Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

"First and foremost, we are teachers, not refugees": Requalification measures for internationally trained teachers affected by forced migration

European Educational Research Journal. Bd. 21. H. 2. London: SAGE Publications 2021 S. 278 - 292

Erscheinungsjahr: 2021

Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz

Sprache: Deutsch

Doi/URN: 10.1177/1474904121989473

Volltext über DOI/URN

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


  • Internationally trained teachers (with a forced migration background)
  • legal barriers
  • postgraduate course
  • recognition
  • requalification
  • structural limitations to inclusion in the employment market

Autoren


Proyer, Michelle (Autor)
Pellech, Camilla (Autor)
Obermayr, Tina (Autor)
Kremsner, Gertraud (Autor)
Alexander, Schmölz (Autor)