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Prof. Dr. Isabelle Hillebrandt

Fachbereich Wirtschaft, Hochschule Mainz

Lucy-Hilleband-Str.2 , 55128 Mainz, Raum: Raum M 2.10

  • 06131/528-3262
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  50

Hilgert, H.; Diehl, M.; Hillebrandt, Isabelle et al.

Boosting Learning Outcomes in the Digital Era: An Inter-Disciplinary App Prototyping Approach

MMA (Online). online. 2023


Mitzscherling, C.; Hillebrandt, Isabelle

Corporate Social Responsibility Marketing in the Fashion Industry

Summer AMA (Hybrid). San Francisco. 2023


Stöcklin, J.; Hillebrandt, I.

Determining Ideal Timings and Lengths of Advertisements to Optimize Promotional Effectiveness

Winter AMA. Bd. 34. 2023 S. 153 - 164



Hilgert, H.; Stephan, R.; Hillebrandt, Isabelle

Mainzer Forschung zu KI-basierter Markenkommunikation auf der EMAC präsentiert

Jahrbuch-Beitrag, Hochschule Mainz. Mainz. 2023


Hillebrandt, Isabelle

Patagonia oder Persil: Was erwarten Kunden von Unternehmen in Sachen ESG?

ESG Fachtagung. Frankfurt. 2023


Babayigit, E.; Hillebrandt, I.

Potentials and Limitations of Mobile Augmented Reality Applications

Winter AMA. Bd. 34. 2023 S. 1178 - 1181


Stephan, R.; Hilgert, H.; Hillebrandt, I.

Satisfaction with the Use of Chatbots: A cross-generational Comparison

EMAC. Odense. 2023



Herz, M.; Hillebrandt, Isabelle

The Circular Economy and Consumer Brand Perceptions: An Exploratory Approach

Der Markentag. Koblenz. 2023



Diehl, Moritz; Krämer, Hannah; Hillebrandt, Isabelle et al.

18. COEUR-WORKSHOP ZUM THEMA „URBAN LIVING“: URBANE HERAUSFORDERUNGEN LÖSEN

Jahrbuch der Hochschule Mainz. Mainz. 2022


Krämer, H.; Hillebrandt, I.

A Bibliometric Analysis in the Area of Voice Marketing

Summer AMA (Hybrid). Bd. 33. 2022 S. 809 - 811


Schorer, M.; Hillebrandt, I.

Tell Me More:The Importance of Voice Assistants for Marketing and Branding

Summer AMA (Hybrid). Bd. 33. 2022 S. 897 - 913


Krämer, H.; Hillebrandt, I.

The current research status of voice assistants in the context of voice marketing: A systematic literature review

Winter AMA (Online). Bd. 33. 2022 S. 425 - 428


Heyder, C.; Hillebrandt, I.

The Effects of Viral Video Ads on Brand-Related Outcomes

Winter AMA (Online). Bd. 33. 2022 S. 484 - 486


Fröhlich, Jan; Hillebrandt, Isabelle

Welche Rolle hat ein Social Media-Manager?

Forum der Hochschule Mainz. Mainz. 2022


Becht, J.; Hillebrandt, I.

Whats your Purpose: An Analysis of the Effects of Communicating Corporate Purpose

Summer AMA (Hybrid). Bd. 33. 2022 S. 175 - 193


Redler, J.; Hillebrandt, I.; Holland, H.

Zur Überbewertung des Dialogcharakters von Social Media

Transfer: Zeitschrift für Kommunikation und Markenführung. Bd. 88. H. 1. 2022 S. 16 - 23



Heyder, Charlotte; Hillebrandt, Isabelle

Short Vertical Videos Going Viral on TikTok: An Empirical Study and Sentiment Analysis

Forum Markenforschung 2021: Tagungsband der Konferenz DERMARKENTAG. Wiesbaden. 2021 S. 121 - 150