Prof. em. Dr. Dr. Hans-Peter Wagner
Institut für fremdsprachliche Philologien (Fach Anglistik), Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
- 06341/280-33 202
- 06341/280-33 463
Wagner, Hans-Peter
How to Deconstruckt Joyce: Epiphany and the Woman in the SeaWachtel, Albert (Hrsg). Insights: James Joyce. 2.000. Aufl. Ipswich, Massachusetts: Salem Press 2013 S. 1 - 15
Wagner, Hans-Peter
William Hogarth : das graphische Werk ; ein kommentierter AuswahlkatalogTrier: WVT, Wiss. Verl. Trier 2013 209 S.
Wagner, Hans-Peter
William Hogarth als Apokalyptiker — eine (de)konstruktivistische Lektüre von Tail Piece — The Bathos (1764)Bluhm, Lothar et al. (Hrsg). Untergangsszenarien. Berlin: Akademie Verlag 2013 S. 97 - 114
Wagner, Hans-Peter
Engraving the Eighteenth-century Blues: Hogarth's Representation of DepressionStudies in the Literary Imagination. Bd. 44. H. 1. 2011 S. 19 - 41
Wagner, Hans-Peter
Taste and the senses in the eighteenth centuryTrier: WVT, Wiss. Verl. Trier 2011 404 S.
Wagner, Hans-Peter
Hogarth and the otherMeyer, Michael (Hrsg). Word & image in colonial and postcolonial literatures and cultures. Amsterdam u.a.: Rodopi 2009 S. 21 - 46
Wagner, Hans-Peter
The ruin and the sketch in the eighteenth centuryTrier: Wiss. Verl. Trier 2008 286 S.
Wagner and Frederic Ogee (eds.), Peter
Representation and performance in the eighteenth centuryTrier: WVT, Wissenschaftlicher Verlag Trier 2006 305 S. (Landau Paris studies on the eighteenth century ; Vol. 1)
Wagner, Hans-Peter
William Blake and the IconotextWalter Pape (Hrsg). Festschrift für Frederick Burwick: A View in the Rear-Mirror. 500. Aufl. Trier: WVT, Wissenschaftlicher Verlag Trier 2006 S. 39 - 62 (Studien zur englischen Romantik ; N.F., Bd. 3)
Wagner, Hans-Peter
Pinter and the Ugly Face of Egoism/CapitalismHouswitschka, Christoph (Hrsg). Literary views on post-wall Europe : essays in honour of Uwe Böker. Trier: WVT, Wissenschaftlicher Verlag Trier 2005 S. 215 - 228
Wagner, Hans-Peter
A history of British, Irish and American literature[Elektronische Ressource]. Aufl. 2004 1 S. (Lighthouse unlimited ; 43)
Wagner, Hans-Peter
Gendering Science: Joseph Wright of Derby's An Experiment on a Bird in the Air PumpBode, Christoph (Hrsg). Proceedings / Anglistentag 2003 München. Trier: Wiss. Verl. Trier 2004 S. 141 - 149 (Verband Deutscher Anglisten: Proceedings of the conference of the German Association of University Teachers of English ; Vol. 25)
Wagner, Hans-Peter; Carroll, Sandra
Framing women : changing frames of representation from the enlightenment to postmodernism500. Aufl. Tübingen: Niemeyer 2003 346 S.
Wagner, Hans-Peter; Bindman, D.; Ogée, F. et al.
Hogarth: Representing Nature´s MachinesBindman, D.; Ogée, F.; Wagner, P. (Hrsg). Hogarth: Representing Nature´s Machines. Manchester: Manchester University Press 2001 S. 282
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Bindman, D. et al.
Hogarthian Frames: The ´New´ 18th CenturyBindman, D.; Ogée, F.; Wagner, P. (Hrsg). Hogarth: Representing Nature´s Machines. Manchester, England: Manchester University Press 2001 S. 26
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Bindman, P.
Representations of Time in Hogarth´s Paintings and EngravingsBindman, D., Ogée, F., Wagner, P. (Hrsg). Hogarth: Representing Nature´s Machines. Manchester: Manchester University Press 2001 S. 102-124
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Fort, B. et al.
Spotting the Symptoms: Hogarthian Bodies as Sites of Semantic Ambiguity, in Bernadette Fort and Angela Rosenthal,eds., The Other Hogarth (Princeton: Princeton UP, 2001): 102-120Fort, B.; Rosenthal, A. (Hrsg). The Other Hogarth. Princeton: Princeton University Press 2001 S. 23
Wagner, Peter
How to (Mis)Read Blake: "The Tyger" Once AgainProceedings of the conference of the German Association of University Professors of English. Bd. 20. Tübingen. 1999 S. 269 - 286
Wagner, Peter
I. NUMÉRO SPÉCIAL. - Créations: Penser la science en termes de différences sexuelles : Une expérience sur un oiseau dans une pompe à air de Joseph Wright of DerbyDix-huitième siècle. revue annuelle. Bd. 31. Paris: Presses Univ. de France 1999 S. 283 - 304
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Real, H. J.
Of Painted and Graven Images: On the Function of Pictures in Swift's WritingsReal, H. J. (Hrsg). Papers from the Third Münster Symposium on Jonathan Swift. München: Fink 1997 S. 100-127
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Ogée, F.
The Artist at Work: A (De)constructive View of Hogarth's 'Beer Street'Ogée, F. (Hrsg). The Dumb Show: Image and Society in the Works of William Hogarth. Oxford: The Voltaire Foundation 1997 S. 65-79
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Ogée, F.
The Discourse on Crime in Hogarth's Graphic WorksOgée, F. (Hrsg). The Dumb Show: Image and Society in the Works of William Hogarth. Oxford: La Voltaire Foundation 1997 S. 65-79
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.; Böker, U. et al.
Die Verbrecherbiographie als Prä/Sub/Kon/Text in W. Hogarths 'Industry & Idleness'Böker, U.; Houswitschka (Hrsg). Literatur, Kriminalität und Rechtskultur im 17. und 18. Jahrhundert. Essen: Die blaue Eule 1996 S. 128-155
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.
How to (Mis)Read Hogarth - or Ekphrasis Galore1650-1850. Ideas, Aesthetics, and Inquiries in the Early Modern Era. 1996 S. 203-240
Wagner, Hans-Peter; Wagner, H. - P.
Icons-Texts-Iconotexts: Essays on Ekphrasis and IntermedialityBerlin, New York: Walter de Gruyter 1996 (6)