Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen
Tim Kaiser

Prof. Dr. Tim Kaiser

Abteilung Wirtschaftswissenschaft, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau

Landau

Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Oberrauch, Luis; Kaiser, Tim; Seeber, Günther

Measuring economic competence of youth with a short scale

Journal of Economic Psychology. Bd. 97. Elsevier B.V. 2023 102633


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Active learning improves financial education: Experimental evidence from Uganda

Journal of Development Economics. Bd. 157. Elsevier B.V. 2022 102870


Oberrauch, Luis; Kaiser, Tim

Cognitive ability, financial literacy, and narrow bracketing in time-preference elicitation

Journal of Behavioral and Experimental Economics. Bd. 98. Elsevier B.V. 2022 101844


Kaiser, Tim; Lusardi, Annamaria; Menkhoff, Lukas et al.

Financial education affects financial knowledge and downstream behaviors

Journal of Financial Economics. Bd. 0. Elsevier B.V. 2021 S. 1 - 50


Oberrauch, Luis; Kaiser, Tim

Economic competence in early secondary school: Evidence from a large-scale assessment in Germany

International Review of Economics Education. Bd. 35. Elsevier B.V. 2020 100172


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Financial education in schools: A meta-analysis of experimental studies

Economics of Education Review. Bd. 78. Elsevier B.V. 2020 101930


Kaiser, Tim; Oberrauch, Luis; Seeber, Günther

Measuring economic competence of secondary school students in Germany

The Journal of Economic Education. Bd. 51. H. 3-4. Informa UK Limited 2020 S. 227 - 242


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Active Learning Fosters Financial Behavior: Experimental Evidence

DIW Discussion Paper No. 1743. Berlin. 2018 S. 1 - 29


Kaiser, Tim

Book Review: "From Microfinance to Inclusive Banking (Reinhard H. Schmidt, Hans Dieter Seibel, Paul Thomes)"

Credit and Capital Markets. Bd. 51. H. 1. 2018 S. 171 - 173


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Financial Education in Schools: A Meta-Analysis of Experimental Studies

Munich Society for the Promotion of Economic Research ‐ CESifo GmbH (Hrsg). CESifo Working Paper No. 7395. Poschingerstr. 5, 81679 Munich, Germany. 2018 S. 1 - 38 (CESifo Working Paper No. 7395)


Kaiser, Tim

Finanzielle Sozialisation und finanzielles Wissen

Vierteljahrshefte zur Wirtschaftsforschung. Bd. 86. H. 4. 2018 S. 17 - 30


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Does Financial Education Impact Financial Literacy and Financial Behavior, and If So, When?

WORLD BANK ECONOMIC REVIEW. Bd. 31. H. 3. 2017 S. 611 - 630


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?

The World Bank (Hrsg). World Bank Policy Research Working Paper No. 8161. Washington, D.C. 2017 (World Bank Policy Research Working Paper Series No. 8161.)


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Does financial education impact financial literacy and financial behavior, and if so, when?

DFG CRC TRR 190 - Rationality and Competition Discussion Paper No. 37. Munich, Germany. 2017 (Discussion Papers of the DFG CRC TRR 190)


Kaiser, Tim; Lutter, Andreas

Wahlen als Lern- und Problemfeld im Unterricht

Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2017. H. 1. Stuttgart: Klett 2017 S. 8 - 9


Kaiser, Tim; Birke, Franziska; Lutter, Andreas

„Nicht gut genug gewirtschaftet?“ Wie Schülerinnen und Schüler über ordnungspolitische Fragen urteilen

Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2016. H. 1. 2016 S. 48 - 52


Kaiser, Tim; Menkhoff, Lukas

Does Financial Education Impact Financial Literacy and Financial Behavior, and if So, When?

DIW Discission Paper No. 1562. Berlin. 2016


Kaiser, Tim

Workshop Finance and Development 2016

Wissenschaft für die Praxis. Bd. 81. 2016 S. 25


Kaiser, Tim

Das Finanzwissen angehender Wirtschafts-lehrpersonen: Ergebnisse eines aktuellen Surveys

Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik. Bd. 111. H. 4. 2015 S. 552 - 574


Kaiser, Tim; Lutter, Andreas

Empirische Forschung zu financial literacy – Zugänge – Befunde – Desiderata

Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften. Bd. 6. H. 2. 2015 S. 77 - 95


Kaiser, Tim; Birke, Franziska; Lutter, Andreas

Schülerkonzepte zu ordnungspolitischen Fragen – Eine phänomenographische Untersuchung

Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften. Bd. 6. H. 1. 2015 S. 92 - 110


Kaiser, Tim

Soll der Staat Wettbewerbsverlierer absichern?

Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2015. H. 2. 2015 S. 32 - 36


Kaiser, Tim

Rezension zu: Straßner, Veit „Filme im Politikunterricht“

Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 2. Friedrich-Verlag 2014 S. 53


Kaiser, Tim

Die globale Rolle Europas

Unterricht Wirtschaft + Politik. Bd. 4. Friedrich-Verlag 2013 S. 46 - 51