Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

From Teaching to Testing – A Business Model for OER

Innovation in Learning Communities. Conference Proceedings. EDEN Annual Conference. Gdansk. 2009 S. 83

Erscheinungsjahr: 2009

Publikationstyp: Diverses (Konferenzbeitrag)

Sprache: Englisch

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


Informal and non-formal learning is increasing and leads to new challenges for educational institutions. Until now, formal ways of acquiring competences are the dominant standard – particularly because they are combined with acknowledged certificates at the end of a learning path. However recent political measures intend a framework which permits accrediting competences independent of how and where they were acquired

  • informelles Lernen
  • Bildungseinrichtung
  • Kompetenzerwerb

Autoren


Remmele, Bernd (Autor)

Klassifikation


DFG Fachgebiet:
Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung

DDC Sachgruppe:
Erziehung, Schul- und Bildungswesen

Verknüpfte Personen