Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

IZL - Interdisziplinäres Zentrum für Lehre

Universität Koblenz

Universitätsstr. 1, 56070 Koblenz
  • 0261/287-1552
  • 0261/287-1551
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  50

Adineh, Hadi; Galli, Matteo; Heinemann, Birte et al.

Challenges and Solutions to Integrate Remote Laboratories in a Cross-University Network.

REV. 2021 S. 189 - 202


Burghardt, Martin; Ferdinand, Peter; Pfeiffer, Anke et al.

Integration of New Technologies and Alternative Methods in Laboratory-Based Scenarios

Auer, Michael E. ; May, Dominik (Hrsg). Cross Reality and Data Science in Engineering : Proceedings of the 17th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation. Cham: Springer 2021 S. 488 - 507 (Advances in Intelligent Systems and Computing)


Höhner, Nils; Oliver Mints, Mark; Rodewald, Julien et al.

Integrating Virtual Reality in a Lab Based Learning Environment.

EuroVR. 2020 S. 99 - 114


Zwerenz, Ruediger; Baumgarten, Carlotta; Dahn, Ingo et al.

Implementation of a Web-Based Work-Related Psychological Aftercare Program Into Clinical Routine: Results of a Longitudinal Observational Study

JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH. Bd. 21. H. 6. 2019


Beilstein, Marcell; Eunicke, Merlin; Ferdinand, Peter et al.

Open Badges for the accreditation of media-related competencies in higher education using the production of instructional videos as a case study

Proceedings of the 16th International ePortfolio and Identity Conference (ePIC 2018, Paris, October 24 - 26, 2018). Bd. 2019. Paris. 2019 S. 55 - 64


Höhner, Nils; Rodewald, Julien; Oliver Mints, Mark et al.

The next step of digital laboratories: Connecting real and virtual world.

VRCAI. 2019 S. 57:1 - 57:2


Höhner, Nils; Katharina Hebborn, Anna; Müller, Stefan

Particle Filter Based Tracking and Mapping.

ISVC. 2018 S. 299 - 308


Katharina Hebborn, Anna; Höhner, Nils; Müller, Stefan

Occlusion Matting: Realistic Occlusion Handling for Augmented Reality Applications.

ISMAR. 2017 S. 62 - 71


Katharina Hebborn, Anna; Höhner, Nils; Müller, Stefan

Augmenting Surface Reconstructions.

ISMAR Adjunct. 2016 S. 38 - 42



Becker, Jan; Beutel, Manfred E.; Gerzymisch, Katharina et al.

Evaluation of a video-based Internet intervention as preparation for inpatient psychosomatic rehabilitation : study protocol for a randomized controlled trial

Trials. Bd. 17. H. 1. London: BioMed Central 2016 Art. 287



Katharina Hebborn, Anna; Dilberovic, Milan; Derstroff, Adrian et al.

OscARsWelt: A Collaborative Augmented Reality Game.

AVR. 2015 S. 135 - 150


Ferdinand, Peter; Dobkowitz, Andrea

Blended Learning mit Fallbeispielen aus Beratungsgesprächen in der Pädagogik

Hamburger eLearning-Magazin. Bd. 12. Hamburg: Zentrales eLearning-Büro der Universität Hamburg 2014 S. 23 - 25


Dahn, Ingo; Ferdinand, Peter; Lachmann, Pablo

Supporting Senior Citizen Using Tablet Computers

Miesenberger, Klaus; Fels, Deborah; Archambault, Penáz, Petr; Zagler, Wolfgang (Hrsg). Computers Helping People with Special Needs: 14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II. Cham: Springer 2014 S. 323 - 330 (Computers Helping People with Special Needs: 14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II)


Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth

Empirische Befunde und pädagogische Chancen im Kontext selbstgesteuerten, experimentierenden Lernens in den Naturwissenschaften

Empirische Pädagogik. Bd. 27. H. 1. 2013 S. 47 - 85


Ferdinand, Peter; Minnich, Marlis; Mützel, Lisa

Interaktive Whiteboards in der Hochschullehre – Pilotierung in einem sportwissenschaftlichen Seminar der Uni Koblenz

Bohrer, Clemens; Hoppe, Christian (Hrsg). Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule. Muenchen: kopaed 2013 S. 113 - 122


Ferdinand, Peter; Heckmann, Patricia

Plattformen

Haake, Joerg; Schwabe, Gerhard; Wessner, Martin (Hrsg). CSCL-Kompendium 2.0: Lehr- und Handbuch zum computerunterstuetzten kooperativen Lernen. München: Oldenbourg 2012 S. 163 - 186


Dahn, Ingo; Zimmermann, Sascha

Application profiles and tailor-made conformance test systems

International journal of IT standards and standardization research (IJITSR): an official publication of the Information Resources Management Association. Bd. 8. H. 2. Hershey, Pa. [u.a.]: IGI Global 2010 S. 60 - 73


Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth

E-Learning im naturwissenschaftlichen Unterricht : ein Blended-Learning-Angebot zur kognitiven Lernförderung auch wenig interessierter Schülerinnen

Quaiser-Pohl, Claudia (Hrsg). Bildungsprozesse im MINT-Bereich : Interesse, Partizipation und Leistungen von Mädchen und Jungen. Münster [u.a.]: Waxmann 2010 S. 171 - 184


Dahn, Ingo

eLearning Standards - Why an How

Technology, Instruction, Cognition and Learning. Bd. 0. 2010 S. 1 - 2


Ferdinand, Peter; a., u.

Accomplishing Privacy and Security Requirements in ROLE with TAS3 Findings

Proceedings of the Alpine Rendez-vous Workshop on context-aware Recommendations. Garmisch-Partenkirchen. 2009


Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth

Möglichkeiten kognitiver Lernförderung desinteressierter SchülerInnen durch interessenorientierten Unterricht

Universität Koblenz-Landau (Hrsg). Fachtagung der EEPF. Bd. 72. Landau. 2009


Dahn, Ingo; Zimmermann, Sacha

Testing Data Conformance for Application Profiles - An Implemented Generic Approach

SE@M2009 (Hrsg). SE@M 2009 - Making Content Standards Work for You!. Budapest. 2009



Ruth, Rustemeyer; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.

Durchführung von Online-Klausuren mit Standard E-Learning-Werkzeugen : ausgewählte Evaluationsergebnisse

Kluge, Annette (Hrsg). Lengerich [u.a.]: Pabst Science Publ. 2007 S. 49 - 57


Rustemeyer, Ruth; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.

Durchführung von Online-Klausuren mit Standard-E-Learning-Werkzeugen : ausgewählte Evaluationsergebnisse

Kluge, Annette (Hrsg). Qualitätssicherung und -entwicklung an Hochschulen : Methoden und Ergebnisse. Lengerich u.a.: Pabst Science Publ. 2007 S. 49 - 57


Dahn, Ingo; Christmann, Alexander

Electronic Portfolios for Scientists

GES2007 (Hrsg). Bd. German eScience Conference. Baden-Baden. 2007



Ruth, Rustemeyer; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.

Online-Klausuren als Möglichkeit objektiver und ökonomischer Leistungsbeurteilung

Krämer, Michael (Hrsg). Psychologiedidaktik und Evaluation ; Bd. 6. Aachen: Shaker [u.a.] 2007 S. 377 - 385 (Materialien der Sektion Aus-, Fort- und Weiterbildung in Psychologie (AFW) im Berufsverband Deutscher Psychologinnen und Psychologen e.V. (BDP) ; 9)


Rustemeyer, Ruth; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.

Online-Klausuren als Möglichkeit objektiver und ökonomischer Leistungsbeurteilung.

Krämer, M., Preiser, S. & Brusdeylins, K. (Hrsg). Psychologiedidaktik und Evaluation IV. Göttingen: Vandenhoek & Ruprecht 2007 S. 377 - 385



Dahn, Ingo; Christmann, Alexander

The e-Portfolio City

EIfEL. Maastricht. 2007 S. 71 - 79


Dahn, Ingo

A metadata profile to establish the context of small learning objects : the slicing book approach

International journal on E-learning : corporate, government, healthcare, & higher education. Bd. 5. H. 4. Chesapeake, Va. [u.a.]: AACE 2006 S. 59 - 66


Dahn, Ingo; Christmann, Alaxander

E-portfolio benefits for the labor market : a case study

Szucs, Andra´s (Hrsg). E-competences for life, employment and innovation : ;. Budapest: Univ. of Technology and Economics 2006 S. 217 - 223 (Proceedings of the EDEN .. annual conference ; 2006)


Ferdinand, Peter; Stahlhofen, Alfons; Rödler, Peter et al.

Hands-on e-Learning in den Naturwissenschaften : eine Studie zu kognitiven und motivationalen Effekten

Verhandlungen der Deutschen Physikalischen Gesellschaft. 6. Reihe. Bd. 41,4. Bad Honnef: DPG 2006 DD 16.4




Ferdinand, Peter

A Blended Learning concept for self directed and situate learning in the science domain

Proceedings of Interactive Computer Aided Learning ICL. Villach (Austria). 2005


Müller, Stefan; Santos, Marc

Lesson Talk : mehr Interaktionsmöglichkeiten für Studenten in Massenvorlesungen

Cremers, Armin B. (Hrsg). Informatik 2005 - Informatik LIVE! Bd. 2. Bonn: Gesellschaft für Informatik 2005 S. 558 - 562


Ferdinand, Peter; Müller, Stefan; Ritschel, Tobias et al.

The Eduventure – A New Approach of Digital Game Based Learning Combining Virtual and Mobile Augmented Reality Games Episodes.

Pre-Conference Workshop „Game based Learning“ of DeLFI 2005 and GMW 2005 Conference. Rostock. 2005



Dahn, I.; Gagatsis, A.; Papastavridis, St.

Personalization of Mathematical Documents

3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education. Bd. 3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education. Athen: Hellenic and Cyprus Math.Soc. 2003 S. 759-763



Dahn, I.; Armbruster, M.; Furbach, U. et al.

Slicing Books - the Author´s Perspective

Bromme, R., Stahl, E. (Hrsg). Writing Hypertext and Learning - Conceptual and Empirical Approaches. Pergamon Press 2002 S. 125-152


Valerius, M.; Schwabe, G.; Dahn, I. et al.

Adaptive Bücher für das kooperative Lernen - Anwendungen, Konzepte, Erfahrungen

Engelien, M.; Homann, J. (Hrsg). Virtuelle Organisationen und Neue Medien 2001. Lohmar und Köln: Josef Eul Verlag 2001 S. 391-413


Dahn, I.

Automatic Textbook Construction and Web Delivery in the 21st Century

J. of Structural Learning and Intelligent Systems. Bd. J. of Structural Learning and Intelligent Systems. Taylor & Francis 2001 S. 401-413


Dahn, I.; Milutinovic, V.

Using Networks for Advanced Personalization of Documents

Milutinovic, V. (Hrsg). Proc. SSGRR 2001 (CDROM). L´Aquila: Scuola Superiore G. Reiss Romoli 2001 S. 10


Dahn, I.; Beck, U.; Sommer, W.

Symbiose von Buch und Internet

Beck, U.; Sommer, W. (Hrsg). Proc. Learntec 2000. Karlsruhe: Karlsruher Kongreß- und Ausstellungs-GmbH 2000 S. 551 - 558


Ferdinand, Peter

Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten Lehre

Hamburg: Zeitschrift MedienPädagogik, Sektion Medienpädagogik (DGfE) der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE Hamburg