Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

The Role of Evaluative Conditioning in Attitude Formation

Current Directions in Psychological Science. Bd. 20. H. 3. Thousand Oaks, CA: Sage 2011 S. 192 - 196

Erscheinungsjahr: 2011

ISBN/ISSN: 0963-7214

Publikationstyp: Zeitschriftenaufsatz

Sprache: Englisch

Doi/URN: 10.1177/0963721411408771

Volltext über DOI/URN

GeprüftBibliothek

Inhaltszusammenfassung


In this article, we address how attitudes are acquired. We present evaluative conditioning (EC) as an explanation for attitude formation and attitude change. EC refers to changes in liking due to pairings of affectively meaningful and neutral stimuli. We discuss four different theoretical accounts of EC and outline current issues and avenues for future research.

  • evaluative conditioning, attitudes, awareness

Autoren


Weil, Rebecca (Autor)
Düsing, Jessica (Autor)

Klassifikation


DFG Fachgebiet:
Psychologie

DDC Sachgruppe:
Psychologie

Verknüpfte Personen


Eva Walther

Beteiligte Einrichtungen