Univ.-Prof. Dr. Bernhard Reitz
Seminar für Englische Philologie, Johannes Gutenberg-Universität Mainz
- 06131/39-23495/ 22765 (Sekr.)
- 06131/39-20663
Reitz, B.; Reitz, B.; Voigts-Virchow, E.
"´Miseries are political, not personal´: Fay Weldon´s Women and the Quest for Self-Realization"Reitz, B.; Voigts-Virchow, E. (Hrsg). Lineages of the Novel. Essays in Honour of Raimund Borgmeier. Trier: WVT 2000 S. 213-229
Reitz, B.
"As You Like It"Interpretationen. Shakespeare´s Dramen. Reclam Literaturstudium. Stuttgart: Reclam 2000 S. 207-237
Reitz, Bernhard; Voigts-Virchow, Eckart
Lineages of the novel : essays in honour of Raimund BorgmeierTrier: WVT, Wiss. Verl. Trier 2000 260 S.
Reitz, Bernhard
Proceedings Anglistentag 1999 MainzTrier: WVT, Wiss. Verl. Trier 2000 0 S.
Reitz, B.; Patsalides, S.; Sakellaridou, E.
"´Truth comes from the Foundations´: The Emplotment of Greek Myth in Edward Bond´s The Woman"Patsalides, S.; Sakellaridou, E. (Hrsg). (Dis)Placing Classical Theatre. Thessaloniki: University Studio Press 1999 S. 65-72
Reitz, B.; Middeke, M.; Huber, W.
"Dangerous Enthusiasm: The appropriation of William Blake in Adrian Mitchell´s Tyger"Middeke, M.; Huber, W. (Hrsg). Biofictions. The Rewriting of Romantic Lives in Contemporary Fiction and Drama. Rochester, N.Y.: Camden House 1999 S. 50-63
Reitz, B.; Borgmeier, R.
"Joseph Conrad: ´An Outpost of Progress´"Borgmeier, R. (Hrsg). Interpretationen. Englische Short Stories von Thomas Hardy bis Graham Swift. Stuttgart: Reclam 1999 S. 30-41
Reitz, B.; Mennemeier, F. N.
"Oscar Wildes The Importance of Being Earnest und die Schwierigkeit, die Form zu wahren"Mennemeier, F. N. (Hrsg). Die großen Komödien Europas. Tübingen: Francke Verlag 1999 S. 315-338
Reitz, B.; Neumeier, B.
"´Forget things and you´ll go to pieces´: Jüdische Identität zwischen Erinnerung und Annäherung, Utopie und Holocaust im englischen Drama der Gegenwart"Neumeier, B. (Hrsg). Jüdische Literatur und Kultur in Großbritannien und den USA nach 1945. Wiesbaden: Harrasowitz Verlag 1998 S. 25-42
Reitz, B.; Korte, B.; Müller, K. P.
"´Shedding the panty-girdle´: The Women Playwrights and the Issues of Feminism"Korte, B.; Müller, K. P. (Hrsg). Unity in Diversity Revisited? British Literature and Culture in the 1990´s. Tübingen: Gunter Narr Verlag 1998 S. 147-158
Reitz, B.
"Barker et la critique"Alternatives Théatrales. Bd. Alternatives Théatrales. 1998 S. 15-17
Reitz, B.; Böker, U.; Sauer, H.
"Granite Crucibles: The Theatre of Howard Barker"Böker, U.; Sauer, H. (Hrsg). Anglistentag 1996 Dresden - Proceedings. Trier: WVT 1997 S. 251-258
Reitz, B.; Mackiewicz, W.; Wolff, D.
"Mrs Thatcher and the playwrights"Mackiewicz, W.; Wolff, D. (Hrsg). British Studies in Germany. Essays in Honour of Frank Frankel. Trier: WVT 1997 S. 85-97
Reitz, B.
Willy Russel, Educating Rita [Ed. with introduction and glossary]Reitz, B. (Hrsg). Stuttgart: Reclam 1997
Reitz, B.
"Der Christian gentleman als imperiales Konstrukt in den Afrika-Romanen Henry Rider Haggards"anglistik & englischunterricht 58. Intercultural Studies: Fictions of Empire. Bd. anglistik & englischunterricht 58. Intercultural Studies: Fictions of Empire. 1996 S. 73-90
Reitz, Bernhard
The stamp of humanity : Individuum, Identität, Gesellschaft und die Entwicklung des englischen Dramas nach 1956Trier: WVT, Wiss. Verl. Trier 1993 697 S. (Literatur, Imagination, Realität ; 9)
Reitz, B.
"Beyond Newton´s Universe - Science and Art in Tom Stoppard´s Arcadia."Drama and Reality: Contemporary Drama in English 3. Bd. Drama and Reality: Contemporary Drama in English 3. S. 165-177