IZL - Interdisziplinäres Zentrum für Lehre
Universität Koblenz
- 0261/287-1552
- 0261/287-1551
Adineh, Hadi; Galli, Matteo; Heinemann, Birte et al.
Challenges and Solutions to Integrate Remote Laboratories in a Cross-University Network.REV. 2021 S. 189 - 202
Burghardt, Martin; Ferdinand, Peter; Pfeiffer, Anke et al.
Integration of New Technologies and Alternative Methods in Laboratory-Based ScenariosAuer, Michael E. ; May, Dominik (Hrsg). Cross Reality and Data Science in Engineering : Proceedings of the 17th International Conference on Remote Engineering and Virtual Instrumentation. Cham: Springer 2021 S. 488 - 507 (Advances in Intelligent Systems and Computing)
Höhner, Nils; Oliver Mints, Mark; Rodewald, Julien et al.
Integrating Virtual Reality in a Lab Based Learning Environment.EuroVR. 2020 S. 99 - 114
Zwerenz, Ruediger; Baumgarten, Carlotta; Dahn, Ingo et al.
Implementation of a Web-Based Work-Related Psychological Aftercare Program Into Clinical Routine: Results of a Longitudinal Observational StudyJOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH. Bd. 21. H. 6. 2019
Beilstein, Marcell; Eunicke, Merlin; Ferdinand, Peter et al.
Open Badges for the accreditation of media-related competencies in higher education using the production of instructional videos as a case studyProceedings of the 16th International ePortfolio and Identity Conference (ePIC 2018, Paris, October 24 - 26, 2018). Bd. 2019. Paris. 2019 S. 55 - 64
Höhner, Nils; Rodewald, Julien; Oliver Mints, Mark et al.
The next step of digital laboratories: Connecting real and virtual world.VRCAI. 2019 S. 57:1 - 57:2
Höhner, Nils; Katharina Hebborn, Anna; Müller, Stefan
Particle Filter Based Tracking and Mapping.ISVC. 2018 S. 299 - 308
Katharina Hebborn, Anna; Höhner, Nils; Müller, Stefan
Occlusion Matting: Realistic Occlusion Handling for Augmented Reality Applications.ISMAR. 2017 S. 62 - 71
Katharina Hebborn, Anna; Höhner, Nils; Müller, Stefan
Augmenting Surface Reconstructions.ISMAR Adjunct. 2016 S. 38 - 42
Voß, Kerstin; Bellin-Mularski, Nicole; Rettig, Lars et al.
E-Studienvorbereitung mit personalisiert adaptierten E-Learning-Modulen und Tests zum leichteren Einstieg ins Studium an der Universität Koblenz-LandauMünster ; New York: Waxmann 2016
Becker, Jan; Beutel, Manfred E.; Gerzymisch, Katharina et al.
Evaluation of a video-based Internet intervention as preparation for inpatient psychosomatic rehabilitation : study protocol for a randomized controlled trialTrials. Bd. 17. H. 1. London: BioMed Central 2016 Art. 287
Becker, Jan; Beutel, Manfred E.; Gerzymisch, Katharina et al.
Evaluation of a video-based Internet intervention as preparation for inpatient psychosomatic rehabilitation: study protocol for a randomized controlled trialTRIALS. Bd. 17. 2016
Katharina Hebborn, Anna; Dilberovic, Milan; Derstroff, Adrian et al.
OscARsWelt: A Collaborative Augmented Reality Game.AVR. 2015 S. 135 - 150
Ferdinand, Peter; Dobkowitz, Andrea
Blended Learning mit Fallbeispielen aus Beratungsgesprächen in der PädagogikHamburger eLearning-Magazin. Bd. 12. Hamburg: Zentrales eLearning-Büro der Universität Hamburg 2014 S. 23 - 25
Dahn, Ingo; Ferdinand, Peter; Lachmann, Pablo
Supporting Senior Citizen Using Tablet ComputersMiesenberger, Klaus; Fels, Deborah; Archambault, Penáz, Petr; Zagler, Wolfgang (Hrsg). Computers Helping People with Special Needs: 14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II. Cham: Springer 2014 S. 323 - 330 (Computers Helping People with Special Needs: 14th International Conference, ICCHP 2014, Paris, France, July 9-11, 2014, Proceedings, Part II)
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Empirische Befunde und pädagogische Chancen im Kontext selbstgesteuerten, experimentierenden Lernens in den NaturwissenschaftenEmpirische Pädagogik. Bd. 27. H. 1. 2013 S. 47 - 85
Ferdinand, Peter; Minnich, Marlis; Mützel, Lisa
Interaktive Whiteboards in der Hochschullehre – Pilotierung in einem sportwissenschaftlichen Seminar der Uni KoblenzBohrer, Clemens; Hoppe, Christian (Hrsg). Interaktive Whiteboards in Hochschule und Schule. Muenchen: kopaed 2013 S. 113 - 122
Ferdinand, Peter; Heckmann, Patricia
PlattformenHaake, Joerg; Schwabe, Gerhard; Wessner, Martin (Hrsg). CSCL-Kompendium 2.0: Lehr- und Handbuch zum computerunterstuetzten kooperativen Lernen. München: Oldenbourg 2012 S. 163 - 186
Dahn, Ingo; Zimmermann, Sascha
Application profiles and tailor-made conformance test systemsInternational journal of IT standards and standardization research (IJITSR): an official publication of the Information Resources Management Association. Bd. 8. H. 2. Hershey, Pa. [u.a.]: IGI Global 2010 S. 60 - 73
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
E-Learning im naturwissenschaftlichen Unterricht : ein Blended-Learning-Angebot zur kognitiven Lernförderung auch wenig interessierter SchülerinnenQuaiser-Pohl, Claudia (Hrsg). Bildungsprozesse im MINT-Bereich : Interesse, Partizipation und Leistungen von Mädchen und Jungen. Münster [u.a.]: Waxmann 2010 S. 171 - 184
Dahn, Ingo
eLearning Standards - Why an HowTechnology, Instruction, Cognition and Learning. Bd. 0. 2010 S. 1 - 2
Ferdinand, Peter; a., u.
Accomplishing Privacy and Security Requirements in ROLE with TAS3 FindingsProceedings of the Alpine Rendez-vous Workshop on context-aware Recommendations. Garmisch-Partenkirchen. 2009
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Möglichkeiten kognitiver Lernförderung desinteressierter SchülerInnen durch interessenorientierten UnterrichtUniversität Koblenz-Landau (Hrsg). Fachtagung der EEPF. Bd. 72. Landau. 2009
Dahn, Ingo; Zimmermann, Sacha
Testing Data Conformance for Application Profiles - An Implemented Generic ApproachSE@M2009 (Hrsg). SE@M 2009 - Making Content Standards Work for You!. Budapest. 2009
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Henne oder Ei? Zur Rolle der intrinsischen Motivation beim selbstgesteuterten Lernen. Ergebisse einer empirischen Studie aus interessentheoretischer SichtKiel. 2008
Ruth, Rustemeyer; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.
Durchführung von Online-Klausuren mit Standard E-Learning-Werkzeugen : ausgewählte EvaluationsergebnisseKluge, Annette (Hrsg). Lengerich [u.a.]: Pabst Science Publ. 2007 S. 49 - 57
Rustemeyer, Ruth; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.
Durchführung von Online-Klausuren mit Standard-E-Learning-Werkzeugen : ausgewählte EvaluationsergebnisseKluge, Annette (Hrsg). Qualitätssicherung und -entwicklung an Hochschulen : Methoden und Ergebnisse. Lengerich u.a.: Pabst Science Publ. 2007 S. 49 - 57
Dahn, Ingo; Christmann, Alexander
Electronic Portfolios for ScientistsGES2007 (Hrsg). Bd. German eScience Conference. Baden-Baden. 2007
Santos, Marc; Iris, Meißner
Gemeinsam Texte schreiben und bearbeiten. Schreibstrategien und softwaretechnische MöglichkeitenHildesheim. 2007
Ruth, Rustemeyer; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.
Online-Klausuren als Möglichkeit objektiver und ökonomischer LeistungsbeurteilungKrämer, Michael (Hrsg). Psychologiedidaktik und Evaluation ; Bd. 6. Aachen: Shaker [u.a.] 2007 S. 377 - 385 (Materialien der Sektion Aus-, Fort- und Weiterbildung in Psychologie (AFW) im Berufsverband Deutscher Psychologinnen und Psychologen e.V. (BDP) ; 9)
Rustemeyer, Ruth; Callies, Claudia; Ferdinand, Peter et al.
Online-Klausuren als Möglichkeit objektiver und ökonomischer Leistungsbeurteilung.Krämer, M., Preiser, S. & Brusdeylins, K. (Hrsg). Psychologiedidaktik und Evaluation IV. Göttingen: Vandenhoek & Ruprecht 2007 S. 377 - 385
Dahn, Ingo
Specification-neutral e-Portfolios an Their Implementation with a Fedora Database.Maastricht. 2007
Dahn, Ingo; Christmann, Alexander
The e-Portfolio CityEIfEL. Maastricht. 2007 S. 71 - 79
Dahn, Ingo
A metadata profile to establish the context of small learning objects : the slicing book approachInternational journal on E-learning : corporate, government, healthcare, & higher education. Bd. 5. H. 4. Chesapeake, Va. [u.a.]: AACE 2006 S. 59 - 66
Dahn, Ingo; Christmann, Alaxander
E-portfolio benefits for the labor market : a case studySzucs, Andra´s (Hrsg). E-competences for life, employment and innovation : ;. Budapest: Univ. of Technology and Economics 2006 S. 217 - 223 (Proceedings of the EDEN .. annual conference ; 2006)
Ferdinand, Peter; Stahlhofen, Alfons; Rödler, Peter et al.
Hands-on e-Learning in den Naturwissenschaften : eine Studie zu kognitiven und motivationalen EffektenVerhandlungen der Deutschen Physikalischen Gesellschaft. 6. Reihe. Bd. 41,4. Bad Honnef: DPG 2006 DD 16.4
Ferdinand, Peter; Sander, Elisabeth
Selbstgesteuertes, forschendes Lernen in den Naturwissenschaften - Effekte eines Blended Learning Ansatzes für einen verstehens- und interessenorientierten UnterrichtLudwig-Maximilians-Universität. Bd. 68. München. 2006 S. 1 - 2
Sander, Elisabeth; Ferdinand, Peter
Selbstgesteuertes, forschendes Lernen in den Naturwissenschaften : Effekte eines Blended-Learning-Ansatzes für einen verstehens- und interessenorientierten Unterricht ; Vortrag auf der 68. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEMünchen: Ludwig-Maximilians-Univ. 2006
Ferdinand, Peter
A Blended Learning concept for self directed and situate learning in the science domainProceedings of Interactive Computer Aided Learning ICL. Villach (Austria). 2005
Müller, Stefan; Santos, Marc
Lesson Talk : mehr Interaktionsmöglichkeiten für Studenten in MassenvorlesungenCremers, Armin B. (Hrsg). Informatik 2005 - Informatik LIVE! Bd. 2. Bonn: Gesellschaft für Informatik 2005 S. 558 - 562
Ferdinand, Peter; Müller, Stefan; Ritschel, Tobias et al.
The Eduventure – A New Approach of Digital Game Based Learning Combining Virtual and Mobile Augmented Reality Games Episodes.Pre-Conference Workshop „Game based Learning“ of DeLFI 2005 and GMW 2005 Conference. Rostock. 2005
Ferdinand, Peter
Three Years Experiences of Implementierung ELearning and Next Steps Towards SustainabilityBerlin. 2005
Dahn, I.; Gagatsis, A.; Papastavridis, St.
Personalization of Mathematical Documents3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education. Bd. 3rd Mediterranean Conference on Mathematical Education. Athen: Hellenic and Cyprus Math.Soc. 2003 S. 759-763
Dahn, I.; Schwabe, G.
Personalizing Textbooks with Slicing Technologies - Concept, Tools, Architecture, Collaborative UseProc. HICSS 35 (CDROM). IEEE 2002 S. 10
Dahn, I.; Armbruster, M.; Furbach, U. et al.
Slicing Books - the Author´s PerspectiveBromme, R., Stahl, E. (Hrsg). Writing Hypertext and Learning - Conceptual and Empirical Approaches. Pergamon Press 2002 S. 125-152
Valerius, M.; Schwabe, G.; Dahn, I. et al.
Adaptive Bücher für das kooperative Lernen - Anwendungen, Konzepte, ErfahrungenEngelien, M.; Homann, J. (Hrsg). Virtuelle Organisationen und Neue Medien 2001. Lohmar und Köln: Josef Eul Verlag 2001 S. 391-413
Dahn, I.
Automatic Textbook Construction and Web Delivery in the 21st CenturyJ. of Structural Learning and Intelligent Systems. Bd. J. of Structural Learning and Intelligent Systems. Taylor & Francis 2001 S. 401-413
Dahn, I.; Milutinovic, V.
Using Networks for Advanced Personalization of DocumentsMilutinovic, V. (Hrsg). Proc. SSGRR 2001 (CDROM). L´Aquila: Scuola Superiore G. Reiss Romoli 2001 S. 10
Dahn, I.; Beck, U.; Sommer, W.
Symbiose von Buch und InternetBeck, U.; Sommer, W. (Hrsg). Proc. Learntec 2000. Karlsruhe: Karlsruher Kongreß- und Ausstellungs-GmbH 2000 S. 551 - 558
Ferdinand, Peter
Pädagogisch-Didaktische Herausforderungen bei der Entwicklung von digitalen Lernumgebungen in der laborbasierten LehreHamburg: Zeitschrift MedienPädagogik, Sektion Medienpädagogik (DGfE) der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE Hamburg