Starten Sie Ihre Suche...


Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies verwenden. Weitere Informationen

Anglistik

Institut für Anglistik und Amerikanistik / Universität Koblenz

Universitätsstraße 1, 56070 Koblenz
  • 0261/287-2010
  • 0261/
Publikationen
Ergebnisse pro Seite:  25

Maruo-Schröder, Nicole

"Framing War: Teaching (with) the Graphic Novel The Photographer."

Anglistik. Bd. 29. H. 1. Heidelberg: Winter 2018 S. 87 - 101


Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian

"Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction

Heidelberg: Winter 2018 287 S. (Bd. 88)


Maruo-Schröder, Nicole

“Justice Has a Bad Side”: Figurations of Law and Justice in 21st-Century Superhero Movies

European Journal of American Studies. Bd. 13. H. 4. 2018 S. 1 - 23


Schäfer-Althaus, Sarah

Embracing New Forms of Domesticity: Mommyblogs and the Return to Home and Hearth

Behrens, Christoph; Linke, Gabriele; Mühlbach, Kristina, Trappe, Heike; (Hrsg). Populärkultur - Geschlecht - Handlungsräume : kultur-, medien- und sozialwissenschaftliche Beiträge. Berlin: LIT 2018 S. 87 - 106


Meyer, Michael

From Utopia to Dystopia: David Macaulay's Satiric Picturebook Baaa (1985) and Media Literacy

Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian (Hrsg). 'Tell Freedom I Said Hello': Issues in Contemporary Young Adult Fiction. Heidelberg: Winter Verlag 2018 S. 209 - 230 (Anglistik & Englischunterricht ; Band 88)


Maruo-Schröder, Nicole; Böger, Astrid

Introduction. Envisioning Justice: Mediating the Question of Rights in American Visual Culture

European Journal of American Studies (EJAS). Bd. 13. H. 4. 2018 S. 1 - 5


Pleyer, Michael

Language Evolution and the Emergence of Constructions in Interaction

Cuskley, C., Flaherty, M., Little, H., Ravignani, A., McCrohon, L. & Verhoef, T. (Hrsg). The Evolution of Language: Proceedings of the 12th International Conference (EVOLANGXII). Torun. 2018


Maruo-Schröder, Nicole

Louisa May Alcott’s Little Women.

Gerhardt, Christine (Hrsg). Handbook of the American Novel of the Nineteenth Century. 1. Aufl. Berlin, Boston: de Gruyter Mouton 2018 S. 399 - 417


Meyer, Michael; Maria, Eisenmann

Multimodality and Multiliteracies

Teaching Multimodality and Multiliteracy. Theme Issue of Anglistik. Bd. 29. H. 1. Heidelberg: Winter Verlag 2018 S. 5 - 23



Maruo-Schröder, Nicole; Krüger, Nadine; Ludwig, Christian

Students Exploring Dystopias in Fiction and Film - A Classroom Practice Report

Ludwig, Christian; Maruo-Schröder, Nicole (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello":Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 259 - 276 (Bd. 88)


Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian

Teaching Young Adult Dystopian Fiction: A Bibliography

Ludwig, Christian; Maruo-Schröder, Nicole (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello":Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 277 - 286 (a&e Bd. 88)


Maruo-Schröder, Nicole

Technological Progress, Adult Power, and Teenage Bodies in 21st-Century Dystopias

Ludwig, Christian; Maruo-Schröder, Nicole (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello":Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Winter 2018 S. 47 - 72 (Bd. 88)


Schäfer-Althaus, Sarah

Withering Bodies: Objectifying the Female Adolescent Body in Lauren DeStefano's Chemical Garden Trilogy

Maruo-Schröder, Nicole; Ludwig, Christian (Hrsg). "Tell Freedom I said Hello": Issues in Contemporary Young Adult Dystopian Fiction. Heidelberg: Universitätsverlag Winter 2018 S. 73 - 90 (anglistik & englischunterricht (Band 88))


Juchem-Grundmann, Constanze

Andragogik

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. J.B. Metzler: Metzler 2017 S. 2 - 4


Juchem-Grundmann, Constanze

Fernunterricht

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 59 - 60


Juchem-Grundmann, Constanze

Geragogik

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidakik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 86 - 87


Pleyer, Michael; Hartmann, Stefan; Winters, James et al.

Interaction and iconicity in the evolution of language

Interaction Studies. Bd. 18. H. 3. John Benjamins Publishing Company 2017 S. 303 - 313


Juchem-Grundmann, Constanze

Kognitivierung

Surkamp, Carola (Hrsg). Metzlers Lexikon der Fremdsprachendidaktik. 2. Aufl. Stuttgart: J.B. Metzler 2017 S. 132 - 134


Pleyer, Michael

Protolanguage and mechanisms of meaning construal in interaction

Language Sciences. Bd. 63. Elsevier BV 2017 S. 69 - 90


Meyer, Michael

Re-framing the Ethnographic Encounter: Les Maîtres fous

Special Issue of the Journal des Africanistes: Jean Rouch. ethnologue et cineaste. Bd. 87. H. 1-2. Paris: Société des africanistes 2017 S. 198 - 221


Meyer, Michael

Romantic Travel Books

Haekel, Ralf (Hrsg). Handbook of British Romanticism. Berlin: De Gruyter 2017 S. 237 - 255


Niemeier, Susanne

Task-based grammar teaching of English - where cognitive grammar and task-based language teaching meet

1. Aufl. Tübingen: Narr Francke Attempto 2017 264 S.


Niemeier, Susanne

Teaching (in) metaphors

Ervas, Francesca; Gola, Elisabetta; Rossi, Maria Grazia (Hrsg). Metaphor in communication, science and education. Berlin; Boston: de Gruyter Mouton 2017 S. 267 - 282


Pleyer, Michael

Wie fliegende Schweine in den Kopf kommen und die Grenzen des Möglichen überschreiten: Die kognitiven Grundlagen von Bedeutung in Sprache, Denken und Interaktion

Ludescher, Ladislaus und Wagner, Marco (Hrsg). Grenzüberschreitungen und Wendepunkte. Frankfurt a.M.: Peter Lang 2017 S. 313 - 344