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Alexandra Moritz

Prof. Dr. Alexandra Moritz

FB Wirtschaftswissenschaften, Hochschule Koblenz

Konrad-Zuse-Str. 1, 56075 Koblenz, Raum: K013

  • 0261/9528-175
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  10

Ratkoceri, Granit; Moritz, Alexandra; Block, Joern H.

How do investors record and evaluate the climate contributions of cleantech startups in the energy sector?

Stuttgart. 2025


Gnad, Miriam; Steinmetz, Holger; Moritz, Alexandra et al.

Contextual predictors of social and ecological considerations in entrepreneurship : A country-level explorative machine learning approach

Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP. Bd. 2024. H. 2. 2024 S. 121 - 150


Loderer, Anja; Muehlfeld, Katrin; Wilken, Robert et al.

The language barrier as a springboard towards (team) creativity : An exploratory study of foreign language use in teams

International Business Review. Bd. 33. H. 2. 2024 102247


Brauer, Matthias; Jörn, Block; Moritz, Alexandra

Dismissed! Exploratory insights into the relative importance of selection criteria in M&A target screening processes

SMS 43rd Annual Conference. Toronto, Canada. 2023


Moritz, Alexandra; Block, Joern H.; Morina, Fuad

Entrepreneurship in post-conflict countries : a literature review

Review of Managerial Science. Bd. 2023. Springer 2023 S. 1 - 59


Moritz, Alexandra; Graffius, Michael; Felden, Birgit et al.

Unternehmenskäufe und -verkäufe im Rahmen der Nachfolge von KMU in Deutschland – Eine empirische Untersuchung

Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis. Bd. 2023. H. 2. 2023 S. 149 - 185


Moritz, Alexandra; Graffius, Michael; Felden, Birgit et al.

Unternehmenskäufe und -verkäufe im Rahmen der Nachfolge von KMU in Deutschland : Eine empirische Untersuchung

Betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis : BFuP. Bd. 2023. H. 2. 2023 S. 149 - 185


Axel G., Schmidt; Moritz, Alexandra

Werte und Einstellungen mittelständischer Unternehmer : Hemmschuh oder Erfolgsfaktor?

Kleinaltenkamp, Michael ; Gabriel, Lorenz ; Morgen, Julian ; Nguyen, Mi (Hrsg). Marketing und Innovation in disruptiven Zeiten. Wiesbaden: Springer 2023 S. 171 - 202


Hoffmann, Carina; Moritz, Alexandra; Kenning, Peter

More than a financial alternative: discovering equity crowdfunding as a tool for entrepreneurial ventures to acquire loyal customers

International Journal of Entrepreneurship and Small Business. Bd. 47. H. 1. Inderscience Publishers 2022 S. 82 - 108


Naulin, Tamara; Moritz, Alexandra

Value-adding impact of accelerators on startups' development

International Journal of Entrepreneurial Venturing. Bd. 14. H. 6. Inderscience Publishers 2022 S. 699