constructing Emotions and Creating Identities: Emotional Persuasion in the Letters of Sidonius Apollinaris and Ruricius of Limoges,M. Fafinski/J. Riemenschneider (Hrsg.): The Past Through Narratology (Das Mittelalter. Perspektiven mediävistischer Forschung / Beihefte). Bd. 18. H. 16. 2022 S. 75 - 92
Egetenmeyr, Veronika
Henriette Harich-Schwarzbauer/Judith Hindermann (Hrsg.): The Muses and Leisure in Sidonius Apollinaris (Special Issue, Journal of Late Antiquity 13.1, 2020), Johns Hopkins University Press: Baltimore, MD 2020.Plekos. Bd. 23. 2021 S. 459 - 471
