Prof. Dr. Tim Kaiser
Abteilung Wirtschaftswissenschaft, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau
Oberrauch, Luis; Kaiser, Tim; Seeber, Günther
Measuring economic competence of youth with a short scaleJournal of Economic Psychology. Bd. 97. Elsevier B.V. 2023 102633
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Active learning improves financial education: Experimental evidence from UgandaJournal of Development Economics. Bd. 157. Elsevier B.V. 2022 102870
Oberrauch, Luis; Kaiser, Tim
Cognitive ability, financial literacy, and narrow bracketing in time-preference elicitationJournal of Behavioral and Experimental Economics. Bd. 98. Elsevier B.V. 2022 101844
Kaiser, Tim; Lusardi, Annamaria; Menkhoff, Lukas et al.
Financial education affects financial knowledge and downstream behaviorsJournal of Financial Economics. Bd. 0. Elsevier B.V. 2021 S. 1 - 50
Oberrauch, Luis; Kaiser, Tim
Economic competence in early secondary school: Evidence from a large-scale assessment in GermanyInternational Review of Economics Education. Bd. 35. Elsevier B.V. 2020 100172
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Financial education in schools: A meta-analysis of experimental studiesEconomics of Education Review. Bd. 78. Elsevier B.V. 2020 101930
Kaiser, Tim; Oberrauch, Luis; Seeber, Günther
Measuring economic competence of secondary school students in GermanyThe Journal of Economic Education. Bd. 51. H. 3-4. Informa UK Limited 2020 S. 227 - 242
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Active Learning Fosters Financial Behavior: Experimental EvidenceDIW Discussion Paper No. 1743. Berlin. 2018 S. 1 - 29
Kaiser, Tim
Book Review: "From Microfinance to Inclusive Banking (Reinhard H. Schmidt, Hans Dieter Seibel, Paul Thomes)"Credit and Capital Markets. Bd. 51. H. 1. 2018 S. 171 - 173
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Financial Education in Schools: A Meta-Analysis of Experimental StudiesMunich Society for the Promotion of Economic Research ‐ CESifo GmbH (Hrsg). CESifo Working Paper No. 7395. Poschingerstr. 5, 81679 Munich, Germany. 2018 S. 1 - 38 (CESifo Working Paper No. 7395)
Kaiser, Tim
Finanzielle Sozialisation und finanzielles WissenVierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung. Bd. 86. H. 4. 2018 S. 17 - 30
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Does Financial Education Impact Financial Literacy and Financial Behavior, and If So, When?WORLD BANK ECONOMIC REVIEW. Bd. 31. H. 3. 2017 S. 611 - 630
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?The World Bank (Hrsg). World Bank Policy Research Working Paper No. 8161. Washington, D.C. 2017 (World Bank Policy Research Working Paper Series No. 8161.)
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?DFG CRC TRR 190 - Rationality and Competition Discussion Paper No. 37. Munich, Germany. 2017 (Discussion Papers of the DFG CRC TRR 190)
Kaiser, Tim; Lutter, Andreas
Wahlen als Lern- und Problemfeld im UnterrichtUnterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2017. H. 1. Stuttgart: Klett 2017 S. 8 - 9
Kaiser, Tim; Birke, Franziska; Lutter, Andreas
„Nicht gut genug gewirtschaftet?“ Wie Schülerinnen und Schüler über ordnungspolitische Fragen urteilenUnterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2016. H. 1. 2016 S. 48 - 52
Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas
Does Financial Education Impact Financial Literacy and Financial Behavior, and if So, When?DIW Discission Paper No. 1562. Berlin. 2016
Kaiser, Tim
Workshop Finance and Development 2016Wissenschaft für die Praxis. Bd. 81. 2016 S. 25
Kaiser, Tim
Das Finanzwissen angehender Wirtschafts-lehrpersonen: Ergebnisse eines aktuellen SurveysZeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. Bd. 111. H. 4. 2015 S. 552 - 574
Kaiser, Tim; Lutter, Andreas
Empirische Forschung zu financial literacy – Zugänge – Befunde – DesiderataZeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften. Bd. 6. H. 2. 2015 S. 77 - 95
Kaiser, Tim; Birke, Franziska; Lutter, Andreas
Schülerkonzepte zu ordnungspolitischen Fragen – Eine phänomenographische UntersuchungZeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften. Bd. 6. H. 1. 2015 S. 92 - 110
Kaiser, Tim
Soll der Staat Wettbewerbsverlierer absichern?Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2015. H. 2. 2015 S. 32 - 36
Kaiser, Tim
Rezension zu: Straßner, Veit „Filme im Politikunterricht“Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2. Friedrich-Verlag 2014 S. 53
Kaiser, Tim
Die globale Rolle EuropasUnterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 4. Friedrich-Verlag 2013 S. 46 - 51