IZL - Interdisziplinäres Zentrum für Lehre
Universität Koblenz
- 0261/287-1552
- 0261/287-1551
Adineh, Hadi; Galli, Matteo; Heinemann, Birte et al.
Challenges and Solutions to Integrate Remote Laboratories in a Cross-University Network.REV. 2021 S. 189 - 202
Burghardt, Martin; Ferdinand, Peter; Pfeiffer, Anke et al.
Integration of New Technologies and Alternative Methods in Laboratory-Based ScenariosAuer, Michael E. ; May, Dominik (Hrsg). Cross Reality and Data Science in Engineering : Proceedings of the 17th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation. Cham: Springer 2021 S. 488 - 507 (Advances in Intelligent Systems and Computing)
Höhner, Nils; Oliver Mints, Mark; Rodewald, Julien et al.
Integrating Virtual Reality in a Lab Based Learning Environment.EuroVR. 2020 S. 99 - 114
Zwerenz, Ruediger; Baumgarten, Carlotta; Dahn, Ingo et al.
Implementation of a Web-Based Work-Related Psychological Aftercare Program Into Clinical Routine: Results of a Longitudinal Observational StudyJOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH. Bd. 21. H. 6. 2019
Beilstein, Marcell; Eunicke, Merlin; Ferdinand, Peter et al.
Open Badges for the accreditation of media-related competencies in higher education using the production of instructional videos as a case studyProceedings of the 16th International ePortfolio and Identity Conference (ePIC 2018, Paris, October 24 - 26, 2018). Bd. 2019. Paris. 2019 S. 55 - 64
Höhner, Nils; Rodewald, Julien; Oliver Mints, Mark et al.
The next step of digital laboratories: Connecting real and virtual world.VRCAI. 2019 S. 57:1 - 57:2
Höhner, Nils; Katharina Hebborn, Anna; Müller, Stefan
Particle Filter Based Tracking and Mapping.ISVC. 2018 S. 299 - 308
Katharina Hebborn, Anna; Höhner, Nils; Müller, Stefan
Occlusion Matting: Realistic Occlusion Handling for Augmented Reality Applications.ISMAR. 2017 S. 62 - 71
Katharina Hebborn, Anna; Höhner, Nils; Müller, Stefan
Augmenting Surface Reconstructions.ISMAR Adjunct. 2016 S. 38 - 42
Voß, Kerstin; Bellin-Mularski, Nicole; Rettig, Lars et al.
E-Studienvorbereitung mit personalisiert adaptierten E-Learning-Modulen und Tests zum leichteren Einstieg ins Studium an der Universität Koblenz-LandauMünster ; New York: Waxmann 2016
Becker, Jan; Beutel, Manfred E.; Gerzymisch, Katharina et al.
Evaluation of a video-based Internet intervention as preparation for inpatient psychosomatic rehabilitation : study protocol for a randomized controlled trialTrials. Bd. 17. H. 1. London: BioMed Central 2016 Art. 287
Becker, Jan; Beutel, Manfred E.; Gerzymisch, Katharina et al.
Evaluation of a video-based Internet intervention as preparation for inpatient psychosomatic rehabilitation: study protocol for a randomized controlled trialTRIALS. Bd. 17. 2016
Katharina Hebborn, Anna; Dilberovic, Milan; Derstroff, Adrian et al.
OscARsWelt: A Collaborative Augmented Reality Game.AVR. 2015 S. 135 - 150
Ferdinand, Peter; Dobkowitz, Andrea
Blended Learning mit Fallbeispielen aus Beratungsgesprächen in der PädagogikHamburger eLearning-Magazin. Bd. 12. Hamburg: Zentrales eLearning-Büro der Universität Hamburg 2014 S. 23 - 25
Dahn, Ingo; Ferdinand, Peter; Lachmann, Pablo
Supporting Senior Citizen Using Tablet ComputersMiesenberger, Klaus; Fels, Deborah; Archambault, Penáz, Petr; Zagler, Wolfgang (Hrsg). Computers Helping People with Special Needs: 14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II. Cham: Springer 2014 S. 323 - 330 (Computers Helping People with Special Needs: 14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II)
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Empirische Befunde und pädagogische Chancen im Kontext selbstgesteuerten, experimentierenden Lernens in den NaturwissenschaftenEmpirische Pädagogik. Bd. 27. H. 1. 2013 S. 47 - 85
Ferdinand, Peter; Minnich, Marlis; Mützel, Lisa
Interaktive Whiteboards in der Hochschullehre – Pilotierung in einem sportwissenschaftlichen Seminar der Uni KoblenzBohrer, Clemens; Hoppe, Christian (Hrsg). Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule. Muenchen: kopaed 2013 S. 113 - 122
Ferdinand, Peter; Heckmann, Patricia
PlattformenHaake, Joerg; Schwabe, Gerhard; Wessner, Martin (Hrsg). CSCL-Kompendium 2.0: Lehr- und Handbuch zum computerunterstuetzten kooperativen Lernen. München: Oldenbourg 2012 S. 163 - 186
Dahn, Ingo; Zimmermann, Sascha
Application profiles and tailor-made conformance test systemsInternational journal of IT standards and standardization research (IJITSR): an official publication of the Information Resources Management Association. Bd. 8. H. 2. Hershey, Pa. [u.a.]: IGI Global 2010 S. 60 - 73
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
E-Learning im naturwissenschaftlichen Unterricht : ein Blended-Learning-Angebot zur kognitiven Lernförderung auch wenig interessierter SchülerinnenQuaiser-Pohl, Claudia (Hrsg). Bildungsprozesse im MINT-Bereich : Interesse, Partizipation und Leistungen von Mädchen und Jungen. Münster [u.a.]: Waxmann 2010 S. 171 - 184
Dahn, Ingo
eLearning Standards - Why an HowTechnology, Instruction, Cognition and Learning. Bd. 0. 2010 S. 1 - 2
Ferdinand, Peter; a., u.
Accomplishing Privacy and Security Requirements in ROLE with TAS3 FindingsProceedings of the Alpine Rendez-vous Workshop on context-aware Recommendations. Garmisch-Partenkirchen. 2009
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Möglichkeiten kognitiver Lernförderung desinteressierter SchülerInnen durch interessenorientierten UnterrichtUniversität Koblenz-Landau (Hrsg). Fachtagung der EEPF. Bd. 72. Landau. 2009
Dahn, Ingo; Zimmermann, Sacha
Testing Data Conformance for Application Profiles - An Implemented Generic ApproachSE@M2009 (Hrsg). SE@M 2009 - Making Content Standards Work for You!. Budapest. 2009
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Henne oder Ei? Zur Rolle der intrinsischen Motivation beim selbstgesteuterten Lernen. Ergebisse einer empirischen Studie aus interessentheoretischer SichtKiel. 2008